ابراز رضایت گروسی از گفتگوها با رئیس سازمان انرژی اتمی

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از گفتگوهای مثمرثمری با محمد اسلامی خبر داد.

ابراز رضایت گروسی از گفتگوها با  رئیس سازمان انرژی اتمی

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری مشترکی گفت: از زمانی‌که آقای اسلامی در این سمت آمدند، ملاقات‌های مستمری داشتیم و سعی کردیم موضوعات مختلف را حل و فصل کنیم.  

وی افزود: چند موضوع خاص باقی مانده که مدت‌هاست این مسائل حل نشده بود و باید شفاف سازی می‌شد که تا پیش از این در این خصوص موفقیتی نداشتیم، به همین خاطر تلاش کردیم رویکرد عملگرایانه‌ای را داشته باشیم.  

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: این امر از چند جهت مهم است امروز به دو مورد اشاره می‌کنم. نخست آنکه بر کسی پوشیده نیست در حالی که در تهران در حال مذاکره هستیم، مذاکرات وین در جریان است. با توجه به اینکه این روند موازی با این مذاکرات در جریان است، بسیار به هم متصل و وابسته هستند.

گروسی تاکید کرد: در صورتی که ایران و آژانس بین‌المللی درباره مسائل باقیمانده و مسائل پادمانی تعامل نداشته باشند، تصور و باور اینکه یک توافق جامع مثل «برجام» به نتیجه برسد، بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه بسیار مهم است که به درک متقابلی برای همکاری‌ها برسیم، اظهار داشت: انرژی هسته‌ای برای توسعه کشورها و از جمله ایران بسیار مهم است.  

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: برای حرکت سریعتر به سمت آینده و پیشبرد همکاری های ایران و آژانس متعهد هستیم به جلو حرکت کنیم تال مردم ایران نیز به سمت رفاه بروند.

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10687

ارسال نظر