خبر مهم سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده‌های حسن روحانی و عباس آخوندی

سخنگوی قوه قضاییه توضیحاتی درباره پرونده‌های حسن روحانی و عباس آخوندی داد.

خبر مهم سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده‌های حسن روحانی و عباس آخوندی

سخنگوی قوه قضاییه توضیحاتی درباره پرونده‌های حسن روحانی و عباس آخوندی داد. 

مسعود ستایشی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول قوه قضاییه گفت: در دو مرحله قبل راجع به این پرونده مطالبی را گفتم. اگر اطلاعات جدیدی حاصل شود با رعایت موازین عرض می کنم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره مهران مدیری مجری برنامه دورهمی مبنی بر عدم پخش قسمت ششم برنامه و مبلغ ۶۰ میلیارد تومان که باید آقای مدیری پرداخت کند و تهیه کننده این برنامه هم باید صد میلیارد تومان پرداخت کند و آیا پرونده‌ای در جریان رسیدگی قرار دارد، گفت: اگر اطلاع و مستندی دارید ارائه دهید و اگر مستندی نیست در این مقطع حساس در راستای حفظ و صیانت از امنیت روانی مردم اقدام کنید. پرونده‌ کیفری یا حقوقی در خصوص افرادی که اطراف این موضوع واقع شدند، مطرح نشده است.  همچنین مطابق پیگیری‌ها، معاون حقوقی صدا و سیما نیز اعلام کردند شکایتی طرح نشده است و اگر اختلافی وجود داشته باشد در چند جلسه برگزار شده، پیگیری شده است.

 توضیحاتی درباره تخلف چند بانک در خصوص وثیقه وام ازدواج و فرزندآوری

ستایشی درباره تخلف چند بانک در خصوص وثیقه وام ازدواج و فرزندآوری گفت: در ارتباط با موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بصورت مستمر  اطلاع رسانی لازم را داشتیم. سازمان بازرسی در سال ۱۴۰۲ مدیران‌عامل ۱۴ بانک‌ را دعوت و تذکرهای قانونی داده است تا امور را اصلاح کنند.  بسیاری از بانک‌ها با ارسال بخشنامه‌های اصلاحی موضوع را در شعب اصلاح کرده‌اند و  یکی از بانک‌ها ترک فعل کرده و برای آن بانک کیفرخواست صادر شده است. پرونده به دادگاه ارسال شده  و رای محکومیت صادر شده است.

توضیحات ستایشی درباره پرونده‌های روحانی و عباس آخوندی 

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده‌های روحانی و عباس آخوندی در دولت قبل گفت: نسبت به فرد اول اطلاع رسانی کردم. ایشان در کسوت روحانیت هستند و پاسخ آن را از دادگاه روحانیت بخواهید. نسبت به فرد دوم براساس بررسی هایی که داریم پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده و در مرحله تحقیقات مقدماتی است و اگر شرایط اطلاع رسانی فراهم بود، عرض می‌کنم.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111574

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر