اگر خانه ندارید عجله کنند | آغازثبت‌نام متقاضیان ۴ میلیون واحد مسکونی

استفاده نکردن از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، چهار شرط اصلی خواهد بود.

اگر خانه ندارید عجله کنند | آغازثبت‌نام متقاضیان ۴ میلیون واحد مسکونی

ثبت‌نام متقاضیان ۴ میلیون واحد مسکونی
 قرار است از روز چهارشنبه ثبت‌نام برای ۴ میلیون واحد مسکونی آغاز شود.
 متقاضیان می‌توانند به سامانه ملی نهضت مسکن به نشانی www.saman.mrud.ir مراجعه و نام‌نویسی کنند. در ۳۱ استان و تعداد قابل توجهی از شهرها تأمین زمین صورت گرفته و آمادگی ثبت‌نام وجود دارد.

شرایط خاص برای ثبت‌نام کنندگان
 معاون وزیر راه و شهرسازی درباره شرایط متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید مسکن گفت:  استفاده نکردن از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، چهار شرط اصلی خواهد بود.
او اظهار داشت: در مرحله اول ثبت‌نام اطلاعات هویتی سرپرست خانوار یا متقاضی اخذ می‌شود و همچنین متقاضی باید اطلاعات افراد تحت قیومیت و تحت کنترل خود را درج کند؛ بعد از پالایش اولیه به متقاضی واجد شرایط بودن، ابلاغ می‌شود سپس از آنها خواسته می‌شود که به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها یا بنیاد مسکن مراجعه حضوری داشته باشند و مدارک سکونت در شهر مورد تقاضا را ارائه دهند.
به‌گزارش ایسنا، محمودزاده با بیان اینکه امکانات و تسهیلات طرح جهش تولید مسکن به مراتب بیش از طرح‌های قبلی است، افزود: بواسطه امکانی که قانونگذار تعیین کرده طرح جهش تولید و تأمین مسکن از نظر میزان تسهیلات، سود وام‌ها و خدماتی که دولت می‌دهد به مراتب پیشرفته‌تر از پروژه‌های قبلی است، البته به شورای عالی مسکن پیشنهاد داده‌ایم که پروژه‌های قبلی هم مشمول همه امتیازات این طرح شوند.
او با بیان اینکه وام ساخت مسکن به‌گونه‌ای است که می‌توان بیش از 50 درصد از هزینه ساخت و ساز را از مسیر تسهیلات تأمین کرد، ‌‌گفت: کسانی که در طرح‌های قبلی مسکن از جمله طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند نیز مشمول مزایای این طرح خواهند شد و متقاضیان هیچ نگرانی از بابت تفاوت مزایای طرح جهش تولید مسکن با طرح اقدام ملی نداشته باشند. کسانی که در طرح‌های قبلی ثبت‌نام کرده‌اند، به مراحل قبلی خود ادامه می‌دهند و واحدهای خود را تحویل خواهند گرفت و نیازی به ثبت‌نام مجدد نیست.
قانون جهش تولید و تأمین مسکن ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ به تصویب مجلس و سوم شهریورماه ۱۴۰۰ به تأیید شورای نگهبان رسید. بر اساس تبصره ۳ از ماده ۴ این قانون مجموع دوران مشارکت و فروش اقساطی واحدها ۲۰ ساله است. تسهیلات مربوط به ساخت واحدهای این قانون پس از دوره مشارکت به فروش اقساطی تبدیل و تعهدات آن به خریدار منتقل می‌شود.
.
 
 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1095

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر