خبر خوب مجلس درباره دورکاری مادران کارمند

رئیس فراکسیون زنان مجلس خواستار لغو نشدن دورکاری مادران دارای فرزند زیر ۶ سال شد.

خبر خوب مجلس درباره دورکاری مادران کارمند

فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان مجلس در تذکری شفاهی به رئیسی گفت که مدرسه‌ها هنوز به صورت کامل برای دانش آموزان حضوری نشده‌اند اما ستاد ملی مبارزه با کرونا در مصوبه‌ای دورکاری را لغو کرده است و  مادران شاغل باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش عرشه آنلاین آبان ماه امسال فراکسیون زنان مجلس یازدهم در نامه‌ای به رئیس جمهور  خواستار مستثنی کردن مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال از مصوبه لغو دورکاری ها شده بود.

این نماینده همچنین تأکید کرده که ظرفیت دورکاری برای حمایت از زنان کارمند باید در نظر گرفته شود. قاسم‌پور به رئیسی تذکر داد که بخشنامه‌های متفاوت دستگاه‌های کشور موجب شده تا این گروه از زنان از مزایای قانون حمایت از معلولان نشوند.

بر اساس ماده  ۲۷ قانون حمایت از افراد معلول، دولت باید کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین کند. این قانون درباره زنان کارمند که فرزند یا همسر معلول دارند، به شرط نگهداری فرد معلولیت در منزل با شرایطی باید از حقوق و مزایای کامل بهره‌مند شوند./ باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3728

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر