حمله پهپادی در اصفهان؛جزئیات انفجار در آسمان اصفهان

خبرگزاری مهر نوشت سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

حمله پهپادی در اصفهان؛جزئیات انفجار در آسمان اصفهان

عکش تزیینی است /جزئیاتی از انفجارها در آسمان اصفهان منتشر شد .در زیرنویس شبکه خبر نوشته شد:برخی گزارش‌ها از هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس در آسمان اصفهان حکایت دارد.

 خبرگزاری مهر نوشت سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

خبرگزاری مهر آنچه در آسمان اصفهان رخ داده را عملیات موفق انهدام سه ریز پرنده ناشناس توسط سامانه پدافندی کشور خبر داد.سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.

همچنین تلویزیون  ایران گزارش داده است که «سه پهپاد» که در آسمان اصفهان مشاهده شده بود در ساعات نخست صبح روز جمعه «منهدم شد.»همچنین صدای و سیمای ایران به نقل از «منابع موثق» گزارش داده است که تاسیسات اتمی ایران در اصفهان «در امنیت کامل» قرار دارد.در کنار این خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، از فعال شدن سیستم ضدهوایی در پایگاه هوایی شکاری اصفهان حوالی ساعت ۴ بامداد به وقت محلی خبر داده است اما نوشته گزارش‌های میدانی این خبرگزاری حکایت از «عادی بودن وضع شهر اصفهان» دارد. 

پیش‌تر ویدیوهایی از سوی ساکنان اصفهان و حومه مخابره شده بود که در‌آن شلیک و نور حاصل از آن در آسمان مشاهده می‌شد.

پایگاه هشتم هوایی شکاری در نزدیکی منطقه قهجاورستان اصفهان واقع شده است.

این درحالی‌ست که دو مقام دفاعی اسرائیل به نیویورک تایمز گفته‌اند که ارتش این کشور صبح جمعه حملاتی هوایی علیه ایران انجام داده است.

​جزییات فعال شدن پدافند هوایی ایران 

 یک منبع آگاه گفت: صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند غیرعامل بوده است.

یک منبع آگاه اظهار کرد: سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.وی افزود: به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند غیرعامل عمل کرده و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند.این منبع آگاه تصریح کرد: هنوز در خصوص این ریزپرنده‌ها اطلاعی در دست نیست و در حال پیدا کردن لاشه‌های آن هستیم.

وی تصریح کرد: در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است.منبع : مهر 

 گزارش ایرنا از آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

به دنبال فعال شدن پدافند هوایی در برخی نقاط کشور برای مقابله با برخی اهداف احتمالی، گزارش‌ خبرنگاران ایرنا ار سراسر کشور حکایت از این دارد که تاکنون اصابت و انفجاری گسترده‌ای که ناشی از برخورد هرگونه تهدید هوایی باشد گزارش نشده است.

از سویی بررسی‌های میدانی در شهر اصفهان نشان می‌دهد تاسیسات مهم در این استان به ویژه تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است و حادثه‌ای در آنها گزارش نشده است.

تصاویر ثبت شده توسط کاربران حکایت از فعالیت توپ‌های پدافندی در برخی از نقاط کشور داشته که که بعنوان سامانه‌های دفاع نقطه‌ای در برابر تهدیدات در ارتفاع بسیار کم عمل می‌کنند و فعالیت آنها در وضعیت هوشیاری صد در صدی کاملا طبیعی است.

تاکنون گزارشی از شلیک سامانه‌های پدافندی موشکی دریافت نشده است.

 

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 134125

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر