خبر خوش از معافیت جدید سربازی | این افراد از سربازی معاف می‌شوند

جزئیات و قوانین جدید مشمولان معافیت سربازی، کسر خدمت سربازی و تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی مشمولان اعلام شد.

خبر خوش از معافیت جدید سربازی | این افراد از سربازی معاف می‌شوند

معافیت سربازی به دو قسمت معافیت موقت و معافیت دائم تقسیم می‌شود. در معافیت سربازی موقت، مشمولان خدمت که از ۱۵ سال گذشته‌اند، با استفاده از انواع معافیت‌های سربازی موقت که توسط سازمان نظام‌ وظیفه در نظر گرفته‌ شده است، می‌توانند به‌طور موقت به خدمت سربازی نروند. نوع دیگر معافیت سربازی، به چهار دسته خدمت سربازی، عفو رهبری، خرید خدمت و معافیت نخبگان تقسیم می‌شود. شرایط و قوانین جدید کسر خدمت و معافیت سربازی اعلام شد. نحوه معافیت سربازی مشمولان دارای ۳ و ۴ فرزند و کسر خدمت سربازان متاهل اعلام شد. جزئیات و شرایط معافیت سربازان فراری اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه مهم و خبر خوش برای مشمولان خدمت سربازی | شرایط جدید کسر خدمت و معافیت سربازی اعلام شد

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص مشمولان معافیت سربازی، کسر خدمت سربازی و تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی مشمولان را در عرشه آنلاین بخوانید.

معافیت سربازی

شرایط معافیت سربازی مشمولان و کارکنان متاهل و دارای فرزند

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از معافیت مشمولان و کارکنان دارای ۳ فرزند و بالاتر خبر داد.

سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: تمامی مشمولان و کارکنان وظیفه حین خدمت که دارای ۴ فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی و سایر مشمولان و سربازان وظیفه دارای ۳ فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام سن و در صورت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه پاسداران، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه این مقررات تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی بوده و از ابتدای خرداد ماه رسیدگی به درخواست‌ها آغاز شده است، افزود: مشمولان واجد شرایط معافیت مذکور می‌بایست با به همراه داشتن مدارک لازم شامل ۱) اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر یا همسران و فرزندان، ۲ ) آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

سردار مهری تاکید کرد: به تمامی درخواست‌ها پس از بررسی و استعلام لازم در اسرع وقت در استان محل سکونت رسیدگی می‌شود و متقاضیان جهت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج به سپاه استان محل سکونت معرفی می‌شوند و این دسته از مشمولان پس از طی دوره‌های مذکور کارت معافیت دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ادامه داد: سربازان حین خدمتی که در شمول این مقررات قرار گرفته‌اند نیز در صورت سپری کردن دوره آموزش رزم مقدماتی در یگان خدمتی، بدون نیاز به سپری کردن آموزش مجدد و پس از احراز شرایط از خدمت ترخیص و کارت معافیت دریافت می‌کنند.

این مقام ارشد نظامی تاکید کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام‌رسان‌های داخلی سروش، ایتا و روبیکا به نشانی khabaresarbazi@ مراجعه کنند.

معافیت سربازی

معافیت جدید سربازی برای خانواده‌های دارای فرزند معلول

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از معافیت جدید سربازی برای تنها فرزند پسر خانواده‌هایی که دارای فرزند با معلولیت شدید هستند، خبرداد.

سرهنگ مهرداد پناهپوریان، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در راستای حمایت از خانواده‌های دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت تنها فرزند ذکور سالم خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید، به ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: در ماده ۶ قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از فرزندان ذکور بواسطه معلولیت پدر و یا مادر و یا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند که معافیت فوق نیز به این ماده افزوده شده و واجدین شرایط می‌توانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) محل سکونت برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: بعنوان مثال، در خانواده دارای یک فرزند ذکور سالم و یک فرزند معلول، در صورت تأیید معلولیت شدید فرزند از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی، تنها فرزند ذکور سالم خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود.‌

شرایط معافیت سربازی مشمولان خارج از کشور

بیش از ۱۱۰ نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از خدمت سربازی معاف شدند.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد ریاست جمهوری دانش بنیان، علی حسینی، معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی با بیان اینکه هر ساله در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور تلاش داریم تا با استفاده از تجربیات و تعامل با متخصصان و کارآفرینان برتر، ایده و نقطه نظرات ایشان و همچنین همفکری با صاحب نظران راهکارهای بهتر و موثرتری را برای خدمت، تعامل و حمایت از جامعه هدف این برنامه ایجاد کنیم.

او افزود: یکی از این راهکارها که دغدغه همه ما از ابتدای اجرای برنامه بود حل مشکل خدمت سربازی برجسته‌ترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور است که به واسطه اشتغال و زندگی در خارج از کشور فرصت طولانی حضور در ایران را نداشته‌اند، تا به این صورت موضوع خدمت وظیفه عمومی مانعی برای خدمت رسانی آنها به کشور نباشد.

به گفته حسینی، با تلاش هایی که برای ایجاد ساز و کاری برای پاسخ به این نیازمندی شد و همچنین حمایت بی‌دریغ مقام معظم رهبری از نخبگان، طی گردش کاری برای استحضار ایشان در پاییز سال ۱۳۹۹ با ابراز موافقت و حمایت ایشان و دستور به ستاد کل نیروهای مسلح برای اقدام در خصوص موضوع مذکور و با همکاری این مرکز و ستاد کل نیروهای مسلح در نگارش آیین‌نامه و تهیه شیوه اجرای حمایت ستاد کل نیروهای مسلح پیرو دستور مقام رهبری، رسما حمایت نظام وظیفه تخصصی در خارج از کشور به برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور افزوده شد.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ادامه داد: در حمایت مذکور متقاضی با انجام طرحی پژوهشی یا فناورانه در راستای انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور، راه‌اندازی کسب و کار یا ساخت محصول بدون نیاز به حضور در کشور و دوره آموزشی کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی را دریافت می‌کند.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی بیان کرد: نفر اولی که در حمایت مذکور در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ موفق به اخذ مجوز شروع به کار شد، پس از ساخت محصولی بدون مشابه در ایران و انتقال دانش ساخت آن و تحویل نمونه ساخته شده به یکی از دانشگاه های کشور کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی خود را طی هفته آینده تحویل خواهد گرفت.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی همچنین گفت: تا به امروز بیش از ۱۱۰ نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور از طریق حمایت مذکور همکاری خود را با مراکز علمی، پژوهشی و فناورانه داخلی آغاز کرده که ۹ نفر از آنها پروژه خود را در ماه های گذشته به پایان رسانده اند.

نحوه معافیت سربازی مشمولان دارای ۳ و ۴ فرزند و کسر خدمت سربازان متاهل

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان نحوه معافیت مشمولان غایب و غیر غایب دارای ۳ و ۴ فرزند از خدمت وظیفه عمومی را تشریح کرد.

سرهنگ مهرداد پناهپوریان، معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان در خصوص معافیت مشمولان غایب و غیرغایب دارای ۳ و ۴ فرزند و بیشتر از خدمت وظیفه عمومی اظهار داشت: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح از تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۴ تمامی مشمولان غایب و غیرغایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که دارای ۴ فرزند و بالاتر هستند از خدمت نظام وظیفه معاف می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان افزود: همچنین مشمولان غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که دارای ۳ فرزند بوده و سن آنان حداقل ۴۰ سال تمام است نیز پس از طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کسانی که شرایط مذکور را دارا هستند می‌توانند از اول خرداد ماه سال جاری با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ در سراسر استان درخواست معافیت خود را ثبت نمایند تا مراحل رسیدگی و صدور کارت معافیت برای آنان انجام شود.

سرهنگ پناهپوریان در خصوص کسر خدمت سربازان متأهل به ازای هر فرزند نیز گفت: بر اساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح در راستای مشوق‌های لازم به منظور افزایش جمعیت به کارکنان وظیفه متأهل حین خدمت نیز علاوه بر ۲ ماه کسر خدمت تأهل، برای فرزند اول۳ماه، برای فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم ۵ ماه کسر خدمت اعطا می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93559

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر