رئیسی نگران گیمرها شد/ سرعت اینترنت نباید باعث «حال گیری» گیمرها شود!

رئیسی درباره سرعت اینترنت گفت: سرعت اینترنت نباید باعث «حال‌گیری» از گیمرها شود.

رئیسی نگران گیمرها شد/ سرعت اینترنت نباید باعث «حال گیری» گیمرها شود!

رئیسی درباره سرعت اینترنت گفت: سرعت اینترنت نباید باعث «حال‌گیری» از گیمرها شود.

به گزارش عرشه آنلاین، رئیس جمهور کشورمان در آیین بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری استان قم به تأثیر این فناوری بر زندگی انسان و پیشرفت هرچه سریع‌تر آن پرداخت. به گفته وی، اینترنت نامناسب نه‌تنها بر روی راهکارهای ارتباطی، بلکه بر روی کسب‌وکارهای مختلف و حتی وضعیت گیمرهای کشور تأثیرگذار است. او همچنین تاکید کرد که سرعت اینترنت نباید باعث «حال‌گیری» از گیمرها شود.

ابراهیمی رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، در جریان آیین افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای استان قم به اظهار نظر در رابطه با پیشرفت چشمگیر فناوری اینترنت و تأثیر مشکلات بالقوه آن بر کسب‌وکارها و گیمرها پرداخت.

وی در بخش‌هایی از صحبت‌های خود مدعی شد که مسئله ضرورت سرعت و شتاب در ارتباطات با کیفیت به وزیر ارتباطات تذکر داده شده است.

به گفته رئیس جمهور، وزیر ارتباطات نیز در پاسخ مدعی شده که بهبود وضعیت پوشش فیبر نوری و کیفیت سراسری اینترنت به صورت علمی و فناورانه در دست کار قرار داشته و در حال عملیاتی شدن است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود توضیح داد:

در سراسر کشور ۷.۵ میلیون خانوار از امکان فیبر نوری می‌توانند استفاده کنند؛ در کل استان قم اکنون امکان استفاده از فیبر نوری ممکن شده است. ان‌شاءالله این شبکه را در سراسر کشور گسترش دهیم.

به گزارش وب‌سایت خبری اکوایران، رئیس جمهور کشورمان در ادامه به ضرورت بهبود سرعت ارتباطات پرداخت و اعلام کرد:

اینکه در حال حاضر ۲۵ میلیون نفر امکان استفاده از فیبر نوری را دارند؛ از ابتدا در دولت به وزیر ارتباطات درباره ضرورت سرعت و شتاب در ارتباطات صحبت کردم، چون بعضی گله‌ها در این زمینه وجود داشت و وی وعده داد کار با سرعت به صورت علمی و فناورانه انجام شود که این کار در حال انجام است تا شبکه سرعت داشته باشد و کار مردم سریع انجام شود.

وعده‌هایی که با فیلترینگ و «حال‌گیری» بیشتر همراه است!

نکته جالب صحبت‌های ابراهیم رئیسی اشاره مجدد به گیمرها در این صحبت‌ها بود. به گفته وی، سرعت و کیفیت پایین می‌تواند منجر به ناراحتی گیمرها شود.

این صحبت‌ها و وعده‌ها در حالی است که مدتی قبل یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ارتباطی گیمرهای ایرانی یعنی دیسکورد (Discord) بدون اطلاع قبلی و ارائه یک توضیح مناسب توسط مقامات قضائی کشور فیلتر شد.

این مسئله نه تنها منجر به قطع دسترسی گیمرها ایرانی به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ارتباطی شده، بلکه نارضایتی‌هایی نیز برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا به همراه داشته است، چرا که برخی افراد طی سال‌های گذشته از دیسکورد به عنوان سکویی برای ایجاد جامعه گیمینگ پیرامون کسب‌وکار خود استفاده کرده و اکنون با فیلتر شدن آن، زحمات چند ساله در کسری از ثانیه نابود شده است.

طی روزهای گذشته نیز گزارش‌های متعددی در فضای رسانه و دنیای مجازی منتشر شده که از افت شدید کیفیت و سرعت اینترنت در مناطق مختلف کشورمان خبر می‌دهند. علاوه بر این، هم‌زمان شاهد محدودیت دسترسی کاربران به اپلیکیشن‌های تغییر آدرس IP و حتی راهکارهای دور زدن تحریم هستیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 136842

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر