روایتی از حیات دوباره آیت الله صافی گلپایگانی

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی روایتی را از حیات مجدد آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بیان کردند.

روایتی از حیات دوباره آیت الله صافی گلپایگانی

حجت الاسلام والمسلمین صافی روایتی را از حیات مجدد آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بیان کردند.

به گزارش عرشه آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در آئین نکوداشت هفتادمین سال تالیف کتاب «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» که در سالن همایش های خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، اظهار داشت: تالیف این کتاب در ماه شوال آغاز شده بود به همین دلیل این مجلس مختصر را برای رونمایی از کتاب «ارج نامه منتخب الاثر» در همین ماه شوال برگزار کردیم و درصدد هستیم که مراسمی در ماه های آینده برگزار کنیم.

او افزود: آیت الله صافی گلپایگانی در آغاز تالیف، با شبهات بسیار زیادی از سوی برخی منحرفین و کسانی که با وجود امام زمان دشمنی و ضدیت خاصی داشتند، مواجه بودند که با عنایت الهی و حضرت ولیعصر (عج) ایشان شروع به تالیف این کتاب کردند بااینکه زحمات زیادی متحمل شدند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: این کتاب در یک جلد تالیف شد برای موسسین و نهادهایی که درباره مهدویت کار می کردند. با اینکه ایشان در آن زمان با امکانات کم مواجه بودند اما زحمت زیادی در راه جمع آوری احادیث و روایات و منابع کشیدند.

صافی گلپایگانی با بیان اینکه ۴۰ سال بعد از تالیف کتاب، با شبهات زیادی مواجه شدند، گفت: بعد از این، مرحوم والد دو جلد دیگر برای پاسخگویی به شبهات تالیف کردند که امروز در دسترس است.

او نقل کرد: آیت الله صافی گلپایگانی ۳۳ سال قبل با بیماری غیرقابل علاج مواجه شدند و اطباء بسیاری هم بر بالین ایشان حاضر شدند، اما خونریزی شدیدی کرده و به اغما رفتند. ایشان را در آمبولانس بردند. اخوی بنده گفتند در بین راه دیدم که علائم حیات ندارند. بعد از مدتی دیدم علائم برگشت. در تهران مورد عمل قرار گرفتند و خوب شدند. پدرم بعدها برای ما تعریف کردند که در آن زمان، دیدم که در این جهان نیستم و به جایی رفتم که برای من قابل توصیف نیست و حالتی بود که گویی از همه مشکلات راحت شده بودم. فرمودند: ندایی آمد که نمی خواهی به دنیا برگردی؟ گفتم: نه. بار دوم ندا آمد. باز گفتم: نه. بار سوم گفتند: چیز ناقصی در دنیا نداری که بخواهی تکمیل کنی؟ گفتم: چرا کتاب منتخب الاثر است . همینکه گفتم این کتاب را دارم تکمیل می کنم، احساس کردم دیگر در آن عالم نیستم و برگشتم.

منبع: شفقنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23473

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر