خبر تازه درباره کارت نان / نان گران نمی شود

وزیر اقتصاد شایعه‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره صدور کارت نان را رد و تاکید کرد که دولت برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

خبر تازه درباره کارت نان / نان گران نمی شود

 احسان خاندوزی وزیر اقتصاد امروز (دوشنبه ۱۰ مرداد) در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه تاکنون هیچ بحثی در شورای اقتصادی دولت درباره صدور کارت نان مطرح نشده است، اظهار داشت: برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: چیزی که در دستور کار قرار گرفته بحث فروش نان به خانوارها از طریق کارت‌های بانکی است.

خاندوزی درباره جزئیات این طرح توضیح داد: در چارچوب برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، خانوارها می‌توانند با استفاده از کارت‌های بانکی که در اختیار دارند نسبت به خرید نان اقدام کنند. همچنین طی  هماهنگی‌هایی که با بانک مرکزی انجام شده ، خرید نان صرفا محدود به کارت یارانه‌ای سرپرست خانوار نیست.

وزیر اقتصاد ادامه داد: بدین ترتیب تمام افراد خانواده با استفاده از تمام کارت‌های بانکی که در اختیار دارند می‌توانند نسبت به خرید نان اقدام کنند. مقدمات ابتدایی برای این طرح فراهم شده و تقریبا در تمامی شهرهای کشور شرایط اولیه برای اجرای آن مهیا شده است.

خاندوزی همچنین به تاکید جدی رئیس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: براساس دستور آیت‌الله رئیسی قیمت خرید نان در سال جاری برای مردم به هیچ وجه افزایش پیدا نخواهد کرد.

وی با اشاره به سیاست اصلاح یارانه‌های دولت بیان کرد: ما در این سیاست صرفا به دنبال اصلاح قیمت‌ها نبوده‌ایم و بیشتر اصلاح ساختار در دستور کار است.

وزیر اقتصاد به ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه پرداخت و افزود: عبور از انحصار، بهبود شرایط شرکت‌های تولیدی و واگذاری بخش اعظم تجارت و ذخیره‌سازی اقتصادی به بخش خصوصی و کم کردن حضور دولت در این حوزه بخش مهمی از اهداف دولت را تشکیل می‌دهد.

 

منبع: برنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33858

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر