خبرخوش برای مشمولان خدمت سربازی | سربازی کم و پاره وقت می شود

جزئیات قانون جدید خدمت سربازی، مشمولان و شرایط معافیت سربازی و کسر خدمت سربازی اعلام شد.

خبرخوش برای مشمولان خدمت سربازی |  سربازی کم و پاره وقت می شود

سربازی در ایران حرفه ای می شود. کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در مصوبه‌ای با حرفه‌ای شدن خدمت سربازی موافقت کردند. براساس این مصوبه کمیسیون که باید در صحن مجلس توصیب شود  خدمت سربازی کاهش می یابد . قوانین سربازی به زودی بر اساس یک قاعده و لایحه جدیدی توسط ستاد کل نیروهای مسلح ، با تغییراتی مواجه می‌شود. پیش از این برنامه وزارت دفاع معافیت سربازی، برای اشتغالزایی و اعطای وام به سربازان، پس از دوران خدمت سربازی اعلام شده بود .

نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در مصوبه‌ای با حرفه‌ای شدن خدمت سربازی موافقت کردند.جزییات مصوبه این کمیسیون در خصوص مشمولان معافیت سربازی  و تغییر قانون  سربازی را در عرشه آنلاین بخوانید.

بیشتر بخوانید: خبر خوش از معافیت جدید سربازی | این افراد از سربازی معاف می‌شوند

نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در مصوبه‌ای با حرفه‌ای شدن خدمت سربازی موافقت کردند.

 محسن پیرهادی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: در سال‌های اخیر تغییر قانون نظام وظیفه به یکی از مطالبات جدی بخشی از جامعه تبدیل شده بود که در همین راستا در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بررسی ماده ۱۰۲ لایحه با عنوان بهینه سازی خدمت وظیفه مورد بررسی قرار گرفت.

سربازی

قانون سربازی تغییر می‌کند

نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در مصوبه‌ای با حرفه‌ای شدن خدمت سربازی موافقت کردند.

 محسن پیرهادی ادامه داد: با رأی اعضای کمیسیون اولین گام‌های رسمی برای حرفه ای شدن سربازی از طریق کاهش مدت زمان، جایگزینی سایر عضویت‌ها و پاره وقت شدن خدمت سربازی برداشته شد.

پیرهادی ادامه داد: ستاد کل نیروهای مسلح موظف شد به منظور دفاع از استقلال، تمامیت ارضی کشور، استفاده بهینه از ظرفیت‌های ملی، ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه و رشد، تعالی، توانمندسازی و افزایش مهارت‌های آنها نسبت به تدوین ساز و کار بهینه و استحکام بخشی نظام خدمت وظیفه عمومی، نسبت به اصلاح مقررات ذیربط از جمله کاهش مدت خدمت وظیفه عمومی، کاهش نیاز به سرباز از طریق جایگزینی سایر عضویت‌ها، کاهش نیاز به خدمت پیوسته سربازی و پاره وقت نمودن خدمت سربازی برای بخشی از مشاغل سربازی به همراه الزامات آن، فرهنگ سازی و اقدام و به تصویب فرمانده کل قوا برساند.

به گفته پیرهادی بر اساس رأی اعضای کمیسیون تلفیق در طول سال‌های اجرای برنامه، مشمولان دارای سه فرزند و بیشتر و مشمولان بالای ۳۵ سال دارای دو فرزند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101356

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر