واکنش پمپئو به همکاری چین و اعراب

پامپئو به فاکس نیوز گفت: سفر شی جینپینگ به عربستان نتیجه سیاستگذاری بد آمریکاست.

واکنش پمپئو به همکاری چین و اعراب

ایسنا نوشت: مایک پامپئو، وزیر خارجه دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به فاکس نیوز گفت: وقتی با دوستان و متحدان خود نمی‌توانید شریک باشید و آنها را از خود می‌رنجانید کاری برای عقب راندن دشمنانتان چون شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین از شما برنمی‌آید و این دقیقا یک نوع رفتار محتاطانه است.

وزیر خارجه دوران ترامپ همچنین ادامه داد، رئیس جمهوری سابق آمریکا متوجه شده بود که حزب کمونیست چین بزرگترین تهدید خارجی برای آمریکاست اما دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با چین رفتاری نرم دارد.

پامپئو همچنین به وعده بایدن در تبدیل کردن عربستان سعودی به یک کشور منزوی به دلیل نقض‌های حقوق بشری به ویژه دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی اشاره کرد و ادامه داد: وقتی اینکارها را انجام می‌دهید به مردم آمریکا در سراسر این کشور صدمه می‌زنید. آنچه در عربستان دیدید نتیجه مستقیم سیاستگذاری بد آمریکاست.

مایک پامپئو در ادامه صحبت‌هایش گفت: شما باید با دوستانتان باشید، با شرکایتان بمانید و باید دشمنان را عقب بزنید در غیراینصورت دوستان شما محدود می‌شوند.

سفر چهار روزه رئیس جمهوری چین به عربستان شامل نشست‌هایی با چند تن از رهبران عرب در زمانی انجام شد که تنش‌ها بین دولت بایدن و ریاض به ویژه بر سر تولید نفت در ماه‌های اخیر شدید شده است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 59435

ارسال نظر