اظهارات مهم گروسی درباره دوربین های آژانس در ایران | تصاویر دوربین های آژانس در تاسیسات کرج

رافائل گروس توضیحاتی درباره دوربین‌های مورد استفاده در تاسیسات کرج ارائه کرد.

اظهارات مهم گروسی درباره دوربین های آژانس در ایران | تصاویر دوربین های آژانس در تاسیسات کرج

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «هم‌زمان با سفر به امارات و مصر در حال مذاکره با ایران بودیم و پیشرفت‌هایی درباره دوربین‌های کرج حاصل شد.»

رافائل گروسی

او در ادامه با در دست گرفتن دوربینی گفت: «از آنجا که بحث درباره دوربین‌ها بود، فکر کردم بهتر است این دوربین‌ها را به شما نشان دهم. این دوربینی است که آژانس در تمام کشور‌ها از آن استفاده می‌کند. ما حدود دو هزار عدد از این دوربین‌ها در کشور‌های مختلف داریم. این از همان نوع دوربینی است که باید در کرج جایگزین کنیم».

رافائل گروسی

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی درباره فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارتی آژانس در ایران توضیحاتی داد و اعلام کرد اطلاعات دوربین‌های مداربسته آژانس بین المللی انرژی اتمی قابل هک نیست و اطلاعات ذخیره شده بر روی دوربین‌های نظارتی تاسیسات ایران در زمان احیای توافق هسته‌ای به اشتراک گذاشته خواهد شد.

روز چهارشنبه رسانه‌های خبری اعلام کردند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای از نصب دوباره دوربین‌های سایت هسته‌ای «تسا» در کرج در چند روز آینده و حصول توافق با ایران بر سر نصب این دوربین‌ها خبر داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «بر اساس توافق بین رافائل گروسی، مدیر کل آژانس و محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آینده نزدیک دوربین‌های نظارتی جدید در کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ در کرج نصب خواهد شد.»

این دوربین‌ها جایگزین دوربین‌های پیشین خواهند بود که سال گذشته از تأسیسات کرج برداشته شدند.

پیش‌تر مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفته بود که پیشنهادات تهران در وین کاملاً منطبق با مفاد برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است. مجید تخت روانچی در نشست شورای امنیت اعلام کرده بود که ایران مصمم است تمام تلاش خود را برای احیای برجام به همان شکلی که بوده، بکار بندد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4453

ارسال نظر