تهران شلوغ شد؟ | اعتراضات در پایتخت چگونه بود

با وجود فراخوان‌های صورت گرفته برای برگزاری تجمعات اعتراضی در روز چهارشنبه، تهران امروز روز نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت.

تهران شلوغ شد؟ |  اعتراضات در پایتخت چگونه بود

تسنیم نوشت : تجمعات امروز تهران با تعداد حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر (برای هر نقطه) در برخی مناطق شکل گرفت و با همراهی مردم مواجه نشد.ایسنا هم نوشت: با وجود فراخوان‌های صورت گرفته برای برگزاری تجمعات اعتراضی در روز چهارشنبه، تهران امروز روز نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت.این درحالی است که برخی گزارش ها نشان می داد وضعیت تهران ملتهب بود

مشاهدات خبرنگاران تسنیم در خیابان های تهران در عصر امروز چهارشنبه (۲۰ مهر) حاکی از این است که برخی تجمعات با تعداد حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر (برای هر نقطه) در برخی مناطق نظیر خیابان لاله زار، خیابان کارگر، خیابان طالقانی، خیابان جمهوری و ... صورت گرفت که افراد حاضر در آن ابتدا شعارهای ساختارشکنانه سر دادند و در برخی تجمعات نیز به اموال عمومی مثل نرده های خیابان ها و سطل‌های زباله آسیب زده و آنها را آتش زدند.

این تجمعات محدود که بدون همراهی عموم مردم برگزار شد، بعضاً موجب ایجاد خلل در کسب و کار مردم و شده و در برخی نقاط نیز ترافیک ایجاد کرد.

بنا بر این گزارش، در داخل دانشگاه تهران نیز تجمعاتی توسط دانشجویان شکل گرفت که موجب درگیری های پراکنده با دیگر دانشجویان این دانشگاه شد.

یک مقام آگاه امنیتی در همین رابطه به تسنیم گفت: عمده این تجمعات توسط حدود پنج گروه شامل سه‌ تا چهار نفر موتورسوار صورت گرفت که برای ناامن کردن تهران با حضور در تقاطع‌های اصلی شهر و مناطق پرترافیک، سطل‌ آشغال‌ها را آتش زده و فرار می‌کردند که در یکی از موارد، مردم و کسبه، این موتوری‌ها را متوقف و تحویل پلیس دادند.

مشاهدات خبرنگاران ایرنا در سراسر تهران حاکیست که بعدازظهر امروز در برخی نقاط تهران مانند میدان قزوین، تقاطع جامی و حافظ، لاله‌زار جنوبی، مترو شریعتی و چهارراه ولیعصر(عج) تعدادی از اراذل و اوباش موتورسوار، اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و ایجاد ترافیک مصنوعی و تجمعات چند نفره و کور کردند که با حضور به موقع عوامل انتظامی به سرعت متفرق شدند.

روایت ایسنا را هم بخوانید :  با وجود فراخوان‌های صورت گرفته برای برگزاری تجمعات اعتراضی در روز چهارشنبه، تهران امروز روز نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت.این درحالی است که برخی گزارش ها نشان می داد وضعیت تهران ملتهب بود

 طی روزهای اخیر فراخوان‌هایی برای برگزاری تجمعات اعتراضی در روز چهارشنبه اعلام شد که علی رغم اطلاع رسانی صورت گرفته برای آن تهران امروز روز آرامی را پشت سر گذاشت.

البته امروز در برخی نقاط شهر از جمله دانشگاه تهران برای زمان محدودی تحرکاتی صورت گرفت که بلافاصله با دخالت نیروهای فراجا و بدون اینکه به خشونت کشیده شود شرایط عادی برقرار شد.

گزارش های میدانی از سطح شهر تهران از حضور پرتعداد نیروهای انتظامی و آرامش نسبی معابر و نقاط اصلی شهر حکایت دارد.

در برخی نقاط نظیر خیابان فلسطین شمالی تجماعت محدودی برگزار شد اما تجمعات پراکنده روز چهارشنبه تهران بر خلاف تجمعات قبلی از ۲۰ نفر تجاوز نکرد و به نحوی پراکنده بود که حتی به دخالت نیروهای انتظامی حاضر رد محل نیز منتهی نشد.

حضور نیروهای انتظامی از زمان آغاز فراخوان که ساعت ۱۲ ظهر اعلام شده بود بر خلاف دفعات قبل بسیار کمرنگ تر از گذشته به نظر می رسید و ترددهای مردم نیز در مراکز شهر اگرچه مانند روزهای عادی به نظر نیم رسید و تراکم بیشتری داشت اما آرام بود ./ ایسنا

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 46564

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر