رپورتاژ

لیزر موهای زائد در بارداری | نکات مهم قبل از انجام لیزر

حذف و از بین بردن موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن، دغدغه اصلی بسیاری از افراد جامعه است که این موضوع برای خانم‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار است. استفاده از روش لیزر برای حذف موهای زائد یک انتخاب عالی برای افرادی است که قصد رهایی از این موهای زائد را دارند؛ اما باید بدانید که لیزر موهای زائد در چه زمان‌هایی امکان پذیر است. آیا شما هم باردار هستید و قصد انجام لیزر را دارید؟ آیا از اثرات لیزر موهای زائد در دوران  بارداری مطلع هستید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیزر کردن موهای زائد در دوران بارداری با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد در بارداری | نکات مهم قبل از انجام لیزر

آیا لیزر موهای زائد در بارداری ضرر دارد؟

در دوران بارداری به علت تغییرات ایجاد شده در هورمون های بدن، تغییرات ناگهانی مانند رشد بیشتر موها و همچنین رویش موها در قسمت‌هایی که قبلا بدون مو بوده، وجود دارد؛ به همین دلیل بسیاری از خانم‌های باردار قصد از بین بردن این موهای زائد را دارند و به فکر انجام لیزر می‌افتند.

همچنین این تغیبرات رشد مو در سه ماه اول حاملگی بیشتر است؛ اما دقت کنید که در این دوران بهتر است روش‌های دیگری را جایگزین روش لیزر کنید؛ چرا که روش‌های کم خطرتر و بدون ریسک دیگری هم برای حذف موهای زائد در این دوران وجود دارد.

دوران بارداری برای اغلب خانم‌ها یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین دوران زندگی است که باید از انجام کارهای خطرناک و یا کارهایی که ریسک خطر آن‌ها بالا است پرهیز کنند. در پاسخ به این سوال که آیا لیزر موهای زائد در بارداری ضرر دارد یا خیر؟ باید بگوییم هنوز هیچ گونه شواهد و اثباتی برای تایید و یا رد این جمله وجود ندارد.

اما با این حال توصیه اغلب پزشکان در خصوص لیزر موهای زائد در دوران بارداری، این است که ترجیحا در این دوران از لیزر برای حذف موهای زائد خود استفاده نکنند، هر چند هیچ گونه اثبات علمی برای این قضیه وجود ندارد؛ اما بهتر است ریسک نکنید و این توصیه را جدی بگیرید. در ادامه مطلب به دیگر دلایل منع لیزر موهای زائد در دوران بارداری می‌پردازیم.

لیزر، بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد است؛ به همین دلیل امروزه همه از این متد جدید استقبال می‌کنند و به دنبال بهترین کلینیک لیزر موهای زائد هستند. در کلینیک‌های خوب و معتبر همیشه پزشکانی با تخصص بالا در حال فعالیت هستند و علاوه بر این تجهیزاتی کاملا پیشرفته هم بکار گرفته می‌شود که سرعت و دقت و کیفیت کار را افزایش می‌دهد. چون موهای زائد ضخامت زیادی دارند و ممکن است در برخی افراد پر پشت هم باشند؛ بنابراین ضروری است که شما از دستگاه‌های پیشرفته‌تر استفاده کنید‌.

لیزر موهای زائد بکینی در دوران بارداری

متاسفانه امروزه باردار شدن به یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از زوج‌های جوانی که قصد بچه‌دار شدن دارند تبدیل شده است و در برخی موارد خانم‌ها با صرف هزینه‌های بسیار برای دارو و درمان، باردار می‌شوند از این رو این دوران از اهمیت بالایی برخوردار است.

از طرفی به دلیل افزایش هورمون‌های مربوط به رشد مو، رشد موهای زائد و به وجود آمدن آن‌ها در دیگر قسمت‌های بدن افزایش می‌یابد که به دلیل شرایط خاص بارداری و بزرگ شدن شکم و دسترسی سخت‌تر به برخی قسمت‌های بدن مانند بکینی، روش لیزر روش انتخابی مادران باردار قرار می‌گیرد.

از آن‌جایی که بکینی یکی از قسمت‌های بسیار حساس در خانم‌ها و مخصوصا در زمان بارداری است، توصیه می‌کنیم جلسات لیزر این قسمت از بدن را به بعد از دوران بارداری موکول کنید. همچنین اگر قصد دارید جلسات لیزر را برای قسمت بکینی شروع کنید بهتر است از انجام این کار هم بپرهیزید؛ چرا که نه تنها ریسک به خطر افتادن سلامت خود و جنین را افزایش می‌دهید بلکه ممکن است نتیجه دلخواه را از انجام لیزر نگیرید.

در ادامه به دلایل منع لیزر در دوران بارداری و علت‌هایی که سبب نتیجه نگرفتن از لیزر موهای زائد در دوران بارداری می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آیا لیزر موهای زائد بر توانایی بارداری تاثیر می‌گذارد؟

حقیقتا با وجود پیشرفت‌های بسیار در زمینه‌های مختلف پزشکی هنوز هیچ‌گونه اثبات علمی برای رد یا تایید این موضوع وجود ندارد که این گفته را به طور قطعی ثابت کنند؛ به همین دلیل بسیاری از افراد برای انجام لیزر موهای زائد خود تردید دارند. اگر شما هم قصد بارداری دارید و از طرفی دوست دارید از لیزر برای حذف موهای زائد خود استفاده کنید بهتر است از یک پزشک متخصص مشورت بگیرید.

لیزر موهای زائد در بارداری | نکات مهم قبل از انجام لیزر

چند وقت پس از زایمان لیزر درمانی را شروع کنیم؟

اگر شما هم قصد دارید پس از زایمان، جلسات لیزر درمانی خود را آغاز و یا ادامه دهید بهتر است عجله نکنید؛ چرا که پس از زایمان بدن دچار تغییراتی می‌شود که بازگشت به حالت عادی کمی زمان‌بر است، اما با این وجود هیچ‌گونه منع و اثبات علمی برای جلوگیری از انجام لیزر پس از زایمان وجود ندارد؛ بلکه با توجه به شرایط بدنی شما و نظر پزشک معالج می‌توانید جلسات خود را سپری کنید.

به عنوان یک توصیه برای شروع و یا ادامه جلسات لیزر برای حذف موهای زائد، بهتر است از پزشک خود مشورت بگیرید؛ چرا که پزشک متخصص شما آگاهی بیشتری نسبت به شرایط بدنی و آمادگی شما برای انجام لیزر را دارد. ناگفته نماند پزشک زنان، ارزیابی‌هایی در خصوص وجود زخم سزارین و یا برش واژن را انجام می‌دهد که پس از تایید  پزشک زنان از سلامت  و آمادگی شما برای لیزر، شما می‌توانید با خیال راحت به لیزر درمانی بپردازید و بهترین نتیجه را از این روش بگیرید.

توصیه‌های مهم لیزر در بارداری

شاید این سوال برایتان ایجاد شود که چرا نباید در دوران بارداری لیزر درمانی کنیم؟ دلایل منع لیزر در دوران بارداری چیست؟ قبل از هر چیزی باید بگوییم هیچ‌گونه اجباری برای انجام ندادن لیزر برای حذف موهای زائد در دوران بارداری وجود ندارد؛ بلکه تنها به علت وجود احتمال‌ آسیب رسیدن به جنین بهتر است زمان شروع لیزر درمانی را تغییر دهید.

در پاسخ به سوال دوم نیز باید بگویم علاوه بر ریسک بالای لیزر در دوران بارداری، دلایل دیگری هم در این موضوع نقش دارند که پزشکان توصیه می‌کنند در این زمان لیزر را انجام ندهند، اما این دلایل چیست؟

یکی از دلایل اصلی برای انجام ندادن لیزر در دوران بارداری عوارض آن است که این عوارض شامل موارد زیر است.

  • قرمزی پوست
  • التهاب
  • خارش
  • تحریک پوست
  • تاول زدن
  • رشد مجدد مو

پزشکبان؛ مرکز مناسب برای انجام لیزر موهای زائد

اگر پس از انجام زایمان و طبق تایید پزشک معالج‌ خود قصد انجام لیزر موهای زائد خود را دارید، بهتر است مرکز لیزر مناسبی را جهت انجام خدمات لیزر انتخاب کنید.

اگر ساکن تهران هستید و قصد انجام لیزر رو دارین پیشنهاد میکنیم که حتما به لیست بهترین مرکز لیزر در تهران نگاهی بندازین؛ همچنین اگر ساکن شهر های دیگه ای هستید، وبسایت های کم اما بسیار معتبری وجود دارند که میتوانید از طریق اونها بدون هزینه و بدون واسطه بهترین مراکز لیزر شهر خودتون رو پیدا کنید؛ برای مثال وبسایت هایی همچون ویکی درمان، پزشک24، پزشکبان، پزشکا از بهترین و معتبرترین وبسایت های معرف هستند.

شما در این وبسایت ها علاوه بر اینکه میتوانید بهترین کلینیک های لیزر موهای زائد رو پیدا کنین، مراکز دیگه ای همچون بهترین جراح پلاستیک، بهترین کلینیک های دندانپزشکی، بهترین دکتر های بوتاکس، دکتر ختنه خوب و .... رو پیدا کنید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77193

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر