درخواست ابوترابی از قوه قضاییه در خصوص اعتراضات اخیر

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در روزهای اول فتنه یا به جهالت یا به عمد بعضی از خواص که عمدتا از سران فتنه بودند، آتش‌بیار معرکه شدند و با دروغ‌گویی بنزین بر روی آتش ریختند و مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریک کردند که قوه قضائیه باید بادروغ گویان با قاطعیت برخورد کند.

درخواست ابوترابی از قوه قضاییه در خصوص اعتراضات اخیر

فارس نوشت: ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به آشوب‌های هفته‌های اخیر در کشور گفت: فتنه سال ۸۸ یک فتنه سیاسی و فتنه سال ۹۸ یک فتنه اقتصادی بود، اما آشوب‌ و فتنه اخیر جنبه فرهنگی دارد.

وی افزود: برخلاف فتنه‌های قبل در این دوره مردم با فتنه‌گران همراهی نداشتند اما در مقابل ما خشن‌ترین و غیرانسانی‌ترین رفتارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از فتنه‌گران شاهد بودیم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: در هیچ جای دنیا آمبولانس آتش نمی‌زنند اما ما شاهد آتش زدن آمبولانس و اموال عمومی از سوی فتنه‌گران بودیم.

ابوترابی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران در این دوره افرادی آموزش‌دیده بودند تا از طریق آشوب و شورش و تخریب اموال عمومی فضای جامعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برهم بزنند و عده‌ای جوان و نوجوان هیجان‌زده که در روزهای اول آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همراهی می‌کردند.

وی افزود: افراد هیجان‌زده‌ای که در روزهای اول فتنه‌گران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همراهی می‌کردند هیچ اطلاعی از پشت صحنه آن نداشتند و حتی نه می‌دانستند مریم رجوی کیست و نه سلطنت‌طلب‌ها چه کسانی هستند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: در روزهای اول فتنه یا به جهالت یا به عمد بعضی از خواص که عمدتا از سران فتنه بودند، آتش‌بیار معرکه شدند و با دروغ‌گویی بنزین بر روی آتش ریختند و مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریک کردند، اما به تدریج و با گذر زمان و مشخص شدن واقعیات، آتش فتنه کم‌کم فروکش کرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه نباید با فتنه‌گران و دروغ گویان مماشات کند و با قاطعیت با آنها برخورد کند.

وی افزود: قوه قضائیه باید با خواص، چه هنرمندان، چه ورزشکاران، چه سیاست‌مدارانی مشخص کند. افرادی که از این گروه‌ها در فتنه چه با تشویق و چه با تحریک و ترغیب مردم معاونت در جرم داشتند، برخورد قاطع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: خساراتی که در جریان این فتنه به اموال عمومی وارد شده باید از عوامل فتنه دریافت شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47040

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر