ادعای عجیب و غریب وزیر میراث فرهنگی درباره معماری؛ بعد از انقلاب معماری را نابود کردیم

وزیر میراث فرهنگی و گردشگریگفت افزود: باید به چهره شهر و روستاها توجه کنیم و آلودگی‌های بصری را برطرف کنیم. ۹۰ درصد این آلودگی‌ها تنها با رنگ آمیزی حل خواهد شد.

ادعای عجیب و غریب وزیر میراث فرهنگی درباره معماری؛ بعد از انقلاب معماری را نابود کردیم

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگریگفت افزود: باید به چهره شهر و روستاها توجه کنیم و آلودگی‌های بصری را برطرف کنیم. ۹۰ درصد این آلودگی‌ها تنها با رنگ آمیزی حل خواهد شد. علاوه بر این، وضعیت ما در معماری نیز مناسب نیست. بعد از پیروزی انقلاب، آسیب‌های بسیاری در حوزه معماری داشتیم و آن را نابود کردیم و ساختمان‌های درست و المان‌های درست نساخته‌ایم. در چهارراه ولیعصر یک طرف تئاتر شهر و در طرف دیگر با مجتمعی که چهره ناپسندی دارد روبرو هستیم. شهرداری‌ها متناسب با فرهنگ بومی باید به معماری توجه داشته باشند. اگر نمی‌توانید بناها و المان‌های درستی بسازید از جوانان با استعداد امروز کمک بگیرید. متاسفانه امروز ورودی شهرهای ما بسیار بی‌هویت شده است.

به گزارش عرشه آنلاین، وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های کشور محسوب می‌شود افزود: باید حریم میراث فرهنگی رعایت شود تا آثار تاریخی خود را نشان دهند. محیط های تاریخی بهترین مکان برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است. برای مثال در کاخ سعدآباد کنسرت نمایشی باعث شد شبی تا ۴۰۰۰ نفر در این مکان حاضر شوند. موضوعی که برای همه سودآور بود.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه برای تغییر کاربری از شورای عالی استان‌ها و صندوق احیاء و توسعه درخواست کمک داریم، افزود: ظرفیت انواع رویدادهای جذاب در شهرهای مختلف وجود دارد و با کمک وزارتخانه می‌توانیم این فعالیت‌ها را برپا کنیم. برای مثال در مراغه جشنواره خوراک راه اندازی شده بود که مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفت و مردم بسیاری در این جشنواره شرکت کردند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36722

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر