رپورتاژ

معتبر ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را چطور پیدا کنیم؟

رپورتاژ

معتبر ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را چطور پیدا کنیم؟

یکی از چالش های مهم افرادی که به تازگی قصد ورود به بازار ارز های دیجیتال را دارند انتخاب صرافی خوب و مورد اعتماد است. چون مهم ترین چیز در بازارهای مالی امنیت کیف پول و نگهداری از سرمایه شماست.

چند وقتی است که تعداد صرافی های ارز دیجیتال ایرانی زیاد شده است و همین باعث شده تا انتخاب از بین این همه صرافی برای افرادی که به تازگی قصد ورود به کریپتو کارنسی را دارند سخت شود.

ما در این مقاله قصد داریم معیارهای انتخاب بهترین صرافی های آنلاین ایرانی ارز دیجیتال  را به شما بگوییم. پس اگر قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را دارید پیشنهاد می کنم در انتخاب صرافی دقت کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را چطور انتخاب کنید.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی را انتخاب کنیم یا خارجی؟

قبل از هر چیز بهتر است به این سوال مهم و پرتکرار پاسخ دهیم. آن هم اینه که آیا صرافی های ایرانی را برای ورود به بازار ارز دیجیتال انتخاب کنیم یا صرافی های خارجی؟

دو مولفه مهم در بازار ارزهای دیجیتال که باید در نظر داشته باشید امنیت و کارمزد است. امنیت در بازار ارزهای دیجیتا بسیار مهم است. متاسفانه امنیت صرافی های خارجی برای ما ایرانی پایین است و هر لحظه خطر تحریم و بلوکه شدن حساب ما در صرافی های خارجی وجود دارد. نمونه اش صرافی بایننس که کاربران ایرانی را تحریم کرد و سرمایه خیلی از ایرانیان در این صرافی بلوکه شد.

کارمزد برداشت و انتقال هم یکی دیگه از نکات مهمی است که باید در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید این مورد در بلند مدت می تواند روی میزان دارایی شما تاثیر گذار باشد. ولی شاید در معالات کوچک خیلی به چشم نیاید.

برای انجام معاملات در صرافی های ارز دیجیتال خارجی نیاز به تبدیل ریال به دلار دارید که توسط سایت های واسط پرداخت ارزی باید این کار را انجام دهید. همین موضوع باعث می شود تا مجبور باشید کارمزد زیادی را بپردازید. از این گذشته خود صرافی هم در معاملاتی که انجام می دهید کارمزد خودش را بر میدارد. به همین دلیل پول زیادی را ممکن است از دست بدهید.

اما در صرافی های ایرانی با پرداخت ریالی (پرداخت آنلاین شتابی) می توانید تتر (دلار دیجیتال) خریداری کنید آن هم بدون کارمزد! فقط زمان انجام معاملات، صرافی ها کارمزدشان را از پول شما کم می کنند.

پس به این نتیجه می رسیم که امنیت صرافی های ایرانی برای ما خیلی بالاتر است و می توانیم بهشان اعتماد کنیم. از این گذشته با پرداخت ریالی و بدون چنج کردن دلار می توانیم با هزینه کمتری معاملات خود را در صرافی های ایرانی انجام دهیم.

معیار های مهم برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

همانطور که ابتدای مقاله اشاره کردیم برای انتخاب بهترین و امن ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی باید نکاتی را در نظر بگیرید که به خیلی مهم هستند. در این قسمت دقیقا همین معیارها را می خواهیم برای شما عنوان کنیم. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

تامین امنیت و محافظت از دارایی سرمایه گذاران

مهم ترین چیز در بازارهای مالی تامین امنیت در محافظت از دارایی معامله گران است. در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی مهمترین فاکتور بودن امنیت در کیف پول های موجود در صرافی است. معمولا صرافی های آنلاین ایرانی مثل نوبیتکس از کیف پول های سرد استفاده می کنند. این نوع کیف پول ها امنیت بالایی دارند و هکرها به هیچ وجه نمی توانند بهش دسترسی پیدا کنند. چون اساسا کیف های های سرد سیستم هایی هستند که به شبک متصل نیستند!

صرافی هایی که تا الان هک نشده اند و دارایی کاربرانش در امان بوده است یکی از نشانه های امن بودن شان است. باید این موارد را در صرافی مورد نظری که می خواهید انتخاب کنید بررسی کنید. از طرفی حداقل 90 درصد از صرافی های ایرانی جزء شرکت های دانش بنیان هستند و از این رو می توان به آن ها اعتماد کرد.

پشتیبانی و پاسخگو بودن به موقع

پشتیبانی بعد از امنیت در اولویت است. هر سرویسی (حتی بهترین کیفیت را ارائه کند) بدون پشیبانی هیچ فایده ای دارد! پشتیبانی در صرافی های ارز دیجیتال بسیار مهم است. بعضی از صرافی ها تا بعد از احراز هویت پشتیبانی خیلی خوبی دارند اما زمان انجام معاملات اصلا پاسخگو نیستند!

حتما حواستان به این موضوع باشد که صرافی ارز دیجیتالی که انتخاب می کنید پشتیبانی خوبی داشته باشد. هم پشتیبانی آنلاین داخل سایت و اپلیکیشن و هم به صورت تلفنی! چون خیلی وقت ها هنگامی که قصد انجام معاملات را دارید ممکن است به مشکل برخورد کنید. اونجاست که هیچکس جز پشتیبانی صرافی نمی تواند به شما کمک کند.

فرایند احراز هویت در صرافی

همانطور که می دانید ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند یعنی قابلیت پیگیری ندارند! پس به همین دلیل احراز هویت در صرافی ها باعث می شود تا امنیت در انجام معاملات به شدت بالا رود. خیلی از صرافی های ارز دیجیتال هم اجازه انجام معاملات سنگین را بدون احراز هویت نمی دهند! به همین دلیل باید احراز هویت را در صرافی انتخابی خود انجام دهید.

یکی از معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی این است که عملیات احراز هویت ساده و سریع انجام شود. متاسفانه بعضی از صرافی های آنلاین ایرانی زمانی که برای احراز هویت در نظر دارند حداقل یک روز است. این برای افرادی که قصد معامله در همان روز را دارند بسیار سخت می شود. بهتر است در انتخاب صرافی خود به این نکته هم حتما دقت کنید.

کارمزد معاملات در صرافی ها

همانطور که قبلا اشاره کردیم مقدار کارمزدهای صرافی ها در بلند مدت روی سرمایه شما تاثیر گذار خواهد بود. هر چقدر کارمزدها در معاملات شما کمتر باشد سود شما بیشتر خواهد بود. پس پیشنهاد می شود صرافی هایی را انتخاب کنید کارمزدشان پایین است.

در حال حاضر صرافی بایننس با کمترین کارمزد (0.01%) در رتبه اول صرافی ها در دنیا قرار دارد. در ایران هم صرافی ارز دیجیتال جیبتکس با کارمزد 0.02% کمترین کارمزد را بین صرافی های ایرانی دارد.

پشتیبانی از ارزهای جدید و متنوع

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب صرافی باید مد نظرتان باشد این است که درون آن صرافی چه ارزهایی قابل خرید و فروش است. معمولا صرافی های ایرانی از ارزهای جدید در مارکت جهانی پشتیبانی نمی کنند و تعداد ارزهای قابل خرید و فروش شان خیلی کم است.

اگر می خواهید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری درستی داشته باشید بهتر است چندین ارز را در کیف پول خود داشته باشید و به هیچ وجه دو سه تا ارز را خریداری نکنید.در حال حاضر از بین صرافی های ایرانی فقط صرافی آبان تتر است که بیشترین تعداد ارزهای دیجیتال قابل خرید و فروش را دارد. آبانتتر با بیش از 500 ارز برای ترید در رتبه اول صرافی های ایرانی قرار دارد.

جمع بندی و پایان

در این مقاله سعی کردیم معیارهای انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی را به شما بگوییم. یادتان باشد انتخاب صرافی در بازار ارزهای دیجیتال مسئله بسیار مهمی است که اگر پشت گوش بندازید و یک صرافی معتبر را انتخاب نکنید با ضررهای زیادی مواجه می شوید.

اگر شما هم تجربه ای در استفاده از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی دارید حتما در قسمت کامنت ها بنویسید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15041

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر