انگلیس مستقل از اروپا علیه ایران اقدام کرد /۱۳ مقام ونهاد ایرانی تحریم شدند+اسامی

دولت انگلیس 13 مقام و سازمان ایرانی را به اتهامات حقوق بشری در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

انگلیس مستقل از اروپا علیه ایران اقدام کرد /۱۳ مقام ونهاد ایرانی تحریم شدند+اسامی

وزیر خارجه انگلیس: ما یک رژیم تحریمی جدید علیه ایران آماده خواهیم کرد

وی گفت  این اولین رژیم تحریمی ما از زمان خروج از اتحادیه اروپا خواهد بود رژیم تحریم‌های جدید ما فعالیت‌های مخرب امنیت از سوی ایران را هدف قرار می‌دهد

امروز نام ۳۰ فرد ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار دادیم

 ما به دنبال تشدید تنش نیستیم اما برای جلوگیری از فعالیت‌های ایران علیه شهروندانمان تلاش می‌کنیم

 

 دولت انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که ۱۳ مقام و سازمان ایرانی را به اتهامات حقوق بشری در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

براساس این تحریم‌ها، اموال تمامی اشخاص و سازمان‌ها تحریم‌ شده در انگلیس بلوکه شده و نهادهای انگلیسی از دادوستد با آن‌ها منع خواهند شد. همچنین تمامی اشخاص تحت تحریم قرار گرفته از سفر به انگلیس منع خواهند شد.

در بیانیه وزارت خارجه بریتانیا نام ۱۳ نفر از جمله عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ محمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی و مسلم معین،‌ رئیس سازمان فضای مجازی بسیج دیده می‌شود.

صغری خدادادی، مدیر زندان زنان تهران بزرگ (قرچک)، حیدر پسندیده، رئیس زندان سنندج،‌ مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان و محمد حسین خسروی، مدیر کل زندان‌های استان سیستان و بلوچستان، مرتضی پیری، رئیس زندان زنجان از جمله افراد تحریم شده هستند.

فرماندهی امنیت سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی در فهرست تحریم‌های بریتانیا قرار دارند

روز گذشته نیز دولت انگلیس در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه مشترک با ۵۲ کشور دیگر درخصصو مسائل حقوق بشری در ایران ابراز نگرانی کرده بود. همچنین طارق احمد، وزیر دولت این کشور نیز در اظهارنظری دیگر از ایران خواسته بود تا به درخواست جامعه بین‌امللی برای تغییر رویه توجه کند.

 

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96035

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر