آرامش را با 3–2–1 ایجاد کنید

با این پنج روش ساده از استرس رها شوید

آرامش را با 3–2–1 ایجاد کنید

با این پنج روش ساده از استرس رها شوید

یک راه ساده برای تثبیت بدن در زمانی که احساس می‌کنید خسته هستید،  و تنش و استرس زیاد دارید، مهارت  تمرکز حواس است که به آن زمینه ‌سازی می‌گویند.

 تکنیک‌های زمینه سازی به شما کمک می‌کند تنش زدایی کنید و واکنش‌های شما را از نظر فیزیکی و سیستم عصبی شما را آرام می‌کند. زمینه‌سازی به کاهش حجم صحبت‌های منفی در ذهن شما نیز کمک می‌کند.

برای شروع انتخاب کنید، پنج تا از چیزهایی که شما در اطراف خود می‌بینید.

 آنها را با جزئیات برای خود توصیف و توضیح دهید. شاید مورد مشاهده‌ی شما یک دفترچه یادداشت سفید یا شاید یک نقطه روی سقف باشد که انتخاب کردید.. یا هر چیز دیگری که در محدوده‌ی نگاه شماست..

انتخاب چهارتا از چیزهایی که می‌توانید  لمس، مزه و یا احساس کنید. چیزهایی هستند، مانند مزه از طریق زبان و دهان، احساس کردن از طریق دست‌ها روی پاها یا احساس دست‌ها روی صفحه کلید کامپیوتر... و یا لمس کردن پاها به هنگام راه رفتن روی زمین..

اطلاع از سه چیز برای شنیدن. به صداهای اطرافتان گوش دهید. مثلاً ممکن است با زنگ تلفن یا صدای یک کولر گازی، آواز یک پرنده و یا صدای بازی کودکان هماهنگ شوید.

دو چیز را که می‌توانید بو و شناسایی کنید. اگر نمی‌توانید چیزی را بو کنید، دو رایحه مورد علاقه خود را نام ببرید. نام یکچیزی که شما ممکن است طعم آن را دوست داشته باشید.. مانند قهوه، رایحه نعناع در آدامس و یا بوی خوش و شیرین دسر بعد از غذا.

و در نهایت، یک نفس عمیق بکشید و متوجه شوید که وضعیت فیزیکی شما چگونه تغییر کرده است. بدن شما چگونه تغییر کرده است؟ به عنوان مثال، آیا در شانه‌های خود کمتر احساس تنش می‌کنید؟ به هر گونه تغییر جدید در افکار خود نیز توجه کنید.

امیدواریم، شما در حال حاضر احساس شفافیت، آرامش و آمادگی بیشتری برای کشف افکار و احساساتی که باعث ناراحتی شما می‌شوند، شده‌اید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113916

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر