رپروتاژ

روش‌های ساخت یک سایت بدون نیاز به برنامه نویسی

روش‌های ساخت یک سایت بدون نیاز به برنامه نویسی

اگر در گذشته می‌خواستید یک سایت بسازید، حتما باید یک حداقل دانش فنی درباره کدنویسی را می‌دانستید، اما امروزه دیگر چنین نیست.

با رشد روزافزون استفاده از اینترنت بین مردم و درآمدزایی قابل توجه سایت‌های مختلف، بسیاری از افراد به فکر راه‌اندازی سایت می‌افتند؛ اما تصور می‌کنند برای شروع این کار باید دانش فنی بالایی داشته باشند، ولی در اصل چنین لزومی وجود ندارد. در این مقاله به شما یاد می‌دهیم که چگونه بدون یک کلمه کدنویسی یک سایت برای خود ایجاد کنید. با ما همراه باشید.

چه روش‌هایی برای ساخت سایت بدون برنامه‌نویسی وجود دارد؟

اگر می‌خواهید یک سایت برای خود ایجاد کنید، احتمالا به این فکر کرده‌اید که مگر می‌شود بدون داشتن دانش فنی و برنامه‌نویس یک سایت ایجاد کرد؟ در گذشته اگر کسی قصد طراحی سایت داشت، باید حداقل اطلاعات کمی را درباره برنامه‌نویسی و موارد تخصصی مربوط به طراحی سایت کسب می‌کرد. اما امروزه دیگر این‌طور نیست و شما می‌توانید بدون داشتن کمترین دانش فنی، یک سایت را برای خودتان ایجاد کنید.

برای ساخت سایت بدون کدنویسی دو راه اصلی پیش روی شما قرار دارد:

  • استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس

  • استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای اشتراکی یا فروشگاه سازها

راه اندازی سایت بدون کدنویسی با وردپرس

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای سایت در دنیا است که سایت‌های بزرگ و کوچک زیادی از آن استفاده کرده‌اند. شما برای ساخت سایت با این سیستم مدیریت محتوا نیازی به هیچ کدنویسی ندارید؛ اما کار کردن با آن نیز پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. یعنی اگر به زبان ساده‌تر بخواهیم بگوییم، وردپرس مانند یک اپلیکیشن می‌ماند که شما با استفاده از آن می‌توانید سایت خود را بسازید. اما این اپلیکیشن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و برای استفاده از آن نیاز به تخصص دارید (هرچند که آن تخصص کدنویسی نباشد).

از طرفی هنگامی که سایت خود را با وردپرس می‌خواهید ایجاد کنید، باید مواردی مانند دامنه، هاست و قالب را نیز به شکل جداگانه تهیه کنید. پس می‌توان نتیجه گرفت که برای ساخت سایت با وردپرس، باید یا خودتان متخصص وردپرس باشید، یا از یک کارشناس ساخت سایت با این سیستم مدیریت محتوا کمک بگیرید.

راه اندازی سایت بدون کدنویسی با فروشگاه ساز یا سایت ساز

بعد از خواندن طراحی سایت بدون کدنویسی با وردپرس شاید پیش خودتان فکر کنید که طراحی سایت در هر صورت فرایندی پیچیده و زمان‌بر است. اما باید به شما بگوییم راه ساده‌تری از آن هم وجود دارد. امروزه خوشبختانه سرویس‌هایی به نام سایت ساز یا فروشگاه ساز وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون داشتن دانش فنی و کدنویسی خاصی، سایت خود را در سریع‌ترین زمان ممکن ایجاد کنند. به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که این سرویس‌های سایت ساز و فروشگاه ساز به شما اجازه می‌دهند تا بدون کدنویسی در سریع‌ترین زمان ممکن یک سایت برای خودتان ایجاد کنید.

امروزه سرویس‌های سایت ساز زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند و کاربران زیادی نیز از آن استفاده می‌کنند. از معروف‌ترین سرویس‌های سایت ساز خارجی می‌توان به Shopify و Wix اشاره کرد که سایت‌های خیلی زیادی با آن‌ها ساخته شده‌اند، اما استفاده از آن‌ها به دو دلیل برای کاربران ایرانی مقرون به صرفه نیست؛ اول اینکه هزینه اشتراک این سرویس‌ها دلاری است و برای کاربران ایرانی گران تمام می‌شود، دوم اینکه اگر بخواهید در سایت خود از درگاه پرداخت استفاده کنید، امکان اتصال درگاه‌های پرداخت ایرانی به آن‌ها فراهم نیست. به همین دلیل ساده‌ترین راه برای ساخت سایت بدون نیاز به دانش کدنویسی، استفاده از سرویس‌های فروشگاه ساز ایرانی است. در ادامه مراحل ساخت سایت بدون کدنویسی را به شما گفته‌ایم.

 

روش‌های ساخت یک سایت بدون نیاز به برنامه نویسی

مراحل ساخت سایت بدون کدنویسی

در این قسمت می‌خواهیم شما را با مراحل ساخت سایت بدون استفاده از کدنویسی و دانش فنی خاصی آشنا کنیم. ما در این بخش مراحل ساخت سایت با استفاده از سرویس سایت ساز پرتال را به شما آموزش داده‌ایم. پرتال یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمندترین سایت سازهای ایرانی است که با استفاده از آن می‌توانید بدون کدنویسی یک سایت را از اول برای خود طراحی کنید. با این حال انتخاب دست خودتان است و می‌توانید از سرویس‌های ایرانی دیگر نیز برای این کار استفاده کنید.

مرحله اول: ساخت سایت آزمایشی

اولین گامی که برای ساخت سایت بدون کدنویسی باید بردارید، ساخت سایت آزمایشی است. با استفاده از لینکی که در انتهای متن قرار دادیم وارد سایت پرتال شوید و روی گزینه «ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی» کلیک کنید. سپس چند سوال درباره سایتی که مدنظر دارید از شما پرسیده می‌شود و در انتها نیز شماره همراه خود را به همراه یک رمز عبور ارسال می‌کنید. بعد از انجام این کار یک سایت آزمایشی هفت روزه برای شما ساخته می‌شود که می‌توانید از طریق پنل مدیریت آن را کنترل کنید. در این مدت می‌توانید به شکل کاملا رایگان سایت خود را در پرتال بررسی کنید و با کمک تیم پشتیبانی و ویدیوهای آموزشی این مجموعه با آن به طور کامل آشنا شوید.

مرحله دوم: انتخاب ظاهر سایت

مرحله بعدی در طراحی سایت با این فروشگاه ساز، این است که ظاهر سایت خود را انتخاب کنید. پرتال قالب‌های آماده زیادی دارد که شما با توجه به سلیقه و نیازی که دارید می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. این قالب‌ها به بهینه‌ترین شکل ممکن کدنویسی شده‌اند و مشکل فنی خاصی ندارند. از طرفی شما می‌توانید با کمک تیم پشتیبانی این مجموعه، قالب‌های خود را شخصی سازی کنید. انتخاب قالب را در زمان سایت تستی نیز می‌توانید انجام دهید تا بهترین ظاهر ممکن را برای سایت خود ایجاد کنید.

مرحله سوم: فعال‌سازی سایت

همان‌طور که گفتیم، سایت تستی که در اختیار شما قرار می‌گیرد یک سایت هفت روزه است که می‌توانید در آن تمامی امکانات را مشاهده کنید. برای اینکه صاحب همیشگی سایت شوید، باید یکی از بسته‌های اشتراکی فروشگاه ساز را خریداری کنید تا سایت کاملا متعلق به شما شود. نکته جالبی که در خرید بسته این سرویس وجود دارد این است که یک بسته کامل به شما تعلق می‌گیرد؛ یعنی دیگر نیازی به تهیه مواردی مثل هاست و افزونه‌های مختلف ندارید. حتی با خرید اشتراک از این فروشگاه ساز یک دامنه IR رایگان نیز در اختیار سایت شما قرار می‌گیرد. به عبارتی همه چیز برای ساخت یک سایت کامل را به صورت تمام و کمال دریافت خواهید کرد.

مرحله چهارم: قرار دادن محصول و محتوای سایت

بعد از اینکه سایت خود را فعال کردید، می‌توانید فعالیت خود را شروع کنید. بسته به سایت و هدفی که از آن دارید، می‌توانید محصول یا محتوای خود را در آن قرار دهید. اگر سایت فروشگاهی دارید، می‌توانید محصولات خود را در آن قرار دهید. اگر هم یک سایت محتوامحور مثل سایت وبلاگی، خبری یا شرکتی ایجاد کرده‌اید، می‌توانید به سادگی محتوای مدنظر خود را در آن قرار دهید. برای بازاریابی و رشد سایت نیز از طرفی ابزارهای زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد و از طرف دیگر کارشناسان مجموعه به صورت رایگان در کنار شما خواهند بود.

 

 

و در پایان

هدف این مطلب آشناکردن شما با روش‌های ساخت سایت بدون کدنویسی و مراحل آن بود. همان‌طور که گفتیم، سایت سازهای زیادی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند و ما نیز یکی از قدرتمندترین و ساده‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کردیم.

منبع: پرتال

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 127402

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر