معاون اول رئیسی تاریخ را از نو نوشت

:درحالی که محمد مخبر حتی بعد از رای آوردن دولت ابراهیم رئیسی وعده ساخت 50 میلیون واکسن برکت را تکرار می کرد امروز مدعی شده است که از همان اول وسائل آنها را ضبط کرده و شرکت سازنده را تحریم کردند و برای همین نتوانستند واکسن تولید کنند.

معاون اول رئیسی تاریخ را از نو نوشت

امتداد نوشت:درحالی که محمد مخبر حتی بعد از رای آوردن دولت ابراهیم رئیسی وعده ساخت ۵۰ میلیون واکسن برکت را تکرار می کرد امروز مدعی شده است که از همان اول وسائل آنها را ضبط کرده و شرکت سازنده را تحریم کردند و برای همین نتوانستند واکسن تولید کنند.

مخبر که دوسال بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم و درحالی که مدعی هستند نفت ایران فروش می رود و پول آن دریافت می شود، بار دیگر به دولت قبل پرداخت و گفته است:  

دولت سیزدهم روی کار آمد که روزانه بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ نفر از کرونا، فوت می‌کردند. در این حال، نه به ما واکسن می‌دادند و نه اجازه می‌دادند واکسن بسازیم. حتی وقتی واکسنی در کشور ساخته شد و اولین تزریق انسانی آن انجام شد، تجهیزات و مواد اولیه ما را ضبط کردند و شرکت دانش‌بنیانی که برای این کار در نظر گفته شده بود را تحریم کردند!» او بدون آنکه خودش ادعایی که کرده بود را به یاد بیاورد و مدعی داشتن برنامه پیش از شروع به کار دولت شد: «باید اعتراف کنم به دلیل اینکه رئیس جمهوری قبل از آنکه نامزد انتخابات شوند مسائل را می‌دانستند و برای حل آن‌ها برنامه‌ای تدوین کرده بودند، کار ما راحت شد.»

 این درحالی است که مخبر از آذر ماه سال ۱۳۹۹ ادعای تولید واکسن را مطرح کرده بود. مخبر ۲۲ آذر در مقام ریاست ستاد فرمان اجرایی است که گفته تجهیزات آماده و خط تولید واکسن کرونا مهیا شده و هفته اول دی تزریق انجام می‌شود و این آغاز وعده‌های او درباره واکسن داخلی است.

اظهار نظر بعدی مخبر مربوط به ۹ دی ۱۳۹۹ است روزی که حدود ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده بودند که گفت تا دو هفته دیگر این ظرفیت را داریم تا پس از تایید نهایی واکسن ماهیانه بیش از ۵ میلیون دز از آن را تولید کنیم و با افزودن تجهیزات این تعداد به ۱۲ میلیون دز در ماه می‌رسد.

 معاون اول رئیسی در ۱۲ اسفند از تولید انبوه واکسن در هفته پیش رو صحبت کرد و درست سه هفته بعد یعنی ۱۹ اسفند قول داد تا دو ماه و نیم دیگر مردم هیچ دغدغه‌ای برای واکسن نداشته باشند. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در روز‌های آخر اسفند خرداد ماه را ماه پایان دادن به دغدغه‌های مردم در مورد واکسن دانست.

با این حال اما در مخبر در اردیبهشت ۱۴۰۰ و پیش از انتخابات گفته بود «با تولیدی که در شهریور خواهیم داشت تا پایان تابستان قریب به ۵۰ میلیون دوز واکسن برکت را تقدیم ملت خواهیم کرد».

رئیس وقت ستاد اجرایی فرمان امام در ۲۶ تیر ۱۴۰۰ و پس از انتخابات نیز بار دیگر بر تحقق این وعده تاکید و اعلام کرده بود: «تولید ۵۰ میلیون دوز تا پایان شهریور محقق خواهد شد». مخبر درحالی امروز بهانه تحریم شدن را به پیش می کشد و از حل مشکل واکسن توسط دیپلماسی با افتخار حرف می زند که همان زمان گفته بود: «ما تا پایان شهریورماه قطعاً بیش از ۵۰ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد».

 با این حال و درحالی که در تمام این مدت که وعده ساخت واکسن برکت هر روز تکرار می شد و مرگ و میر کرونا روز به روز بیشتر میشد، واردات واکسن آغاز شد. اما امروز معاون اول دولت همه آن وعده ها را فراموش کرده است

منبع : امتداد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 107735

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر