ایران به‌دنبال جنگ با آمریکا است؟

وزیر امورخارجه ایران که طی روزهای گذشته به‌منظور شرکت در نشست‌ فوق‌العاده مجمع‌عمومی سازمان‌ملل درباره تحولات فلسطین اشغالی، در نیویورک حضور داشت، در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف این کشور، ازجمله شبکه خبری سی. ان. ان، به تشریح مواضع جمهوری‌اسلامی درباره این تحولات پرداخت.

ایران به‌دنبال جنگ با آمریکا است؟

حسین امیرعبداللهیان با حضور در برنامه «جی. پی. اس» شبکه خبری سی. ان. ان به سئوالات بیانا گولودریگا، مجری میهمان این برنامه پربیننده پاسخ داد. «جی. پی. اس» ازجمله برنامه‌های شبانگاهی و گفت‌وگو محور این شبکه آمریکایی است که با اجرای «فرید زکریا»، استاد شناخته شده حوزه سیاست‌خارجی آمریکا، مخاطبان بسیاری دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در بخشی از این گفت‌وگو در پاسخ به سئوال مجری مهمان برنامه که پرسید «آیا ایران به‌دنبال جنگ با ایالات‌متحده است؟»، گفت: جمهوری‌اسلامی به‌دنبال گسترش جنگ نبوده و نیست.

امیرعبداللهیان همچنین درباره اقدام‌های مقابله‌ای گروه‌های مختلف مقاومت در منطقه بر علیه پایگاه‌های آمریکایی و صهیونیستی، تاکید کرد ارتباط دادن هر حمله‌ای که در منطقه علیه منافع آمریکا انجام می‌شود، آن‌هم بدون ارائه سند و مدرک متقن، کاری بسیار اشتباه و بی‌اساس است.

وی با اشاره به سفرهای دو هفته اخیر خود به چند کشور منطقه، عنوان‌کرد: در جریان‌ سفرهایی که اخیرا به عراق، سوریه و لبنان داشتم، از نزدیک شاهد احساسات و تعصب مردم نسبت به تحولات فلسطین اشغالی بودم.

گروه‌های مقاومت از ایران دستور نمی‌گیرند

وزیر امورخارجه ایران همچنین با تاکید بر اینکه گروه‌های مقاومت از ایران دستور نمی‌گیرند و براساس منافع و مصالح خود عمل می‌کنند، ادامه‌داد: عملیاتی که حماس انجام داد، تصمیمی کاملا بومی بود و شاهد بودیم که خود آنان مسئولیت آن را پذیرفتند. این موضوع نشان می‌دهد جبهه مقاومت فلسطینی کاملا مستقل تصمیم گرفتند و اقدام کردند.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو، در پاسخ به مجری برنامه که می‌کوشید عملیات «طوفان‌الاقصی» را «کشتار غیرنظامیان اسرائیلی» جلوه دهد، تصریح کرد: دراین باره ابتدا باید به این سئوال پاسخ داد که فلسطینی‌ها اسرائیل را اشغال کرده‌اند یا این صهیونیست‌ها هستند که سرزمین‌های فلسطینی را به اشغال خود درآورده‌اند؟ عملیات حماس پاسخی به ۷۵ سال اشغالگری رژیم‌صهیونیستی است.

وی به سیاست‌های دوگانه غرب و رسانه‌های غربی در قبال کشتار غیرنظامیان در غزه نیز انتقاد کرد و گفت: سکوت شما در برابر کشتن بیش‌از ۷ هزار غیرنظامی، شامل زنان و کودکان بسیار سئوال‌برانگیز است و باید پرسید چرا جنایت‌های طرف اشغالگر را نمی‌بینید؟

 

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 112160

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر