در زاهدان‌ پس از نمار جمعه مولوی عبدالحمید چه خبر شد؟

هشتم مهر مصادف با سالگرد حمله معترضان به کلانتری 16 زاهدان و کشته شدن شماری از مهاجمان و شهادت تعدادی از مردم نمازگزار است.

 در زاهدان‌ پس از نمار جمعه مولوی عبدالحمید چه خبر شد؟

مهر نوشت ؛ هفتم مهر ماه نماز جمعه مسجد مکی در زاهدان برگزار شد. فردا هشتم مهر مصادف با سالگرد حمله معترضان به کلانتری ۱۶ زاهدان و کشته شدن شماری از مهاجمان و شهادت تعدادی از مردم نمازگزار است.

مهر نوست با توجه به احتمال آشوب و ناامنی، نیروهای امنیتی در مسیرهای منتهی به مسجد مکی مستقر شده بودند و با بازرسی بدنی، سعی داشتند از ورود ابزارهای خرابکاری به محوطه برگزاری نماز جمعه و اطراف مسجد مکی جلوگیری کنند تا امنیت نمازگزاران تامین شود. 

عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جماعت مسجد مکی در خطبه‌های امروز با اشاره به وقایع سال گذشته خواستار رسیدگی به پرونده وقایع سال گذشته شد. 

بعد از اقامه نماز، نمازگزاران در حالی که تکبیر می‌گفتند از کوچه‌های اطراف مسجد مکی خارج شدند. در این میان تعداد محدودی از حاضران در محل، شعارهای سیاسی و ساختارشکنانه سر دادند و سعی بر ایجاد ناامنی و التهاب داشتند. 

در این بین شماری از معترضان به سمت نیروهای امنیتی سنگ‌اندازی کردند و تکه آجر و تکه فلز و سنگ را به طرف آنها پرتاب کردند. این شرایط، تردد در مسیرها را با مشکل جدی مواجه کرده بود. 

در پی بالا گرفتن ناامنی‌ها، نیروهای امنیتی و یگان ویژه کسانی که اقدام به پرتاب سنگ و سر دادن شعارهای سیاسی کرده بودند را متفرق کردند. 

تسنیم ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم نوشت:«پس از اتمام نماز جمعه اهل سنت زاهدان، عده‌ای قلیل اقدام به تجمع و سنگ‌اندازی به سمت نیروهای امنیتی کردند که مأموران امنیتی نیز با تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور صحنه را مدیریت کردند و این عده نیز بعد از دقایقی پراکنده شدند.»

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 107905

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر