ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به لاریجانی واگذار می‌شود؟

پس از رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 توسط شورای نگهبان، بازار حرف و حدیث ها درباره حذف او از سپهر سیاسی ایران داغ شد و کناره گیری او از  مسئولیت پیگیری امور ایران و چین به این زمزمه ها بیشتر دامن می زد.

ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به لاریجانی واگذار می‌شود؟

پس از رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توسط شورای نگهبان، بازار حرف و حدیث ها درباره حذف او از سپهر سیاسی ایران داغ شد و کناره گیری او از  مسئولیت پیگیری امور ایران و چین به این زمزمه ها بیشتر دامن می زد. اما، حکم انتصاب رئیس سابق مجلس به عنوان عضو حقیقی شورای عالی انقلاب مُهری بر پایان این گمانه ها شد و این پالس را رساند که لاریجانی حذف شدنی نیست. 

به گزارش عرشه آنلاین، نماینده سابق مجلس که در گفتگو با قرن نو، با اشاره به حضور آملی لاریجانی در جایگاه ریاست مجمع گفت:« به نظر من، آقای آملی لاریجانی ریاست مجمع را همچنان داشته باشند. از قرائن و شواهد احساس می شود ایشان کم کم جا افتاده‌اند و پخته شده‌اند. البته امسالی مثل اقای علی لاریجانی نیز می توانند مدیریت مجمع را نیز داشته باشند.»

لاریجانی در میان سران قوا؟

گمانه زنی جدید درباره آینده سیاسی لاریجانی از روز گذشته کلید خورد. روز گذشته، برخی کانال های خبری،  از انتصاب علی لاریجانی، به ریاست هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه خبر دادند.

خبری که فورا با واکنش یک رسانه اصولگرا مواجه شد و ان را تکذیب کرد اما، بنابر آنچه که ایسنا نوشته است، دفتر رئیس سابق مجلس این خبر را نه تایید کرده است و نه تکذیب. این خبرگزاری نوشته است:« دفتر وی نفیاً و اثباتاً این خبر را نه تایید کرد و نه تکذیب و انتشار آن را «شیطنت رسانه‌ای» دانست.»

با این حال، این که مشاور رهبر انقلاب به یک سمت جدید منصوب شود یا خیر هنوز مشخص نیست اما، نکته مهم این است که لاریجانی یک مهره مهم در میان اصولگرایان و اعتدالیون است و حذف او به سادگی امکانپذیر نیست.

از سوی دیگر طبق بند هفت اصل ۱۱۰ قانون اساسی،«حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه»از وظایف و اختیارات رهبر جمهوری اسلامی به حساب می‌آید و حضور لاریجانی در این جایگاه نشانه ای دیگر از اعتماد رهبری انقلاب به او خواهد بود. 

منبع: قرن نو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40981

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر