رئیسی: اینکه برای مادران و همسران ساعت کار شبانه بگذاریم قابل قبول نیست

اینکه چند شیفت کار در کارخانه بگذاریم، برای خانمی که می‌خواهد مادر و همسر باشد و در ساعت شبانه در کارخانه بماند، این قابل‌قبول نیست به هیچ عنوان نباید منزلت بانوان مخدوش شود.

رئیسی: اینکه  برای مادران و همسران ساعت کار شبانه بگذاریم قابل قبول نیست

رئیس جمهور گفت: ساعت کار بانوان نباید به شأن مادری خدشه وارد کند.

سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با مؤثران سمنان  تصریح کرد: شأن و منزلت بانوان باید رعایت شود؛ اینکه چند شیفت کار در کارخانه بگذاریم، برای خانمی که می‌خواهد مادر و همسر باشد و در ساعت شبانه در کارخانه بماند، این قابل‌قبول نیست به هیچ عنوان نباید منزلت بانوان مخدوش شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: این موضوع را نه تنها برای استان سمنان برای کل کشور می‌گویم که اگر کار شیفتی در هر شرکت، اداره و یا سازمانی هست، نباید طوری برنامه‌ریزی شود که نسبت به بانوان بی‌توجهی صورت گیرد؛ هر خانمی به هر دلیلی نیازمند است و چرخ زندگی‌اش نمی‌چرخد و می‌خواهد برای کمک‌ همسر، مادر یا خودش کاری داشته باشد؛ اما باید رعایت حال او انجام شود تا در این ساعات کنار فرزندان و همسرش باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: موضوع حفظ خانواده برای ما بسیار مهم است و حفظ اشتغال خانواده هم اهمیت دارد و برنامه‌ریزی باید در سازمان‌ها و ادارت به نحوی باشد که شأن و منزل بانوان رعایت شود.

وی افزود: امروز کشور نیازمند یک حرکت جهادی و منسجم است و برای برون‌رفت از مشکلات این کار را کاملاً امکان‌پذیر می‌دانیم؛ زیرا ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم و معتقدیم با اعتماد به داشته‌های بسیار این کشور، توانایی نیروی جوان متراکم و حرکت جهادی راه برون‌رفت از مشکلات وجود خواهد داشت.

رئیس جمهور تأکید کرد: من دیروز خدمت رهبری بودم و به ایشان عرض کردم که هر چه زمان‌ می‌گذرد و بیشتر پیش می‌روم، امیدواری‌ام نسبت به حل مسائل اقتصادی بیشتر می‌شود؛ ایشان فرمودند من نگاهم همین است و چشم‌انداز را برای کشور بسیار روشن و امیدوارکننده می‌دانم.

سخنرانی رئیس جمهور امروز

وی با اشاره به رفع مشکل کم‌آبی استان سمنان اظهار کرد: امروز برای بررسی مسأله کمبود آب سمنان برخی جاها را سرکشی کردیم که واژه «العطش» را مطرح کردند و گفتند که وضع آب سمنان بسیار نگران‌کننده است.

وی افزود: کاهش نزولات آسمانی بر همگان روشن است و تنها برای سمنان نیست و مربوط به همه کشور است و شاید به نحوی بتوان گفت، تنها مسأله کشور ما نیست و در برخی مناطق اطراف ما هم شرایط همین است؛ اما آیا راهی برای برون‌رفت از این شرایط و مشکلات وجود دارد یا اینکه سرنوشت ما این است و با کمبودها بسازیم؟

رئیس جمهور تأکید کرد: به نظر من باید برای بهتر استفاده کردن از آب آشامیدنی و کشاورزی طرح سازگاری تعریف کنیم؛ مثلاً در بخش کشاورزی می‌توانیم با آب‌رسانی قطره‌ای مصرف آب را کاهش داده و آب‌رسانی‌های غرقابی را کاهش دهیم یا آب‌رسانی زیرسطحی که مصرف آب را یک‌چهارم می‌کند و از آن طرف محصول را افزایش می‌دهد؛ این‌ها راهکارهای موجود است.

رئیسی ادامه داد: با همکاری فرهیختگان، دانشگاه‌ها روی مسأله کم‌آبی استان سمنان کار کنند، نظراتشان را بگویند و استاندار سمنان هم دنبال کند؛ هر راهکاری فرهیختگان بدهند ما آن را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: حتماً دولت در این قضیه وظیفه خودش می‌داند و باید مساعدت کند که از مردم، کشاورزان، کارگران کارخانجات و عموم مردم استان سمنان رفع نگرانی شود.

رئیس جمهور بیان کرد: مسأله آب و رفع نگرانی از مردم را مسأله محوری می‌دانیم؛ از همه می‌خواهم در این قضیه کمک کنند و مسؤولیت محوری هم با استاندار است و باید با مدیریت آب در استان کار را دنبال کند تا این نگرانی مردم تا حدودی که ممکن هست برطرف شود و گزارش آن را در اختیار مردم قرار دهد.

رئیسی گفت: بعضی از دانشجویان سمنان به من گفتند که مشکلاتی در زمینه خوابگاه دارند که من به مسؤولان امر و وزارت علوم گفتم موضوع را پیگیری کنند و اینجا هم زحمت بکشند به مسأله خوابگاه سریع رسیدگی کنید و اگر لازم است، تأمین اعتبار لازم هم انجام می‌شود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1918

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر