این سیگارها بیشترین خطر را برای ریه ها دارند

یافته های جدید محققان نشان می دهد:آسیب ناشی از مصرف سیگارهای الکتریکی برای ریه به مراتب بیشتر از سیگارهای معمولی بوده و خطر بیماری هایی همچون برونشیت را بسیار زیاد می کند.

این سیگارها بیشترین خطر را برای ریه ها دارند

 

یافته های جدید محققان نشان می دهد: آسیب ناشی از مصرف سیگارهای الکتریکی برای ریه به مراتب بیشتر از سیگارهای معمولی بوده و خطر بیماری هایی همچون برونشیت را بسیار زیاد می کند.

بر خلاف تصور و باورهای عامیانه که سیگارهای الکتریکی را بی خطر می دانند، این فناوری به مراتب کشنده تر از دخانیات سنتی است.

دکتر ولادیمیر زایتسف، متخصص گوش و حلق و بینی در این رابطه گفت: مطالعات انجام شده نشان می دهد خطر بیماری برونکوپولمونری ناشی از استعمال سیگار های الکتریکی بیشتر از سیگار معمولی است، زیرا افرادی که از سیگارهای الکتریکی استفاده می کنند به نسبت سیگاری های سنتی بیشتر سیگار می کشند.

بررسی ها همچنین نشان می دهد:فردی که سیگار می ‌کشد، سرفه ‌های شدید، گلو خشک و تغییرات صدا مانند سیگاری ها معتاد به سیگار الکترونیکی ندارد.

این متخصص همچنین گفت: اختلالات التهابی سیستم ریوی بین دو گروه  در واقع یکسان و حتی در سیگارهای الکترونیکی بالاتر است، زیرا این افراد به طور فعال و مکرر از ویپ استفاده می کنند.

زایتسف در ادامه توضیحاتش خاطرنشان کرد:ما طی مطالعات خود دریافتیم تارهای صوتی بیشتر در معرض تأثیر گازها و مواد شیمیایی مختلف از جمله دود تنباکو هستند.

 این متخصص در پایان توضیحاتش خاطرنشان کرد: دود تنباکوهای سنتی چندان تهاجمی نیست و کمتر از دود شیمیایی سیگارهای الکترونیکی به ارگان های انسانی لطمه می زند. البته این موضوع به معنی تائید سیگارهای معمولی نبوده و تنها هدف ما این است که نشان دهیم سیگارهای الکترونیکی به مراتب آسیب زا تر از سیگارهای عادی هستند.

منبع: بهداشت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67977

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر