خبر مهم برای متقاضیان وام 10 میلیونی کرونا | مهلت ثبت‌نام برای دریافت وام کرونا رو به اتمام است

مبلغ وام کرونایی ۱۰ میلیون تومان است که قرض الحسنه و با بازپرداخت سه ساله است.

خبر مهم برای متقاضیان وام 10 میلیونی کرونا | مهلت ثبت‌نام برای دریافت وام کرونا رو به اتمام است

مطابق با مصوبه کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالان ۱۴ گروه از مشاغل اعم از صنفی و غیر صنفی شامل ۸۵۰ زیر رسته، فقط تا پایان امروز فرصت دارند که با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام تسهیلات ۱۲ درصدی ثبت نام کنند.

بر این اساس اصناف دیگر هم با مراجعه به سایت اصناف و بعد از بارگذاری اطلاعات در صورت تایید شدن به بانک مراجعه و وام خود را دریافت می‌کنند.

به گفته سقایی معاون برنامه ریزی و اقتصادی اتاق اصناف ایران، اگر اطلاعات کامل و مراحل بارگذاری در سایت روند تسریعی داشته باشد و سپس مورد تایید اتاق اصناف و وزارت کار قرار گیرد، ارسال و اقدامات دریافت وام سریع‌تر انجام می‌شود.

همچنین تا یک ماه گذشته حدود یک هزار و ۳۰۰ کاربر از طریق بارگذاری در سایت وزارت کار درخواست جهت صدور فرایند دریافت وام ارسال کرده‌اند و تسهیلات اعطای وام بر اساس دستورالعمل و بخش نامه‌هاست.

گفتنی است، تسهیلات به تعداد کارکنان واحد‌های ثبت‌نام شده به ازای هر نفر ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان با باز پرداخت ۲۲ ماهه و دو ماه تنفس خواهد بود.

مشمولان دریافت وام کرونا

سرپرست معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد گفت: تسهیلات قرض الحسنه‌ای برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده که شامل سرپرستان خانوار فاقد شغل و درآمد ثابت می‌شود.

عباس مرادپور اظهار کرد: تسهیلات قرض الحسنه‌ای برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده که شامل سرپرستان خانوار فاقد شغل و درآمد ثابت می‌شود. مبلغ این وام ۱۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و با بازپرداخت سه ساله است که اقساط ماهانه آن حدود ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرایند پرداخت این وام از هفته آینده اجرایی می‌شود، گفت: دو بانک مهر اقتصاد ایران و بانک رسالت این تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

مرادپور افزود: ما اطلاعات مربوط به این افراد را از وزارت بهداشت دریافت و با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن‌ها را بررسی می‌کنیم و به این افراد از طریق پیامک و تماس تلفنی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: متقاضیان برای این منظور به بانک‌ها مراجعه نکنند.

سرپرست معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد افزود: از طریق اعتبارسنجی برای دریافت ضمانت استفاده می‌شود و با حداقل تضمین‌ها پرداخت وام انجام خواهد شد.

وام ۱۰ میلیونی برای کرونایی ها

وزیر اقتصاد گفت : اطلاعات سرپرستان خانوار را در اختیار بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران قرار می‌دهیم تا خانواده آنها برای اخذ تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی مراجعه کنند.

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: یکی از مشکلات بیماران مبتلا به کرونا بحث هزینه‌های درمان بود و همچنین برای مدتی از فعالیت اقتصادی و کسب و کار باز می‌ماندند. برای کمک به جبران خسارت‌ها و هزینه‌های درمان؛ از روز شنبه سرپرستان خانواری که به دلیل کرونا بستری می‌شوند؛ اطلاعات آن‌ها به صورت آنلاین به وزارت اقتصاد فرستاده می‌شود.

خاندوزی ادامه داد: وزارت اقتصاد این اطلاعات را در اختیار بانک‌های قرض الحسنه مهر ایران قرارمی‌دهد تا خانواده آن سرپرست خانوار برای اخذ تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه مراجعه کنند.

او افزود: تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان این تسهیلات برای هزینه‌های بستری و همچنین دوری از کسب و کار پرداخت شود.

خاندوزی گفت: طبق تفاهم با وزیر بهداشت؛ اطلاعات مربوط به بیماران بستری به وزارت اقتصاد فرستاده می‌شود. همچنین طبق تفاهم ما با بانک قرض الحسنه مهر ایران این تسهیلات در اسرع وقت به سرپرستان خانوار پرداخت می‌شود. در نظر داریم این تسهیلات در زمان بیماری و دوری از کسب و کار پرداخت شود تا کمک حال به خانواده‌ها باشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3387

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر