فوری؛ ایران دوباره تحریم شد

تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام شد.

فوری؛ ایران دوباره تحریم شد

تحریم جدید و نهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال شد. ایران بار دیگر، تحریم شد و چند بسته تحریمی جدید از سوی اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال شد. هفت فرد ایرانی از سوی اروپا تحریم‌ شدند. علاوه بر این، وزرای امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، ۲۰ فرد و یک نهاد ایرانی را به علت نقض حقوق بشر تحریم کردند. چند تحریم‌ جدید علیه ایران اعمال شد. اتحادیه اروپا، هفت فرد را به فهرست تحریم علیه ایران اضافه کرد. فهرست نهمین بسته تحریمی و چند تحریم جدید علیه ایران توسط اتحادیه اروپا اعلام شد. در مجموع، اتحادیه اروپا تاکنون، ۲۲۳ فرد و ۳۷ نهاد ایرانی را تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید: دائمی شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران

اتحادیه اروپا با صدور یک بیانیه، از اعمال تحریم‌های جدید و نهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر خبر داد. در نهمین بسته تحریمی علیه ایران، اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید را به علت نقض حقوق بشر، علیه هفت نفر از مقامات و ضابطان قضایی ایران اعمال کرده است. جزئیات بسته‌های تحریمی جدید وزرای امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا علیه ایران اعلام شد. 

تحریم

اتحادیه اروپا امروز دوشنبه «5 تیر ماه 1402» تحریم‌های جدیدی را به علت واهی حقوق بشر و مشارکت در جنگ اوکراین علیه ایران وضع کرد. همچنین، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه «5 تیر ماه 1402» پس از برگزاری نشست خود در بروکسل، تعدادی از افراد و نهادهای ایران را به علت نقض حقوق بشر و مشارکت در جنگ اوکراین تحریم کردند. 

اتحادیه اروپا ۷ فرد ایرانی را تحریم کرد

به نقل از رویترز، شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه «۵ تیر ماه ۱۴۰۲» در ادامه اقدامات خود علیه تهران، هفت فرد را به فهرست تحریم‌های این بلوک علیه ایران اضافه کرد.

شورای اتحادیه اروپا در نهمین بسته تحریمی علیه ایران، تحریم‌های جدید را به علت نقض حقوق بشر، علیه هفت تن از مقامات و ضابطان قضایی ایران اعمال کرده است. اروپا در این بسته تحریمی نیز به حوادث و اعتراضات نیمه دوم 1401 در ایران دامن زده است.

در بیانیه شورای اروپایی اتحادیه اروپا به این موضوع اشاره شده اشت که با احتساب تحریم‌های جدید، در مجموع ۲۲۳ فرد و ۳۷ نهاد ایرانی تحریم شده‌اند.

این تحریم‌ها مسدودسازی دارایی، ممنوعیت مسافرت به کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین منع سرمایه‌گذاری در این نهادها یا تامین بودجه برای این افراد را شامل می‌شوند.

تحریم

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه «۵ تیر ماه ۱۴۰۲» پس از برگزاری نشست خود در بروکسل، تعدادی از افراد و نهادهای ایران را به علت نقض حقوق بشر و مشارکت در جنگ اوکراین تحریم کردند.

بر اساس بیانیه صادرشده از سوی اتحادیه اروپا، وزرای امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، ۲۰ فرد و یک نهاد ایرانی را به علت نقض حقوق بشر (در ارتباط با حوادث و اعتراضات اخیر) هدف تحریم‌های خود قرار دادند.

به گزارش تلویزیون رویترز، افراد و نهاد تحت تحریم عبارتند از:

- پیمان جبلی

- علی رضوانی

- آمنه‌ سادات ذبیح‌پور

- سید احمد خاتمی

- سید مجید میراحمدی

- سید عبدالرحیم موسوی

- محسن برمهانی

- مرتضی جوکار

- مجید سوری

- محسن کریمی

- علیرضا حیدرنیا

- امان الله گرشاسبی

- بهمن ریحانی

- حبیب شهسواری

- محمد عبدالله پور

- سیاوش مسلمی

- احمد ذوالقدر

- مرتضی کشکولی

- عیسی بیات

- محمد تقی آصانلو

- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.

در بخش دیگری از تحریم های امروز اتحادیه اروپا، بر اساس ادعای واهی مشارکت ایران در جنگ اوکراین نیز چهار شخص و چهار نهاد ایرانی مورد تحریم بروکسل قرار گرفتند.

بر اساس وبگاه اتحادیه اروپا، دارایی‌های افراد و نهادهای تحریم شده در این اتحادیه مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان منع شدند. همچنین؛ اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا عبور آنها به این کشورها ممنوع است.

«سید محمد موسویان» دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان، «سید علی زارع نوری» مشاور دادگاه کیفری استان اصفهان، «سید نادر صفوی میرمحله» فرماندار شهرستان رضوان‌شهر در استان گیلان، «سید خلیل صفوی» فرمانده نیروی انتظامی رضوانشهر، «سید عباس حسینی» فرماندار آمل (استان مازندران) و «مجتبی فدا» فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، «رشید کبودوندی» فرمانده سپاه امام حسین (ع) کرج استان البرز، افرادی هستند که به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم شده‌اند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در مورد بسته تحریمی حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه ایران تصریح کرد: آنچه که اتحادیه اروپا در این زمینه دنبال می‌کند یک مسیر باطل است و در واقع یک اقدام غیر سازنده است. از یک طرف درخواست برای گفت‌وگو مطرح می‌شود و از یک طرف دیگر بر استفاده از یک ابزار غیرسازنده اصرار ورزیده می‌شود. این دو با یکدیگر متناقض و دوگانه هستند. روند اتخاذ شده باطل و بدون نتیجه است. اتحادیه اروپا باید رفتار خود را در این زمینه اصلاح کند و از گذاشتن پای خود جای پای آمریکا خودداری کند. استفاده از این ابزار (تحریم) صرفا به ضرر ایران نیست و طرف‌های مقابلی نیز که از این روند و از این ابزار استفاده می‌کنند نیز ضرر می‌کنند.

نهمین بسته تحریمی اروپا علیه ایران و تحریم 7 فرد ایرانی

توبیاس بیلستروم وزیر خارجه سوئد در تداوم مواضع مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران از تصمیم شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا برای وضع نهمین بسته تحریمی علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری خبر داد.

 توبیاس بیلستروم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران مدعی شد: بسته تحریمی جدید برای این است که ما نشان دهیم نقض حقوق بشر در ایران توسط اتحادیه اروپا درک می‌شود و برای کمک به اوضاع تلاش خواهیم کرد.

نشست ماهانه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا ساعاتی به ریاست جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه تشکیل خواهد شد. وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا از آغاز اغتشاشات در ایران تاکنون ۸ بسته تحریمی به بهانه حمایت از مسائل حقوق بشری وضع کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران، رفتار مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی کشورمان را ادامه سیاست ناکارآمد رئیس جمهور سابق آمریکا خوانده که استاندار‌های دوگانه و غیر واقع بینانه توام با استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشری را اثبات می‌نماید.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تحرکات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکار‌های بین المللی دانست و تصریح کرد، کشور‌ها حق مداخله در امور داخلی کشور‌های مستقل را ندارند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94204

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر