چند راه مناسب برای جلوگیری از طلاق

گاهی‌ اوقات مسئولیت‌های متعدد از جمله حرفه، مراقبت از فرزندان و تعهدات دیگر، باعث می‌شود توجه به همسر و حفظ ازدواج به نظر سخت یا حتی غیرممکن آید.

چند راه مناسب برای جلوگیری از طلاق

گاهی‌ اوقات مسئولیت‌های متعدد از جمله حرفه، مراقبت از فرزندان و تعهدات دیگر، باعث می‌شود توجه به همسر و حفظ ازدواج به نظر سخت یا حتی غیرممکن آید.

به گزارش عرشه آنلاین، وقتی مشکلات زندگی بسیار زیاد می‌شود، برخی از زوج‌ها به طلاق فکر می‌کنند و هر کدام راه خودشان را می‌روند، اما برخی دیگر به دنبال راه‌حلی برای حفظ رابطه زناشویی‌شان هستند.

راه های پیشگیری از طلاق

اگر شما از این دسته افراد هستید و می‌خواهید از طلاق پیشگیری کنید، پس به نکات زیر توجه کنید:

حفظ تعهد به رابطه

اگر فکرتان این باشد که با طلاق وضعیت‌تان بهتر می‌شود و حتی اگر این افکار را بر زبان نرانید، بدون شک انگیزه کافی برای متعهد بودن به رابطه‌تان نخواهید داشت و این شرایط نه‌تنها روی شما فشار زیادی وارد می‌کند، بلکه اشتیاقی برایتان باقی نمی‌گذارد که برای بهبود زندگی زناشویی‌تان تلاش کنید؛ بنابراین اگر هنوز به فکر حفظ رابطه‌تان هستید، تصمیم بگیرید که طلاق، گزینه مطلوب‌تان نیست.

متعهد ماندن به رابطه به شما کمک می‌کند، به‌جای فکر کردن به جدایی روی نقاط مثبت زندگی مشترک‌تان متمرکز شوید و روش‌هایی برای تقویت آن امتحان کنید.

احترام به شریک زندگی‌تان

همه ما در گذر زمان تغییر می‌کنیم. درک این تغییرات و سازگاری با آن‌ها برای هر رابطه‌ای حیاتی است. برای این کار ابتدا فهرستی از بهترین خصوصیات شریک زندگی‌تان تهیه کنید تا به یاد آورید با چه فرد فوق‌العاده‌ای ازدواج کرده‌اید. این روش کمک می‌کند یادتان بیاید چه شد که به او دل بستید و زندگی با او را انتخاب کردید.

حتی با نوشتن ویژگی‌های او به یاد می‌آورید که در گذشته کار‌های عجیب و غریب او را هم دوست داشتید. سپس هر روز با اشاره به یکی از خصوصیات همسرتان به او نشان دهید که هنوز او را دوست دارید. این احترام و قدردانی از همسرتان باعث محکم‌تر شدن روابط‌تان می‌شود.

گفتگوی صمیمی

به گزارش جامعه ۲۴ ، در عصر گوشی‌های هوشمند و به‌ویژه سبک زندگی دورکاری بسیاری از افراد، باعث شده که زن و شوهر‌ها نتوانند کار و زندگی خانوادگی را از هم تفکیک کنند. گاهی‌ اوقات ممکن است به خودتان بیایید و متوجه شوید، روز‌های متعددی را بدون هم‌صحبتی با همسرتان گذرانده‌اید. این دوری می‌تواند موجب دلسردی هر دوی شما از رابطه‌تان شود.

گفتگوی صریح با همسرتان در مورد زندگی، علایق، رویاها، ناامیدی‌ها و احساسات‌تان، بهترین روش برای تقویت صمیمیت است. همچنین باید با دقت به تمام حرف‌های همسرتان گوش کنید. برای این کار باید هر روز حداقل نیم‌ساعت وقت برای صحبت بگذارید و در آن زمان هرچیزی که حواس‌تان را پرت می‌کند از خود دور کنید.

توجه به مسائل مالی

بسیاری از زوج‌ها بر سر مسائل مالی با یکدیگر اختلاف دارند. بیشتر مواقع زن و شوهر‌ها نمی‌توانند شرایط مالی را از دید یکدیگر درک کنند. یادتان باشد رسیدن به توافق بر سر نحوه مدیریت منابع مالی خانه خیلی مهم است و آن بخش حیاتی داشتن ازدواجی موفق است. روی مقدار بودجه و هزینه‌های خانه، روش پرداخت بدهی‌ها و محدودیت‌های مالی‌تان، با یکدیگر توافق کنید.

درضمن باید بین نیاز‌ها و خواسته‌هایتان تفاوت قائل شوید. اگرچه هر دو نیاز و خواسته مهم هستند، توجه نداشتن به محدودیت‌های مالی و فقط دنبال خواسته‌ها رفتن، زندگی‌تان را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

از طرفی باید در بودجه‌بندی‌تان کمی انعطاف به خرج دهید و برای سرگرمی، هدایا، تعطیلات و سایر فعالیت‌هایی که ازدواج‌تان را محکم‌تر می‌کند هم بودجه‌ای در نظر بگیرید.

محدود نکردن یکدیگر

یکی از سخت‌ترین مسائلی که در ازدواج نمی‌توان تعادل آن را حفظ کرد، مقدار زمان مناسب برای گذراندن با یکدیگر است. برخی از همسران، لحظه‌ای یکدیگر را تنها نمی‌گذارند و اهمیتی به فضای شخصی‌شان نمی‌دهند. اگر کم بودن کنار همسرتان باعث می‌شود او احساس کند به او توجه‌ای ندارید، بیش از حد کنار او بودن هم به او احساس خفگی می‌دهد. مثلا، می‌توانید گاهی‌اوقات به او پیشنهاد دهید یک روز تعطیل را با دوستان خود وقت بگذراند یا اینکه کار‌های ضروری مربوط به خانه را انجام دهید تا او بتواند با بچه‌ها بهتر وقت بگذراند یا اگر می‌خواهد ساعتی تنها باشد، بتواند این کار را انجام دهد. این رفتار کیفیت زندگی‌تان را افزایش می‌دهد و لحظاتی را که کنار هم هستید، بسیار لذت‌بخش می‌کند.

در ضمن هرگز و هرگز همسرتان را کنترل نکنید. با این کار نه‌تن‌ها به او نشان می‌دهید که اعتمادی به رابطه‌تان ندارید، بلکه او را از زندگی با خود خسته می‌کنید.

توجه به حال روحی یکدیگر

زندگی روزمره و سال‌ها با مشکلات دست و پنجه نرم کردن باعث می‌شود به ارتباط‌مان با همسرمان و همچنین ظاهر خود توجه نداشته باشیم و بسیار معمولی باشیم. اما اگر می‌خواهید اشتیاق روز‌های اولیه زندگی‌تان را از دست ندهید، باید وقتی هم برای توجه به ظاهر خود اختصاص دهید.

همیشه ورزش کنید تا دچار اضافه‌ وزن نشوید و انرژی‌تان را حفظ کنید. از روزمرگی خارج شده و کمی هیجان به زندگی‌تان اضافه کنید. بدین‌ترتیب سرزندگی روز‌های اول زندگی‌تان را در تمام سال‌های زندگی با خود خواهید داشت.

داشتن شب‌های عاشقانه

به گزارش جامعه ۲۴ ، از دیگر کار‌هایی که می‌توانید برای حفظ رابطه زناشویی‌تان انجام دهید، ترتیب دادن شب‌های عاشقانه، حداقل هفته‌ای یکبار است. اگر فرزند دارید، بهتر است او را به پرستاری مطمئن بسپارید و از تنهایی‌تان کنار یکدیگر لذت ببرید. این شب‌ها، عشق روز‌های اول ازدواج‌تان را به شما یادآوری می‌کند.

بخشش و فراموشی

وقتی بابت موضوعی از دست یکدیگر ناراحت می‌شوید، بسیار مهم است رفتار مناسبی در پیش بگیرید. هرگز از کاه، کوه نسازید. احتمال اینکه در روابط‌مان دچار اشتباه شویم و خطا‌هایی از ما سر بزند، وجود دارد. با گفتگوی آرام می‌توان مشکلات را حل کرد. درضمن همیشه باید راهی برای بخشش خطا‌ها باز بگذارید و آن‌ها را فراموش کنید تا بتوانید رابطه‌تان را حفظ کنید.

در پایان باید بگوییم تمام ازدواج‌ها ارزش حفظ کردن ندارند، اگر در ازدواج‌تان با وضعیت سخت و بغرنجی روبه‌رو هستید که نمی‌توانید آن را اصلاح یا تحمل کنید، لحظه‌ای درنگ نکرده و به آن رابطه مضر پایان دهید، اما اگر می‌دانید زندگی زناشویی‌تان ارزش ادامه دادن دارد، با روش‌های فوق می‌توانید در حفظ آن موفق شوید و اگر هم لازم داشتید از افراد متخصص و حرفه‌ای در این مسائل مشاوره بگیرید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 46823

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر