رپورتاژ

4 روش ساده، کاربردی و کم هزینه برای افزایش فروش

4 روش ساده، کاربردی و کم هزینه برای افزایش فروش

دنیای کسب و کار امروز به شکل قابل توجهی رقابتی شده است. تنوع محصولات و شرکت‌های تجاری باعث گردیده است که دست مشتریان برای انتخاب محصولات و خدمات بسیار بازتر از گذشته باشد. به همین دلیل کسب‌وکارهای مختلف سعی می‌کنند با روش‌های گوناگون برند خود را به مردم بشناسند و با معرفی خدمات و برتری‌های خود اعتماد مخاطبان را جلب نمایند.

روش‌های بازاریابی از گذشته تاکنون تغییرات قابل توجهی داشته است. به خصوص در دهه گذشته روش‌های جدیدی معرفی شده است که تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. در ادامه با این روش‌ها و بهترین نمونه آن‌ها آشنا می‌شویم.

روش های مختلف بازاریابی

بازاریابی در دوره مدرن به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. رایج‌ترین روش تبلیغاتی در بین کسب‌وکارهای ایرانی استفاده از سرویس‌های پیامک انبوه مانند پنل پیامکی سیگنال است. به طور کلی می‌توان موارد زیر را به عنوان پرکاربردترین روش‌های بازاریابی نام برد.

تبلیغات فضای مجازی

فضای مجازی در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. به همین علت کسب‌وکارهای مختلف نیز از این روش برای بازاریابی محصولات خود استفاده می‌کنند و در بعضی موارد نیز موفقیت قابل توجهی نیز داشته‌اند. تبلیغات در این فضا می‌تواند به طور مستقیم و با ایجاد پیج و کانال باشد که محصولات و خدمات خود را به صورت خلاقانه به نمایش بگذارید و با مخاطبان ارتباط بگیرید؛ یا اینکه با سپردن تبلیغات به صفحات پرمخاطب، مخاطبان بالقوه را به سوی کسب‌وکار خود جلب نمایید. با این حال این روش می‌تواند پرهزینه باشد یا اینکه زمان و انرژی زیادی از شما بگیرد.

بازاریابی پیامکی

با وجود ظهور اینترنت، بازاریابی پیامکی هنوز در جایگاه ممتازی قرار دارد. پیامک می‌تواند به شیوه‌های گوناگونی در بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. شما می‌توانید از خدمات پیامکی شرکت سیگنال برای تبلیغ مستقیم خدمات و محصولات، برگزاری نظرسنجی و مسابقه، ارسال اطلاعات پرداخت و تایید ثبت سفارش استفاده نمایید. همچنین ارائه کد تخفیف و اطلاع‌رسانی در مورد فروش ویژه می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر جذب مشتریان داشته باشد. پیامک گستردگی قابل توجهی دارد و این باعث می‌شود که پیام شما به دامنه گسترده‌ای از مخاطبان برسد.

پیامک

اجاره بیلبورد

از دیگر راه‌هایی که برای تبلیغ محصول به مشتری می‌توان مورد استفاده قرار داد اجاره بیلبورد‌ها در نقاط شلوغ شهری و یا جاده‌های بین شهری است. متاسفانه اجاره بیلبورد هم نیاز به پرداخت هزینه بسیار سنگینی دارد و برای هر روز می‌بایست افراد اقدام به پرداخت مبلغی در حدود ۱۰ میلیون تومان کنند.

البته بسیاری از افرادی که از این روش برای تبلیغ محصولات خود استفاده کرده‌اند عنوان نموده‌اند که هیچ بازخورد مناسبی از طرف مخاطبین هدف از طریق اجاره بیلبورد کسب نکرده‌اند و این روش را یک روش غیر کاربردی و پرهزینه عنوان نموده‌اند.

بازاریابی تلفنی

تماس مستقیم با مخاطبان بالقوه می‌تواند روشی برای بازاریابی باشد. اگرچه این روش وقت‌گیر است و می‌تواند هزینه بالایی نسبت به بعضی روش‌های دیگر داشته باشد؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که معمولا نرخ بازخورد خوبی دارد. این روش به‌خصوص در سال‌های ابتدایی ظهور برای مخاطبان جذابیت بالایی داشت. امروزه نیز با خلاقیت‌های منحصر به فرد خود می‌توانید موج جذب مخاطب شوید. استفاده از ادبیات مناسب، روابط عمومی قوی و تکنیک‌های ارتباط با مشتری می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر توجه مشتریان داشته باشد.

برتری‌های بازاریابی پیامکی بر سایر روش‌های بازاریابی

به جرات می‌توان گفت که بازاریابی پیامکی نسبت به همه روش‌های تبلیغاتی موثرتر است. بعضی از مزایا که باعث برتری این روش نسبت به سایر روش‌ها می‌شود شامل موارد زیر است.

هزینه

هیچ روشی به اندازه بازاریابی پیامکی از لحاظ هزینه مقرون به صرفه نیست. هزینه هر پیامک به قدری ناچیز است که هر کسب‌وکار نوپا و کوچکی نیز می‌تواند از آن استفاده نماید. در حالی استفاده از روش‌های دیگر می‌تواند تا چند ده برابر هزینه داشته باشد. برای مثال شما برای اجاره یک بیلبورد یا تبلیغات فضای مجازی باید چند میلیون تا چند ده میلیون هزینه کنید؛ اما همین مبلغ می‌تواند برای چند ماه هزینه بازاریابی پیامکی را پوشش دهد.

پیامک

سرعت بالا

پروسه تبلیغات پیامکی در سریعترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان می‌رسد و شما می‌توانید در تایم بسیار کوتاهی، پیامک‌های تبلیغاتی خود را برای تعداد زیادی از مخاطبان ارسال نمایید. بسیاری از ارائه دهندگان پنل اس ام اس، مانند شرکت سیگنال امکان ارسال پیام به صورت گروهی برای مخاطبان را به صورت یکجا و در کسری از ثانیه برای کاربران خود مهیا نموده‌اند.

نرخ تبدیل بالا

اگرچه روش‌های تبلیغات متنی متنوعی وجود دارد، اما هیچ کدام به اندازه پیامک نرخ تبدیل بالایی ندارند. جالب است بدانید حدود ۹۶ درصد مردم گوشی موبایل دارند و حدود ۹۸ درصد آن‌ها در کمتر از ۹۰ ثانیه پیام‌های خود را مطالعه می‌کنند. حتی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۲۲ درصد پیامک‌ها مجددا برای دوستان و آشنایان بازارسال می‌شود. این یک مزیت فوق‌العاده برای پیامک است که سایر روش‌ها حتی در نزدیکی آن نیز نیستند.

جامع هدف

پیامک یک روش همه کاره است. شما با استفاده از پنل پیامکی سیگنال می‌توانید مجموعه روش‌هایی بازاریابی پیامکی مانند تبلیغات کالا و خدمات، ارسال اطلاعات پرداخت و تایید خرید، اطلاع‌رسانی پست محصولات و کد پیگیری، ایجاد نظرسنجی و... را انجام دهید. هیچ روش بازاریابی چنین جامعیتی را ارائه نمی‌دهد.

دسترسی به مخاطب در هر شرایط

خوشبختانه زیرساخت دریافت پیامک به طور گسترده‌ای فراهم است و شما و مخاطبان برای استفاده از پیامک به ایجاد هیچ امکاناتی ندارید. حتی افرادی که گوشی هوشمند ندارند می‌توانند پیامک دریافت کنند و نیازی به اینترنت نیز نیست. در واقع همه افراد حتی در دورافتاده‌ترین روستاها نیز در دسترس شما هستند.

انواع فیلتر برای تفکیک مخاطب

پیامک این امکان را به شما می‌دهد که مخاطبان خود را دسته‌بندی کنید. به کمک خدماتی که شرکت سیگنال به شما ارائه می‌کند می‌توانید لیست مختلفی از مخاطبان را بر اساس سن، جنس، منطقه جغرافیایی خاص یا حتی سابقه خرید آن‌ها ایجاد کنید و پیام‌هایی متناسب با انتظارات آن‌ها ارسال نمایید.

کدام پنل پیامکی بهترین است؟

اگر قصد استفاده از یک پنل پیامکی را دارید لازم است که درباره امکانات و ویژگی‌های آن تحقیق کنید. ما بر اساس نظر صاحبان کسب‌وکار و تجربه ۱۰ ساله به شما استفاده از پنل پیامکی سیگنال را پیشنهاد می‌کنیم. سیگنال ادز به شما امکان اتصال سایت و اپ به پنل و ارسال خودکار پیامک، ارسال پیامک‌های نظرسنجی و تبلیغاتی و تحلیل میزان بازخورد را فراهم می‌نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر یا تهیه پنل پیامکی می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع: سیگنال

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96843

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر