از چه گیاهی می‌توان به عنوان جایگزین سیگار استفاده کرد؟

گل مخمل سرشار از ویتامین‌ها است و فواید دارویی فراوانی در زمینه مراقبت از پوست و درمان برخی ناراحتی‌های گوارشی دارد.

از چه گیاهی می‌توان به عنوان جایگزین سیگار استفاده کرد؟

گل مخمل سرشار از ویتامین‌ها است و فواید دارویی فراوانی در زمینه مراقبت از پوست و درمان برخی ناراحتی‌های گوارشی دارد.

به گزارش عرشه آنلاین، 

گیاه گل مخمل بومی اروپا است و قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد و در آمریکای شمالی و قسمت‌هایی از چین نیز رشد می‌کند.

در طب سنتی این گیاه دارای طبع سرد است و حاوی عناصر مختلف مانند روی، مس، کلسیم، پتاسیم، منگنز، گوگرد، ویتامین‌های A، B، C و P و آهن می‌باشد. امروزه صنعت داروسازی این گیاه را بصورت کپسول و اسانس در دوز‌های معمولی تولید می‌کنند.

خواص درمانی گل مخمل

دمنوش این گیاه در فصل زمستان برای جلوگیری و درمان آنفولانزا و سرفه‌های ناشی از سرما خوردگی بسیار موثر است. همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده دستگاه تنفسی و رفع خلط استفاده می‌شود.

گیاه گل مخمل جایگاه خاصی در طب سنتی چینی دارد و برای درمان بیماری‌های تنفسی از جمله سرفه، آسم، برونشیت حاد و مزمن و کاربرد دارد.

عملکرد آنتی اکسیدانی این گیاه بسیار زیاد است و به جوانی و شادابی پوست کمک شایانی می‌کند، شاید به همین دلیل است که اکثر پماد‌ها و کرم‌های لوازم آرایشی بهداشتی از این گیاه در ترکیباتشان استفاده می‌کنند.

این گیاه برای درمان بیماری‌های پوستی مثل اگزما نیز مفید است و شاید جالب باشد بدانید برگ گل مخمل برای ترک سیگار استفاده می‌شود، زیرا بهترین جایگزین گیاهی برای نیکوتین است.

خواص ضدمیکروبی و ضد باکتریایی گل مخمل

خواص ضد باکتریایی این گیاه به عنوان یک تسکین برای تمام انواع زخم‌های خارجی از جمله گزش حشرات بسیار شگفت انگیز است و محتوای موسیلاژ موجود در گل مخمل به مبارزه با شوره سر کمک می‌کند.

مصرف منظم منوش این گیاه سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مانع بروز بیماری‌هایی مانند اسهال، زخم معده و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و کولیت می‌شود.

اسانس و روغن این گیاه برای جلوگیری از افسردگی کاربرد‌های فراوانی دارد و با بهبود ترشحات غدد لنفاوی در بدن به درمان آلرژی‌های فصلی کمک می‌کند.

گفتنی است؛ استفاده بیش از حد از این گیاه ممکن است باعث سمیت کبدی شود، همچنین استفاده از آن برای کودکان زیر سن ۵ سال و زنان باردار توصیه نمی‌شود.

منبع: سلامت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18276

ارسال نظر