خبر خوش برای مردم ایران از جلسه شورای حکام

جلسات مربوط به ایران در شورای حکام بدون صدور قطعنامه پایان یافت

خبر خوش برای مردم ایران از جلسه شورای حکام

جلسات مربوط به ایران در شورای حکام بدون صدور قطعنامه پایان یافت

به گزارش عرشه آنلاین، جلسات مربوط به ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به رغم تمام ادعاهای نخ‌نما، فضاسازی‌ها، تهدیدها و اردوکشی سیاسی کشورهای غربی، بدون صدور قطعنامه علیه برنامه هسته‌ای کشورمان پایان یافت.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه دقایقی پیش با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بررسی مباحث مربوط به ایران را تکمیل کرد و هیچ تصمیم یا قطعنامه ای صادر نشد.

این برای پنجمین دور متوالی است که تلاش‌ها برای احیای پروژه شکست خورده امنیتی‌سازی پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام به سنگ می‌خورد و نه تنها قطعنامه‌ای صادر نمی‌شود که حتی اجماعی برای صدور بیانیه غیرالزام‌آور علیه ایران شکل نمی‌گیرد.

در این نشست کشورهای غربی با انگیزه‌ها و مواضع مشخصی علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش کردند تا از طریق تلفیق مسائل ادعایی پادمانی با تدابیر جبرانی ایران در برجام و اقدامات صورت گرفته در چارچوب قانون راهبردی مجلس، ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را وارونه‌ نشان داده و مسائل ادعایی پادمانی را دستمایه مواضع سیاسی خود قرار دهند.

لورا هولگیت سفیر ایالات متحده، کشوری که ناقض اصلی توافق سال ۹۴ بشمار می‌رود طی سخنانی در جلسه مربوط به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، از پرداختن به دستورکار نشست طفره رفت و با فرافکنی درباره برنامه هسته‌ای کشورمان مدعی شد که پیشرفت‌های صنعت اتمی ایران هیچ هدف صلح‌آمیز معتبری را دنبال نمی‌کند.

او در همین رابطه، از ایران خواست که بخشی از ذخائر اورانیوم خود را رقیق و تولید اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد را به طور کامل متوقف کند. وی سپس در جلسه مربوط به اجرای موافقتنامه پادمان در ایران، خواستار تعامل معنادار تهران با آژانس شد تا مسائل باقی‌مانده پادمانی حل و فصل شود.

سه کشور اروپایی انگلیس فرانسه و آلمان هم که از گذشته در خصوص پرونده هسته‌ای ایران به صورت هماهنگ موضع‌گیری می‌کنند پس از تکرار ادعاهای سیاسی و نخ‌نما درباره پیشرفت‌های صنعت اتمی کشورمان ادعا کردند که ایران برای تنش‌زدایی درباره برنامه هسته‌ای خود، گام‌های عملی بردارد.

تروئیکای اروپایی بدون اشاره به اینکه کدام کشور مقصر وضع موجود در اجرای برجام است و با تعلل در تصمیم‌گیری، مذاکرات وین را به بن‌بست کشاند، خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات توافقات سال ۹۴، اجرای پروتکل الحاقی و توافق اسفند سال گذشته موسوم به بیانیه ۴ مارس درباره حل‌وفصل مسائل پادمانی شدند.

آنها ادعا کردند: ایران اکنون باید گام‌های جدی و معناداری بردارد که نشان دهنده تمایل واقعی این کشور برای تنش زدایی و بازسازی اعتماد ضروری بین ایران و جامعه بین المللی است.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 129387

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر