اختلاف نظر میان معاون اقتصادی و وزیر اقتصاد

تحلیلگر اقتصادی، در گفتگو با مبنیان، درباره اظهارات محسن رضایی مبنی بر افزایش قیمت یارانه ها گفت: هنوز روی این کار نظر واحدی در دولت ایجاد نشده است؛ رییسی عنوان کرده که فرمانده اقتصادی معاون اول رئیس جمهور است و بین معاون اقتصادی و وزیر اقتصاد هم آنچه که در مورد یارانه‌ها گفته می شود اختلاف نظر وجود دارد.

اختلاف نظر میان معاون اقتصادی و وزیر اقتصاد

تحلیلگر اقتصادی، در گفتگو با مبنیان، درباره اظهارات محسن رضایی مبنی بر افزایش قیمت یارانه ها گفت: هنوز روی این کار نظر واحدی در دولت ایجاد نشده است؛ رییسی عنوان کرده که فرمانده اقتصادی معاون اول رئیس جمهور است و بین معاون اقتصادی و وزیر اقتصاد هم آنچه که در مورد یارانه‌ها گفته می شود اختلاف نظر وجود دارد. یعنی تحقق و اجرایی دو برابر شدن یارانه اما و اگرهایی دارد. اگر برای همین یارانه فعلی که تقریبا اکثریت جامعه دریافت می کنند، تزریق نقدینگی شود یعنی معادل آن باید، تغییراتی در قیمت سوخت و بقیه کالاها مثل نان و .. داده شود که این خود به خود تورم به همراه دارد.

او ادامه داد: اگر بخواهیم یارانه را عادلانه تقسیم کنیم یعنی آن چیزی که الان به عنوان یارانه سوخت واریز می شود متاسفانه آلودگی هوا و نابرابری ایجاد می‌کند و هم اینکه خیلی مواقع مسئله قیمت بنزین با قیمت دنیا فاصله دارد که از معایب این موضوع بشمار می اید حالا می خواهیم این معایب را برطرف کنیم و بگوییم یک عدد پولی را سر سفره مردم بیاوریم یا از محل ارز ۴۲۰۰ تومانی کمکی به مردم شود این به لحاظ کلی اقدام خوبی بشمار می اید یعنی یک جایی باید یک نفر این کار را انجام دهد و در این چند سال هم حداقل در دو یا سه سال اخیر، هیچ تحول بزرگ اقتصادی در کشور اتفاق نیفتاده است.

 این تحلیلگر براین باور است که اگر قرار است تغییری در ارز، سوخت و بنزین ایجاد شود باید بصورت هدف‌مند توزیع شود. منظورم از هدف‌مند توزیع شدن این است که یک اقشار خاص، اقشار با حقوق‌های پایین، بیکار، بازنشسته‌های دهک‌های پایین حمایت‌هایی شوند و برای آنها اشتغال ایجاد کنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4988

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر