یک ماجرای خنده‌دار؛ شکایت از ردبول به خاطر بال درنیاوردن!

ردبول یکی دیگر از برندهای بزرگ است که در طول زمان از تکنیک های بازاریابی بسیار خوبی برای رشد برند خود استفاده کرده و آن را در سراسر جهان به شهرت رسانده است.

یک ماجرای خنده‌دار؛ شکایت از ردبول به خاطر بال درنیاوردن!

هر تبلیغی که توسط ردبول ایجاد می شود با شعار معروف آن "ردبول به شما بال می دهد" مرتبط است که از طریق آن سعی می‌کند محتوای بالای "انرژی" این نوشیدنی را برای مشتری های خود توصیف کند. با این حال، در سال ۲۰۱۳ شعار آنها در شرف آزمایشی توسط یک مشتری قرار کرفت که احساس می کرد این شعار نشان دهنده تبلیغات نادرست است. بنجامین کرترز، مردی از آمریکا، معتقد بود که این شعار صادقانه نیست و به همین دلیل از این شرکت به اتهام تبلیغات دروغین شکایت کرد!

نوشیدنی به شما بال نمی دهد

بنجامین هرگز انتظار نداشت که واقعاً بال دربیاورد، زیرا می‌دانست که این شعار به صورت استعاری برای نشان دادن محتوای بالای انرژی این نوشیدنی انرژی‌زا ارائه شده است . بخش گمراه‌کننده‌ای که بنجامین در دادخواست استفاده کرد ، این بود که نوشیدنی انرژی‌زا به اندازه‌ای که تبلیغ می‌شد انرژی ارائه نمی‌کند، زیرا یک قوطی ۲۵۰ میلی‌لیتری ردبول کافئین کمتری نسبت به یک فنجان قهوه دارد.

قاضی حاضر در جلسه با نظر بنیامین موافق بود

در دادخواست بنجامین آمده است: «چنین رفتار و اقدامات فریبکارانه، به این معنی است که تبلیغات و بازاریابی ردبول فقط الکی نیست، بلکه فریبنده و متقلبانه است و بنابراین قابل اقدام است.

ردبول همیشه محصول خود را به عنوان "منبع برتر انرژی" به بازار عرضه کرده بود، به عبارت دیگر اظهار داشت که نوشیدنی آنها بهترین و کارآمدترین است.

ردبول هنوز به بال هایش اعتقاد دارد

حتی با وجود شواهد روی میز تا یک نقطه علمی، ردبول هرگز اشتباه خود را قبول نکرد. زیرا آنها معتقد بودند که این فقط یک مشتری ناراضی است. برخی در خصوص صحبت ردبول می‌گفتند: این یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که ردبول می‌توانست مرتکب شود، زیرا معتقدم آنها «قدرت مشتری» را درک نمی‌کنند و همیشه حق با مشتری است.

با این حال، ردبول اعتقادات خود را حفظ کرد و اظهار داشت که هیچ یک از ترفندهای بازاریابی آن‌ها نادرست نیست.

ردبول برای جلوگیری از هزینه و حواس پرتی دعوا، این دعوی را حل و فصل کرد. با این حال، ردبول معتقد است که بازاریابی و برچسب‌گذاری آن همیشه درست و دقیق بوده است و هر گونه تخلف یا مسئولیتی را رد می‌کند.

در سال ۲۰۱۵ هنگامی که شکایت به پایان رسید، مشتریان ۱۳ میلیون دلار غرامت از این شرکت دریافت کردند.

منبع: خبر آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 51679

ارسال نظر