نماینده چابهار: لایحه حجاب از مجلس خارج شود

نماینده چابهار در مجلس از سران قوا در خواست کرد که لایحه عفاف و حجاب از ذیل ماده ۸۵ و از دستور کار مجلس خارج شود.

نماینده چابهار: لایحه حجاب از مجلس خارج شود

نماینده چابهار در مجلس از سران قوا در خواست کرد که لایحه عفاف و حجاب از ذیل ماده ۸۵ خارج شود.

به گزارش عرشه آنلاین، معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی ضمن ارزیابی عملکرد رئیسی در سومین سال ریاست جمهوری او گفت: اقدامات رئیسی در مواردی نظیر سفر‌های استانی، ارتقای سطح روابط با همسایگان، پُر کاری و تلاش او قابل تقدیر است، اما رئیسی قول‌هایی به مردم داد که برعکس آن‌ها عمل شد. برای نمونه در بحث فیلترینگ فضای مجازی که او گفته بود قائل به هیچ محدودیتی نیستیم، اما در عمل این اتفاق صورت گرفت و فیلتر شد. جالب اینجاست که خود مسئولین از پلتفرم‌های فیلتر شده استفاده می‌کنند و دسترسی آزاد دارند کما اینکه توییت می‌زنند، در اینستاگرام فعال هستند و رویکرد‌ها و نقطه نظرات خود را در این فضا‌ها مطرح می‌کنند، اما از طرفی همان پلتفرم را فیلتر کردند این دوگانگی قابل توجیه نیست.

او با اشاره به وعده‌های فسادستیزی رئیسی تصریح کرد: رئیسی زمان انتخابات گفت گشت ارشاد مسئولین خواهیم داشت، اما عملاً مشاهده کردیم که فیلترینگ‌ها بیشتر شد و نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده این نکته است متدینین و بسیاری از کسانی که پایبند هستند با این روش‌ها مشکل دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه پُر کاری رئیسی نتیجه‌ای هم داشته، اظهار کرد: بخشی از مردم همین که احساس می‌کنند مسئولین در میان آن‌ها حضور پیدا می‌کنند و دیدار چهره به چهره دارند بی‌اثر نیست علاوه بر این افزایش روابط با کشور‌ها منجر به رونق بازارچه‌های مرزی شده، اما در مجموع نکات منفی عملکرد رئیسی بیشتر مردم را آزار می‌دهد.

سعیدی ضمن ارزیابی عملکرد تیم اقتصادی دولت متذکر شد: با حذف ارز ترجیحی کالا‌های اساسی شاهد چالش‌های فراوانی هستیم. البته آن زمان اعلام می‌کردند که براساس قانون مصوب مجلس سبد کالا‌های اساسی با قیمت شهریورماه سال ۱۴۰۰ در بستر کالا برگ الکترونیک به مردم ارائه شود، اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و ما شاهد این هستیم که سرانه مصرف پروتئین در کشور به شدت کاهش پیدا کرده و این آثار بسیار زیان باری خواهد داشت، لذا بنده در کنار نکات مثبتی که گفتم این موارد هم نکاتی هستند که قابل چشم پوشی نیستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه در این شرایط اقتصادی تا چه اندازه نیاز بود که دولت با دو فوریت لایحه عفاف و حجاب را تقدیم مجلس کند، اظهار کرد: اولاً با روش قوه قهریه، بگیر و ببند و جریمه هرگز نمی‌توان فلسفه ناب حجاب را در کشور نهادینه کرد. بنده معتقد هستم که همان‌طور رهبری فرمودند کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است، اما بر این باور هستم مشکلات عدیده‌ای نظیر برخوردی که در بوشهر با معلولان صورت گرفت، مشکلات بیماران خاص، تورم لجام گسیخته و خالی شدن سفره مردم وجود دارد. از طرفی ما که در حوزه حجاب خلأ قانونی نداریم کما اینکه در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی به این مسئله پرداخته شده بنابراین اولویت مردم در این شرایط توجه به حوزه‌های معیشتی آن‌ها است کما اینکه پدیده بانکداری با مصادیق ربا که در حکم محاربه با خدا محسوب می‌شود همخوانی دارد علاوه براین پدیده کارتن خوابی و کودک کار قابل رؤیت است.

سعیدی در ادامه خاطرنشان کرد: علی‌القاعده این موارد باید در اولویت امور قرار می‌گرفتند. در مجموع به نظر بنده در چنین شرایط اقتصادی لایحه عفاف و حجاب خیلی فوریت ندارد. اولا عفاف و حجاب یکی نیست چه کسی گفته که حجاب مترادف عفاف است؟ در مورد حجاب رویکرد امامین انقلاب و حاج قاسم سلیمانی را مشاهده کردیم، بنده معتقد هستم بسیاری از منتقدین لایحه عفاف و حجاب برخاسته از جامعه متدین کشور هستند.

او در پایان یادآور شد: نکته دیگر اینکه نیروی انتظامی به اندازه‌ای مسئولیت و مأموریت فراوانی دارد که با توجه به مشکلات نیروی انسانی و منابع مالی برای انجام ماموریت‌های ذاتی خود دچار چالش شده است؛ بنابراین در چنین شرایطی، مأموریت در حوزه حجاب را هم برعهده نیروی انتظامی بگذاریم اصلا درست نیست. امیدوارم لایحه عفاف و حجاب از ذیل ماده ۸۵ خارج شود و همچنین از سران قوا می‌خواهم لایحه مذکور از دستور کار مجلس خارج شود. / منیبان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100701

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر