هشدار امام جمعه اردبیل به باکو و اسرائیل

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: به هیچ‌وجه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با دینداری امت آذری‌نشین همخوانی ندارد و بنده به عنوان کارشناس دین اعلام می‌کنم که دینداران آذری‌نشین هرگز حضور رژیم صهیونیستی را در این سرزمین تحمل نخواهند کرد.

هشدار امام جمعه اردبیل به باکو و اسرائیل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آذری‌های هیچ قرابتی با رژیم جعلی صهیونیسم ندارند و هرگز حاضر به همراهی و همکاری با آنها نیستند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی،  امام جمعه اردبیل ظهر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت ۱۹ ژانویه روز آذری‌های مسلمان جهان در سالن ختایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اعلام کرد: مهمترین چالش و خطری که امروز آذری‌ها با آن روبه‌رو هستند، خطر رژیم صهیونیستی و حضور این رژیم دست‌نشانده در منطقه آذری‌ها است که نباید اجازه دهیم این رژیم نفوذ بیشتری در منطقه آذری‌نشین داشته باشد.

او تصریح کرد: این برای آذری‌ها بزرگ‌ترین عیب، عار و ذلت است که در سرزمین پاک خود اجازه دهند تا پای رژیم کودک‌کش صهیونیستی باز شده و اهانتی به جامعه اسلامی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: رژیم صهیونیستی ۷۰ سال است که همه مسلمانان به ویژه کودکان، زنان و مردان بی‌دفاع را مورد هجمه و کشتار فجیع قرار داده و محل معراج پیامبر اکرم (ص) را غصب کرده و انواع اهانت‌ها و تحقیرها را در حق امت اسلامی انجام می‌دهد.

آیت‌الله عاملی از رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی و ژاندارم استکبار جهانی در منطقه یاد کرد و افزود: چنین دزد و خائنی حق ورود به سرزمین پاک آذری‌ها را ندارد و ما وظیفه داریم در برابر حضور آنها داد و فریاد کرده و به تبعیت از قرآن، پیامبر و اهل بیت اجازه ندهیم تا پای ناپاک آنها به سرزمین آذری‌ها برسد.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به هیچ وجه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با دینداری امت آذری‌نشین همخوانی ندارد و بنده به عنوان کارشناس دین اعلام می‌کنم که دینداران آذری‌نشین هرگز حضور رژیم صهیونیستی را در این سرزمین تحمل نخواهند کرد.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: از طرف مردم آذربایجان نه دولت این کشور اعلام می‌کنم که حضور رژیم صهیونیستی در منطقه جز خفت و خواری چیز دیگری به همراه نخواهد داشت و آنهایی که اظهار دوستی و تمایل رفاقت با رژیم صهیونیستی کرده و فرش قرمز برای او پهن می‌کنند، قطعاً روزی در دام این رژیم گرفتار خواهند شد.

او بیان کرد: ما حق نداریم دشمنان امت اسلامی را وارد سرزمین و وطن پاک خود کنیم و بهتر است به جای عادی‌سازی روابط، به خیانت‌های این رژیم، به قرآن، اسلام و امت اسلامی نگاه کرده و در این روابط تجدید نظر واقعی داشته باشیم.

آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: پشت تمام اهانت‌ها و کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر (ص) و مرجعیت رژیم جعلی صهیونیسم نشسته و ما در چنین شرایطی حساس باید مراقب تحرکات این رژیم جعلی باشیم تا بیشتر از این، از این ناحیه ضربه نخوریم.

او تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) سر خود را داد و یزید را به رسمیت نشناخت و هرگز ذلت را نپذیرفت، این مأموریت شخصی نبوده بلکه به امت اسلامی راه و رسم زندگی عزتمندانه را نشان داده و ما باید در برابر رژیم صهیونیستی چنین رویه و دیدگاهی را در پیش بگیریم.

آیت‌الله عاملی خطاب به آذربایجان و کشورهای منطقه که به عادی‌سازی روابط با اسرائیل روی آوردند، اعلام کرد: اسرائیل عاشق سران آذربایجان نیست بلکه آنها برای انتقام از ایران در منطقه حاضر شدند و سعی می‌کنند روابط ایران با کشورهای همسایه را مخدوش کنند و ما به عنوان حق همسایگی در کنار مدارا با آذربایجان، اعلام می‌کنیم که اجازه ندهند گروهک‌های ضد انقلاب و مسلح به کشورهای مختلف به ویژه ایران رهسپار شده و دست به جنایت‌هایی همچون شاه چراغ شیراز بزنند.

وی گفت: ما آذری‌ها به خاطر حضور رژیم صهیونیستی در همسایگی ما تحقیر شدیم و این ذلت را به هیچ وجه نمی‌پذیریم و خطاب به سفیر رژیم صهیونیستی در آذربایجان که اظهار دوستی با آذری‌ها کرده، اعلام کنیم که آذری‌های جهان هیچ قرابت و نزدیکی با رژیم جعلی ندارند و برای همیشه آنها را خائن، دشمن و زبون شده خود می‌دانیم.

آیت‌الله عاملی افزود: شیعیان در طول تاریخ عاصی‌ترین گروه در برابر زمامداران خودسر و احیای رهبریت صالح بودند و ما جز اصلاح‌گری در جامعه اسلامی و دینی به هیچ قاعده دیگری پایبند نیستیم و بر این باوریم سفیر رژیم صهیونیستی در نزدیکی خود به آذری‌ها خطا کرده چرا که هیچ قرابت و نزدیکی بین آذری‌ها و رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

وی هوشیاری امت اسلامی را در چنین مقطع تاریخی یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید بیش از هر زمان دیگر هوشیار بوده و زمینه حفظ همگرایی بیشتر را تقویت کنیم.

امام جمعه اردبیل به روز تاریخی ۱۹ ژانویه اشاره کرد و ادامه داد: این روز در تاریخ آذری‌ها هرگز فراموش نخواهد شد چرا که بعد از ۷۰ سال مردم آذربایجان از دست کمونیست‌ها آزاد شده و به آغوش وطن خود بازگشتند.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: آذری‌ها با شکستن سیم‌خاردار و گذشتن از رود ارس به موطن خود بازگشته و دینداری و عقلانیت در عشق به اهل بیت و امام حسین (ع) را نشان داده و با حضور در مساجد و احترام به بیرق امام حسین (ع) ثابت قدمی در دیانت خود را نشان دادند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان اظهار کرد: در آن مقطع عده‌ای سعی کردند تا این حرکت را به انحراف بکشانند و یا سعی آنها بر تحریف حقیقت حادثه ۱۹ ژانویه بود ولی ما این روز را به نام روز بزرگداشت آذری‌های مسلمان جهان نامگذاری کردیم و قطعاً همه ساله آئین‌های بزرگداشتی در مناطق آذری‌نشین برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در ۱۹ ژانویه مردم آذربایجان حقیقت دینی و ارزشی خود را بعد از سپری شدن ۷۰ سال از خفقان رژیم کمونیستی اعلام کردند و امروز نیز حقیقت بر همگان روشن است که این تفکر دینی و اندیشه ایمانی در برابر تفکر وهابی و انحرافی پیروز است.

آیت‌الله عاملی گفت: مردم آذری زبان آگاه باشند که شیعیان علی (ع) هیچ وقت رنگ عوض نمی‌کنند و همواره در مسیر دین و حقانیت گام برداشته و سعی می‌کنند تا اصالت خود را نمایان کنند.

وی اعتقادات مردم آذربایجان را به مکتب امام حسین (ع) یادآور شد و افزود: شرق و غرب نتوانسته چنین اندیشه‌ای را از مردم آذربایجان بگیرد و قطعاً تحرکات اخیر به ویژه میدان‌گردانی وهابیت و سایر رژیم‌های جعلی نیز نمی‌تواند در منطقه مردم آذربایجان را به سمت بی‌دینی و سکولاریسم بکشاند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان همواره بر عزت و شرافت خود در تبعیت از مکتب اسلام و دینداری تاکید دارند و قطعاً آذری‌های ایران نیز سرمنشأ بیرق عزت و سرافرازی خواهند بود و از کشور ایران این حرکت عظیم و رستاخیز واقعی شروع خواهد شد.

 

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67380

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر