رپورتاژ

کراتین مو یا بوتاکس؟ کدام یک برای موهای من مناسب تر است؟

کراتین مو خوبه یا بوتاکس؟ این سوال ممکن است توسط بسیاری از زیباجویان و حتی خودِ شما که شاید قصد ترمیم و صافی موهای خود را داشته باشید؛ در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی جستجو شود. در پاسخ به این پرسش تنها یک جمله می‌توان بیان کرد و آن هم اطلاع از وضعیت مو و شناخت کاربردِ کراتین و بوتاکس می‎باشد؛ یعنی اگر شما به درک درستی از وضع موهای خود برسید و بدانید که دقیقا چه چیزی نیاز دارند؛ به راحتی می‌توانید با شناخت کاربرد و تفاوت‌های بوتاکس و کراتین، بهترین گزینه را انتخاب برای موهای خود انتخاب نمایید. پس در ادامه همراه ما باشید تا با ماهیت کراتین و بوتاکس مو آشنا شویم و کاربرد هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.

کراتین مو یا بوتاکس

کراتینه کردن مو چیست؟

موی انسان حاوی ماده‌ای به نام کراتین است که موجب نرمی و لطافت آن می‌شود. در صورت کمبود این ماده؛ موها خشک و شکننده شده و حالت وزی به خود می‌گیرند. به همین خاطر برای ترمیم و صافی موهای ضعیف و آسیب دیده، از ترکیبی به نام کراتین استفاده می‌شود و به فرایند مربوط به آن، کراتینه کردن مو می‌گویند. با انجام این فرایند، نیاز مو از بابت ماده مذکور برطرف شده و حالت نرم و ابریشمی به خود می‌گیرد.

در حال حاضر انواع مختلفی از کراتین در بازار ایران عرضه می‌شود که هر یک بسته به نوع برند، فرمولاسیون و ترکیبات مصرفی، از قیمت و کیفیت متفاوتی برخوردارند. قیمت کراتین مو اصل اندکی بالاتر است فلذا باید هنگام خرید محصول نام برده، حتما به سطح کیفی و میزان رضایت خریداران توجه فرمایید؛ تا لذت یک خرید هوشمندانه را تجربه کرده و در نهایت به نتیجه‌ای مطلوب دست یابید.

کاربردهای کراتینه مو 

در قسمت قبل با ماهیت کراتین مو آشنا شدیم و دانستیم که اگر فردی موهای خشک، شکننده یا مجهد و وز شده داشته باشد؛ به راحتی با کمک کراتین مو می‌تواند از این وضعیت رهایی یابد. علاوه بر آن کسانی که موهای فر دارند هم می‎توانند با استفاده از این روش، داشتنِ موهای صاف و لخت را تجربه نمایند. پس کاربرد اصلی کراتین، نرم و صاف کردن مو است. حال قصد داریم چند توصیه کاربردی برای کراتینه کردن مو برای شما عزیزان بکنیم؛ تا با رعایت آن‌ها بهترین نتیجه را از این انجام این فرایند، کسب نمایید.

  • اگر در دوران شیردهی یا بارداری به سر می‎برید؛ بهتر است تا حد امکان از انجام کراتینه مو پرهیز نمایید و حتما با پزشک خود در رابطه با این مسئله مشورت کنید.
  • در دوران قاعدگی، به علت تغییر میزان هورمون‌ها در بدن، پوست شما حساس‌تر شده و ممکن است بر اثر برخورد محلول کراتین با کف سر، پوستِ ناحیه نام برده دچار حساسیت شود.
  • انجام این روش برای افراد زیر ۱۲ سال صحیح نمی‌باشد.
  • حتما پیش از انجام کراتین مو، از آرایشگر خود در رابطه با مارک و برند مواد مصرفی سوال کرده و از اصالت و کیفیت آن اطمینان حاصل فرمایید.

بوتاکس کردن مو چیست؟

بوتاکس کردن مو یک روش تضمینی و مطمئن برای درمان عمیقِ موهای ضعیف و آسیب دیده است. با استفاده از این روش بدون شک موها پرپشت‌تر و ضخیم‌تر شده و از بی‌حالی و پژمردگی رهایی می‎یابند. طی پروسه بوتاکس، مایع فیلر تا عمق موها نفوذ کرده و به ترمیم و بازسازی اجزای مرده یا ضعیف می‌پردازد. در این بین نکته حائز اهمیت آن است که شما هر اندازه در حفظ و نگهداری موهای خود پس از بوتاکس کوشا باشید، اثرات آن ماندگاری بیشتری خواهد داشت. ضمنا توصیه می‌کنیم که حتما از مواد اورجینال و باکیفیت استفاده کنید تا نتایج مقبول‎تری به دست آورده و در نهایت باتوجه به هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید؛ از درخشندگی و زیبایی موهای خود رضایت کافی داشته باشید. قیمت بوتاکس مو اصل شاید کمی گرانتر باشد اما ارزشش را دارد.

کاربردهای بوتاکس مو

همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، بوتاکس موجب نرم و لطیف شدن موها شده و میزان درخشندگی آن را افزایش می‎دهد. پس باید بگوییم که اگر موهای ضعیف، خشک و کم پشتی دارید، می‎توانید با انجام بوتاکس، آن‌‎ها را درخشان‌تر کرده و حجمشان را افزایش دهید؛ بدین ترتیب در صورت نگهداری صحیح و اصولی، تا به مدت 6 الی 7 ماه آینده موهای صاف و درخشانی خواهید داشت. فقط توجه فرمایید که این مدت زمان بسته به نحوه مراقبت شما از موهایتان متغیر خواهد بود.

کراتینه یا بوتاکس؟ کدام یک بهتر است؟

تا اینجای کار با ماهیت بوتاکس و کراتینه مو آشنا شدیم و دانستیم که هر یک از آن‌ها چه کاربردی دارند؛ پس در پاسخ به پرسشِ کراتین مو خوبه یا بوتاکس؟ باید بگوییم که این مسئله کاملا به نیاز و کاستی‌های موی شما بستگی خواهد داشت. البته هر دو روش اثرات مشترک نیز دارند و نمی‎توان گفت که کاملا متفاوت از یکدیگرند! به طور مثال کراتین و بوتاکس هر دو در ترمیم و بازسازی موهای خشک نقش بسزایی ایفا می‌کنند؛ اما بوتاکس در ایجاد درخشندگی مو نسبت به کراتین موثرتر است و در مقابل، کراتین اغلب در زمینه صافی مو نقش پررنگ‎تری دارد. پس اگر به دنبال صافی و نرمی مو هستید، کراتین مناسب بوده و درصورتیکه قصد درمان عمقی موها و افزایش حجم و درخشندگی آن‌ها را دارید؛ بوتاکس بهترین انتخاب خواهد بود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 79359

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر