رپورتاژ

برای خرید سرخ کن به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید سرخ کن باید به نوع، ویژگی‌ها، ظرفیت، توان و قیمت آن توجه کنید.

برای خرید سرخ کن به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید سرخ کن باید به نوع، ویژگی‌ها، ظرفیت، توان و قیمت آن توجه کنید. اگر از روش خرید قسطی استفاده کنید، می‌توانید عامل قیمت را کنار بگذارید و با خیال راحت و دست پر بهترین سرخ کن را تهیه کنید. در این مقاله نکات خرید سرخ کن را آموزش می‌دهیم و درباره روش خرید اقساطی سرخ کن هم صحبت می‌کنیم.

نکات مهم در خرید سرخ کن

مهم‌ترین نکته، نوع سرخ کن است. سرخ کن‌ها در سه نوع برقی، گازی و هواپز در بازار موجود هستند. در این قسمت، ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

سرخ کن برقی

بیشتر کسانی‌که قصد خرید سرخ کن دارند، سراغ نوع برقی آن می‌روند. این دستگاه امنیت بیشتری دارد، ولی مدت‌زمان داغ‌شدن روغن در آن بیشتر است. سرخ کن‌های برقی برای خانه‌ها مناسب هستند، ولی نمی‌توانید از آن‌ها برای سرخ‌کردن غذاهایی مثل مرغ یا بوقلمون استفاده کنید. این نوع سرخ کن‌ها برای سرخ‌کردن غذاهایی مثل میگو، سبزیجات و سیب‌زمینی بهترین گزینه هستند.

سرخ کن گازی

اگر در طبیعت آشپزی می‌کنید یا زیاد سفر می‌روید و می‌خواهید غذاها را در طبیعت سرخ کنید، سرخ کن گازی بخرید. این دستگاه‌ها در فضای باز و بالکن استفاده می‌شوند و اندازه‌شان از سرخ کن‌های برقی بزرگ‌تر است. روغن در این دستگاه سریع‌تر داغ می‌شود و غذا را تردتر و خوشمزه‌تر می‌کند.

ایرفرایر یا هواپز

اگر دوست دارید، غذایی که سرخ می‌کنید سالم‌تر باشد و با روغن کمتری درست شود، ایرفرایر بخرید. این دستگاه ایمنی بیشتری دارد و از فناوری خاصی برای سرخ‌کردن غذاها استفاده می‌کند. با استفاده از ایرفرایر، هر طرف ماده غذایی به اندازه یکسانی گرما دریافت می‌کند و ترد و آبدار می‌شود. همچنین، تمیزکردن ایرفرایر یا هواپز راحت‌تر از سرخ کن‌های دیگر است.

ظرفیت دستگاه

علاوه‌بر نوع سرخ کن، باید به ظرفیت آن هم توجه کنید. اگر خانواده‌ شما دو یا سه نفره است، سرخ کن کوچک بخرید و با آن بال مرغ، میگو، سیب‌زمینی یا سبزیجات سرخ کنید. سرخ کن‌های متوسط و بزرگ هم برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب هستند. دستگاه‌های متوسط به اندازه ۰.۷ لیتر ظرفیت دارند و سرخ کن‌های بزرگ هم با ظرفیت ۳ لیتر کار می‌کنند. علاوه‌بر ظرفیت سرخ کن، حجم مواد غذایی در دستگاه هم مهم است. در سرخ کن‌های کوچک ۸۰۰ گرم مواد غذایی جا می‌شود و در سرخ کن‌های متوسط و بزرگ می‌توانید ۱ تا ۲ کیلوگرم مواد غذایی بگذارید. هنگام خرید به شکل محفظه‌ سرخ کن هم توجه کنید. اگر محفظه استوانه‌ای است، برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب است. خانواده‌های کم‌جمعیت هم باید دنبال سرخ کنی با محفظه چهارگوش باشند.

توان دستگاه

هرچقدر توان سرخ کن بالاتر باشد، روغن سریع‌تر در آن داغ می‌شود و می‌توانید غذاهای خوشمزه را در مدت‌زمان کمتری میل کنید. توان سرخ‌‌کن‌ها معمولا ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ وات است.

تمیزکاری

به‌طور کلی، سرخ کن‌ها به سادگی تمیز نمی‌شوند. اگر قطعات سرخ کن جداشدنی باشند، راحت‌تر تمیز می‌شوند. در بعضی از مدل‌ها، می‌توانید قطعه‌های سرخ کن را در ماشین ظرفشویی بشویید. علاوه‌بر شست‌وشوی قطعه‌ها، تخلیه روغن در سرخ کن هم کار دشواری است. دستگاه‌هایی که به سیستم تخلیه روغن مجهز هستند، از این نظر امتیاز بیشتری می‌گیرند.

تنظیمات دمایی

سرخ کن‌های دیجیتال تایمر و قابلیت تنظیم دما دارند؛ بنابراین می‌توانید دمای موردنیاز را تنظیم کنید و کارها را به سرخ کن بسپارید.

ترموستات داخلی

وظیفه ترموستات تنظیم درجه حرارت داخل سرخ کن است. اگر سرخ کن ترموستات داشته باشد، دمای روغن به دمای خطرناک بیشینه نمی‌رسد. به این ترتیب، ترموستات درجه حرارت را کم می‌کند و در صورت کاهش بیش از حد دما، دوباره آن را افزایش می‌دهد.

تعداد سبدها

معمولا سرخ کن‌ها دو سبد توری سیمی دارند. این سبدها با دسته بلند ساخته شده‌اند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را دستگاه خارج کنید. بعضی از سرخ کن هم فقط به اندازه‌ یک سبد جا دارند.

نوع برند

محبوب‌ترین سرخ کن‌ها برای برندهای دلونگی، فیلیپس و تفال هستند. این برندها کیفیت بالایی دارند و از بهترین قطعات برای ساخت سرخ کن استفاده می‌کنند. در بین برندهای ایرانی هم سرخ کن پارس خزر پیشنهاد می‌شود.

مزیت‌های خرید اقساطی سرخ کن

اگر از روش خرید اقساطی برای این خرید این دستگاه پرکاربرد استفاده کنید، می‌توانید بدون توجه به قیمت، بهترین سرخ کن را تهیه کنید. همچنین، امکان خرید انواع سرخ کن هم وجود دارد.

نحوه خرید اقساطی سرخ کن

برای خرید اقساطی سرخ کن می‌توانید از سایت‌ها و سامانه‌های خرید قسطی کمک بگیرید. سایت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند، بعضی از آن‌ها از شما ضامن نمی‌خواهند و مراحل را آنلاین انجام می‌دهند. فراموش نکنید که هرچقدر شرایط خرید قسطی راحت‌تر باشد، زودتر و سریع‌تر به سرخ کن موردنظرتان می‌رسید. 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74705

ارسال نظر