درد سمت چپ پهلو در زنان نشانه چیست؟

احساس درد سمت چپ پهلو در زنان دلایل مختلفی دارد. در ناحیه شکم چندین اندام قرار گرفته است و هرگونه آسیب یا عفونت به این اندام‌ها می‌تواند باعث ایجاد درد شود.

درد سمت چپ پهلو در زنان نشانه چیست؟

احساس درد سمت چپ پهلو در زنان دلایل مختلفی دارد. در ناحیه شکم چندین اندام قرار گرفته است و هرگونه آسیب یا عفونت به این اندام‌ها می‌تواند باعث ایجاد درد شود.

شایع‌ترین علت درد شکم در خانم‌ها به قاعدگی مربوط می‌شود، چنین دردی می‌تواند در سمت چپ پهلو در زنان نیز احساس شود. به‌طورکلی اگر سیکل قاعدگی با گرفتگی دردناک باشد، به‌عنوان بیماری دیسمنوره شناخته می‌شود.

اکثر خانم‌ها دردهای ناشی از پریود را تجربه می‌کنند و معمولاً جای نگرانی نیست. تنها درصورتی‌که درد به قدری شدید باشد که مانع از انجام فعالیت‌های روزمره شما شود، در این مواقع نیاز به مراجعه به متخصص زنان خواهد بود.

اگر کیست تخمدان پاره شود، باعث درد شدید و خونریزی داخلی می‌شود. چنانچه علائمی مانند درد شدید ناگهانی در شکم مانند درد سمت چپ پهلو در زنان، سرگیجه، تب، استفراغ یا علائم شوک را داشتید، باید به متخصص زنان برای بررسی و درمان مراجعه کنید.

اندومتریوز

اندومتریوز زمانی رخ می‌دهد که بافت داخل رحم، در خارج از رحم رشد کند. در طی چرخه قاعدگی، این بافت ضخیم می‌شود و خونریزی می‌کند. این بیماری می‌تواند باعث ایجاد علائمی ازجمله درد شکم یا درد سمت چپ پهلو در زنان، به‌خصوص در طی قاعدگی ‌شود.

حاملگی خارج از رحم

بارداری خارج از رحم زمانی رخ می‌دهد که تخمک بارور شده در قسمتی غیر از رحم کاشته می‌شود. معمولاً در این مواقع تخمک در لوله فالوپ قرار می‌گیرد. لوله فالوپ تخمدان‌ها را به رحم متصل می‌کند. از علائم این بیماری می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد:

درد شکم

توقف قاعدگی و دیگر علائم بارداری

خونریزی واژینال یا ترشحات آبکی

مشکل در دفع ادرار و اجابت مزاج

بیماری التهابی لگن

بیماری التهابی لگن یک عفونت دستگاه تناسلی زنانه است که به‌دلیل عفونت‌ های مقاربتی مانند کلامیدیا و سوزاک ایجاد می‌شود. علائم این بیماری به شرح زیر است:

درد شکم

ترشحات واژن

تب

احساس سوزش هنگام ادرار کردن

خونریزی بین پریودها

خونریزی یا درد پس از مقاربت

منبع: بهداشت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68195

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر