ماجرای انصراف قالیباف از مجلس دوازدهم!

مشاور محمدباقر قالیباف به برخی اظهارات مبنی بر اینکه قالیباف احتمالا از حضور در مجلس بعدی انصراف می دهد واکنش نشان داد.

ماجرای  انصراف قالیباف از مجلس دوازدهم!

نتایج رسمی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران در حالی اعلام شد که محمدباقر قالیباف، به عنوان رئیس مجلس دوره قبل نتوانست عملکرد مثبت و قابل قبولی در جلب آرای مردم داشته باشد و در جایگاه چهارمین برگزیده راهی بهارستان شد.

این در حالیست که او در انتخابات دوره گذشته توانسته بود با کسب یک میلیون و و ۲۶۵ هزار و ۲۸۷ رای به عنوان نفر اول تهران به خانه ملت راه پیدا کند؛ تعداد آرایی که در انتخابات دوازدهم به ۴۰۹ هزار و ۸۰۸ رای تقلیل پیدا کرد.

 

این عدم اقبال به قالیباف تنها مربوط به رای دهندگان نبود و این چهره اصولگرا در لیست‌های انتخاباتی  اصولگرایان هم پذیرفته نشد. او به جز لیست شانا (شورای ائتلاف نیروهای انقلابی) در هیچ فهرست دیگری به عنوان سرلیست قرار نگرفت و تنها برخی لیست ها به آوردن نام او در میان سایر نامزدها بسنده کردند. اتفاقی که تا حدودی می تواند از عملکرد قالیباف بر آمده باشد و از قدرت بازی او در میانه لیست های انتخاباتی  کاسته باشد. البته تردیدی نیست که این تنها عامل موثر نبوده است.

نکته مهم و حائز اهمیت شکست لیست شانا با سرلیستی قالیباف در انتخابات امسال است، موضوعی که می تواند حضور او در دوره آینده مجلس را هم تحت الشعاع قرار دهد؛ در همین راستا هم شایعاتی درباره احتمال انصراف قالیباف توسط برخی فعالان سیاسی در فضای مجازی مطرح شده است. 

 و حتی فرار از فضای مجازی یک رسانه اصولگرا از احتمال انصراف محمد باقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم که در انتخابات مجلس دوازدهم نیز انتخاب شده است، خبر داد .

سیاست روز در این خصوص نوشت: محمد باقر قالیباف که در دوران ریاست، مجلس یازدهم لقب مجلس انقلابی را گرفت، اکنون با ترکیبی از منتخبین روبرو شده است که با او همسو نیستند.هر چند شاید برای او دشوار باشد که ریاست مجلس را از دست بدهد اما این که ایا او در مجلس در جایگاه یک نماینده باقی می ماند و به ریاست نمی رسد یا این که از نمایندگی انصراف می دهد. این مسئله به آستانه تحمل و سعه صدر او بستگی دارد.

 غلامعلی حداد عادل که تجربه نمایندگی و ریاست مجلس را نیز در کارنامه خود دارد وضعیت مشابهی مانند قالیباف البته در مجلس ششم داشته است.حداد عادل که در این دوره از انتخابات رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی است در مصاحبه ای درباره دوران نمایندگی خود در مجلس ششم گفته است: تلخ‌ترین دوران ۴ ساله‌ام دوران مجلس ششم بود که مسلمان نشنود کافر مبیند.

همچنین عبدالرضا داوری مشاور پیشین محمود احمدی نژاد نوشت: «برخی منابع نزدیک به محمدباقر قالیباف، از احتمال انصراف وی از حضور در مجلس دوازدهم خبر می‌دهند.»

محمدباقر قالیباف محمد باقر قالیباف

ادعایی که خیلی زود با واکنش یکی از نزدیکان رییس مجلس یازدهم یعنی سیدمحمود رضوی همراه شد؛ او که به عنوان مشاور قالیباف شناخته می شود؛ با انتشار یک پیام در شبکه اجتماعی ایکس اینگونه پاسخ توییت داوری را داد: «جناب آقای دکتر داوری، شما باور نکنید. این خبر شایعه‌سازی و عملیات روانی طراحی شده توسط کسانی است که از شکست پروژه ترور شخصیتی و حذف آقای دکتر محمدباقر قالیباف از مجلس دوازدهم عصبانی هستند.»

آنچه مشخص است روندی که در انتخابات مجلس دوازدهم طی شد چندان برای قالیباف مطلوب نبود و این موضوع حتی در آغاز به کار مجلس دوازدهم در خرداد 1403 و حضور او را در راس بهارستان و اصلی ترین کرسی مجلس هم تاثیرگذار است و این موضوع را با اما و اگر جدی هم مسلکان اصولگرایش روبرو کرده است. باید دید در نهایت سردار چه تصمیمی برای آینده سیاسی خود خواهد گرفت؛ حضور دوباره در خانه ملت یا خداحافظی با بهارستان؟

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 128865

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر