ژنرال روس؛

انگلیس را در جنگ جهانی سوم نابود میکنیم

مقام نظامی سابق ارتش روسیه با اشاره به اقدامات اخیر لیتوانی و اظهارات مقامات نظامی انگلیس، گفت که چنانچه جنگی در مقیاس جهانی به وقوع بپیوندد، انگلیس دیگر وجود خارجی نخواهد داشت.

انگلیس  را در جنگ جهانی سوم نابود میکنیم

مقام نظامی سابق ارتش روسیه با اشاره به اقدامات اخیر لیتوانی و اظهارات مقامات نظامی انگلیس، گفت که چنانچه جنگی در مقیاس جهانی به وقوع بپیوندد، انگلیس دیگر وجود خارجی نخواهد داشت.

به گزارش عرشه آنلاین ، به نقل از میرور، «یوگنی بوژینسکی» ژنرال بازنشسته و تحلیلگر نظامی روسی در گفتگو با تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد که غرب با استفاده از لیتوانی که عضو ائتلاف نظامی ناتو است در اعمال محدویت تزانزیت کالا به منطقه «کالینینگراد» در حال بازی کردن با آتش است.

وی همچنین شدیداً هشدار داد که چنانچه این مسئله منجر به بروز جنگ جهانی سوم و استفاده از بمب‌های هسته‌ای شود، انگلیس دیگر وجود خارجی نخواهد داشت و به طور کامل از نقشه محو خواهد شد.

بوژینسکی با انتقاد از اظهارات اخیر «سر پاتریک سندرز» فرمانده کل نیروهای مسلح انگلیس مبنی بر فراخوانی جمعی نیروهای این کشور جهت آماده شدن برای جنگیدن و شکست دادن نیروهای روسی در جنگ جهانی سوم، گفت: او نمی‌داند که در نتیجه جنگ جهانی سوم، دیگر انگلیسی از نظر فیزیکی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: این جزیره ناپدید خواهد شد، بنابراین من نمی دانم او یا فرزندانش کجا زندگی خواهند کرد.

پیشتر، سندرز فرمانده کل نیروهای مسلح انگلیس که در هفته جاری به این سمت منصوب شده است، با ادعای اینکه عملیات نظامی روسیه در اوکراین ثبات جهانی را متزلزل کرده است، به نیروهای مسلح انگلیس در این رابطه هشدار داده بود: ما نسلی هستیم که باید ارتش را برای جنگ دوباره در اروپا آماده کنیم.

سندرز در پیامی در این باره نوشت: من اولین فرمانده ستاد کل ارتش از سال ۱۹۴۱ هستم که فرماندهی ارتش را در سایه جنگ زمینی در اروپا که شامل یک قدرت قاره‌ای می‌شود، به عهده می‌گیرد. مقیاس تهدید پایدار روسیه نشان می‌دهد که ما وارد عصر جدیدی از ناامنی شده ایم.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی من این است که ارتش مان را تا جای ممکن مرگبار و مؤثر کنم. اکنون زمان این مسئله است و می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

همچنین ژنرال «سر آدریان بردشا» رئیس سابق نیروهای ویژه انگلیس نیز در پی اظهارات سندرز اعلام کرد که این کشور باید برای جنگ با روسیه به عنوان یک عامل بازدارنده آماده شود.

بردشا همچنین گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نشان داده که «آماده است تا خطر گسترش جنگ علنی در اروپا را بپذیرد».

گفتنی است که لیتوانی اخیراً و با استناد به قوانین تحریم اتحادیه اروپا، ترانزیت کالا از طریق خاک لیتوانی به و از منطقه کالینینگراد روسیه که بین دو کشور لیتوانی و لهستان قرار دارد، ممنوع کرد.

کرملین در همین رابطه اعلام کرد که به وضع ممنوعیت حمل و نقل برخی کالاها به منطقه کالینینگراد از سوی لیتوانی پاسخ خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه نیز این اقدام ویلنیوس را خصمانه و تهاجمی قلمداد کرد و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27086

ارسال نظر