لیزر موهای زائد باعث سرطان یا نازایی می شود؟

تا به حال هیچ گزارشی حاکی از آن که، نشان دهد لیزر موهای زائد باعث ایجاد سرطان یا نازایی شده باشد وجود ندارد.

لیزر موهای زائد باعث سرطان یا نازایی می شود؟

لیزر نوری تک رنگ و تک طول موج است. در لیزر مو های زائد عمدتا نور لیزر در رنگدانه ملانینی که در موها به وفور یافت می شود، جذب شده و سبب تخریب سلولهای سازنده مو می‌شود.

 این روش موها را از بین میبرد به پوست آسیب  نمیرساند و پوست بدن را روشن تر میکند و بدون درد است و قابل انتقال بیماری و عفونت نمیباشد.

انرژی نور لیز، در واقع سطحی است و در سطح پوست باقی می ماند و در عمق پوست نمیرود این امواج تا پیاز مو سرایت دارند نه بیشتر.

تا به حال هیچ گزارشی حاکی از آن که، نشان دهد لیزر موهای زائد باعث ایجاد سرطان یا نازایی شده باشد وجود ندارد.

تنها عوارضی که این روش دارد کمی قرمزیست که با استفاده از ژل های خنک کننده از بین میرود، نفوذ لیزر فقط تا ریشه مو است و نفوذ بیشتری ندارد  و با این عمق کم احتمال آسیب رسیدن به اندام های داخلی بدن صفر درصد است.

ما باید به این نکته توجه کنیم که اگر یک نفر گزارش ناباروری و سرطان از طریق دستگاه لیزر را داده بود در اولین اقدام تولید آن در آمریکا توسط سازمان غذا و دارو متوقف میشد و ضرر های دستگاه لیزر از طریق رسانه ها اَعلام میشد.

پس با خیال آسوده از این روش برای رفع موهای زائد خود استفاده کنید و از داشتن بدن نرم و صاف بدون موی خود لذت ببرید.ََ

به گفته متخصصان دود ناشی از سوختن موها هم می تواند برای فرد و هم برای افرادی که در معرض آن قرار دارند بسیار مضر باشد چراکه حاوی مواد شیمیایی است که موجب سوزش مجاری هوا شده و در نهایت منجر به بروز سرطان می شوند.

منبع: بهداشت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42720

ارسال نظر