درخواست جدید اوکراین از غرب: نیازمند پتو و ژنراتور هستیم

فارس نوشت: شهردار کی‌یف از غرب خواست پتو، لباس گرم و ژنراتور برای اوکراین بفرستند تا این کشور بتواند زمستان را پشت سر بگذارد.

درخواست جدید اوکراین از غرب: نیازمند پتو و ژنراتور هستیم

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف از غرب خواست پتو و ژنراتور برای اوکراین بفرستند تا این کشور بتواند زمستان را پشت سر بگذارد. به گفته وی، کشورش به دلیل حملات متعدد به نیروگاه‌ها مستاصل شده و شبکه برق پایتخت در حالت اضطراری کار می‌کند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، گرچه کلیچکو تعدادی ژنراتور خریداری کرده و ۱۰۰۰ نقطه گرمایش سیار در کی‌یف را با همکاری تیمش سازماندهی کرده، با سرد شدن هوا و تداوم حملات روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، نگرانی‌ها همچنان در حال افزایش است.

شهردار کی‌یف جمعه در پیامی تلگرامی اعلام کرد با توجه به کمبود قابل توجه برق از ۲۰ تا ۵۰ درصد، سیستم تامین انرژی این شهر در حالت اضطراری فعال است. او در همان پیام تایید کرد که پایتخت اوکراین شاهد خاموشی‌های تدریجی در روزهای آینده خواهد بود. کلیچکو ابراز امیدواری کرد که کارکنان Ukrenergo شرکت انرژی دولتی جریان برق را در دو تا سه هفته آینده به حالت عادی بازگردانند.

طبق این گزارش، اوکراین به دلیل حملات روسیه به نیروگاه‌ها و شبکه گسترده‌تر در دو هفته گذشته، با قطعی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و نگران دوام آوردن سیستم (تامین انرژی) در زمستان است. به ادعای این گزارش، این حملات باعث شده ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی در اوکراین به طور جدی آسیب ببیند.

کلیچکو در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی تلگراف افزود: هر کاری که می‌توانیم برای نجات جان مردم خود و حفاظت از آن‌ها انجام می‌دهیم. اما این زمستان قطعا چالش بزرگی برای ما خواهد بود. بدون پتو مردم در کشور از سرما خواهند مرد.

او همچنین در تلویزیون اوکراین گفت که تجهیزات جدید دفاع هوایی به پایتخت این کشور رسیده و ابراز امیدواری کرد که بتواند به حفاظت از زیرساخت‌های انرژی آن بعد از هفته‌ها حملات روسیه کمک کند.

به ادعای دیلی میل، برق در حال حاضر یکی از تنها روش‌های اوکراینی‌ها برای گرم کردن خانه‌هاست زیرا بسیاری از آن‌ها در ساختمان‌های ویران از جنگ که گاز و پنجره ندارد زندگی می‌کنند. به نوشته این روزنامه انگلیسی، انتظار می‌رود دمای هوا در برخی مناطق اوکراین به منفی ۲۰ درجه سانتگیراد در روزهای آتی برسد.

کلیچکو گفت که از حمایت کشورهای غربی ممنون است اما کمکی که ارائه شده بسیار کند بوده است. او خواستار پتو، لباس‌های زمستانی و ژنراتور و همچنین تسلیحات سنگین و سامانه‌های دفاع هوایی شد. کلیچکو گفت لباس و پتو برای اوکراینی‌ها با آمدن زمستان ضروری است.

وی همچنین مدعی شد ارائه تسلیحات به این کشور هرگز کافی نخواهد بود و تنها زمانی که جنگ تمام شود، کافی است. او گفت متاسف است که باید بگوید اگر امکان داشت اوکراینی‌ها باید در زمستان از این کشور دور می‌ماندند زیرا خطر مسئله بشردوستانه وجود دارد.

پیش‌تر، ولودیمیر زلنسکی شامگاه جمعه در پیامی ویدئویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت محدودیت در تامین برق حدود چهار میلیون اوکراینی را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها به انرژی دسترسی ندارند. رئیس‌جمهور اوکراین همچنین گفت که کمبود انرژی برق، بر مناطق کی‌یف، پولتاوا، ریونه، خارکیف، چرنیهوف، سومی، کروووهراد و چرکاسی تاثیر گذاشته است.

زلنسکی پیش‌تر نیز ضمن اشاره به نابودی سه تأسیسات حوزه انرژی این کشور در جریان حملات روسیه، گفت خسارات جدیدی به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین وارد شده است.

حملات به زیرساخت‌های انرژی اوکراین توسط نیروهای مسلح روسیه از دهم اکتبر، یعنی دو روز پس از حمله تروریستی به پل شبه‌جزیره کریمه - که به گفته مقامات روسی، سرویس‌های ویژه اوکراین عامل آن بودند - آغاز شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49934

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر