خاتمی: دفاع مقدس، جنگ جهانی سوم بود

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: دوران دفاع‌مقدس نشان داد که جنگ جهانی سوم رخ داده است؛ جنگی که به ایران تحمیل شد، جهانی بود. ایران تنها در یک سو و تمام دنیا علیه آن در سوی دیگر قرار گرفته بودند. پس از هشت سال دفاع‌مقدس نیز دشمنان جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را در پیش گرفتند تا مزاج و بینش مردم را تغییر دهند. دشمن با تبلیغات دروغین سعی بر تغییر باورها دارد.

خاتمی: دفاع مقدس، جنگ جهانی سوم بود

آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: مردم کوفه بیشترین کشته را در راه اهل‌بیت (ع) دادند اما بصیر و زمان‌شناس نبودند و زمانی که لازم بود اهل‌بیت (ع) را یاری نکردند. مردم کوفه پس از واقعه کربلا و برای خون‌خواهی امام حسین (ع) قیام کردند و افراد زیادی نیز شهید شدند اما مردم کوفه در زمان مناسب اقدام نکردند؛ چرا که توانایی شناخت دوست از دشمن را نداشتند.

به گزارش عرشه آنلاین، وی با بیان اینکه یکی از برکات مراسم‌ عزاداری در محرم و صفر، زنده نگه داشتن اسلام است، ادامه داد: عزاداری‌های سیدالشهدا (ع) هر سال پرشورتر از سال گذشته تکرار می‌شود تا فراموش نشود، این دین به راحتی به دست نیامده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر به دلیل بیماری کرونا شرایط برگزاری مناسب مراسم‌ عزاداری نبود و این دوران به سختی گذشت، تصریح کرد: با بهبود وضعیت، مردم با شور و شوق خاصی عزاداری می‌کنند و سعی بر این است که مراسم و عزاداری‌های امسال محرم و صفر پرشورتر برگزار شود. اجباری برای شرکت در عزاداری نیست ولی عشق امام حسین (ع) کشش خاصی دارد و جمعیت بی‌شماری برای عزاداری به مراسم‌ گوناگون و هیئت‌ها می‌روند.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) علاقه‌ پررنگی در قلب مومنان ایجاد کرده و این علاقه و محبت تا قیامت سرد نخواهد شد، افزود: علاقه به امام حسین (ع) نشانه ایمان است. غم شهادت امام حسین (ع) و واقعه کربلا و نیز اشک‌هایی که برای آن حضرت ریخته می‌شود، نه تنها از بین نمی‌رود، بلکه با گذشت سال‌ها شدت پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه محرم و صفر بستری برای تقویت دین و شهامت است، عنوان کرد: اصل ثواب حضور در مراسم و روضه‌های امام حسین (ع) افزایش معرفت و بصیرت است که افزایش علاقه به سیدالشهدا (ع) را در پی دارد. اهداف، آرمان‌ها و منطق امام حسین (ع) باید زنده بماند. قلبی که متصل به محبت سیدالشهدا (ع) است مایوس نمی‌شود، به بن‌بست نمی‌خورد و صبر و امید خود را از دست نمی‌دهد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مزاج و شناخت مردم در واقعه کربلا و عاشورا تغییر داده شده بود، بیان کرد: دوران دفاع‌مقدس نشان داد که جنگ جهانی سوم رخ داده است؛ جنگی که به ایران تحمیل شد، جهانی بود. ایران تنها در یک سو و تمام دنیا علیه آن در سوی دیگر قرار گرفته بودند. پس از هشت سال دفاع‌مقدس نیز دشمنان جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را در پیش گرفتند تا مزاج و بینش مردم را تغییر دهند. دشمن با تبلیغات دروغین سعی بر تغییر باورها دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در دوران شروع بیماری کرونا، دشمن از ورود کمک از جمله دارو به ایران جلوگیری می‌کرد، خاطرنشان کرد: امروزه نیز توسط دشمنان انقلاب از ورود دارو برای کودکان پروانه‌ای جلوگیری می‌شود. دشمن می‌خواهد ما را تحت فشار بگذارد، باید بصیرت و بینش خود را تقویت کنیم و هیچ‌وقت ظالم و ظلم آن را فراموش نکنیم. مقاومت هزینه دارد و هزینه آن عزت و سربلندی است. عاشورا را هر سال تکرار می‌کنیم و مکتب امام حسین (ع) تبیین می‌شود. جهاد تبیینی که حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) آغاز کردند را باید ادامه دهیم.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34296

ارسال نظر