برنامه‌ریزی درسی در دوره پساکرونا تغییر می‌کند

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ریزی درسی پساکرونا در دستور کار قرار گرفته است.

برنامه‌ریزی درسی در دوره پساکرونا تغییر می‌کند

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حسن ملکی در شورای هماهنگی و پیگیری اقدامات تحولی افزود: باید بدانیم در دوران پساکرونا و پس از پایان پاندمی، چه برنامه‌هایی پیش رو داریم و چه برنامه‌ای برای دانش آموزان ارائه خواهیم کرد.

وی بیان کرد: ساده‌ترین پاسخ در مواجهه با سوالی که مطرح شد، این است که به شرایط عادی باز خواهیم گشت و طبق روال گذشته، معلمان کتاب‌ها را تدریس خواهند کرد، اما این پاسخ درست نیست؛ زیرا دوره کرونا یک تجربه زیسته توأم با تلخی به دنبال داشت، اما شیرینی‌های ناخواسته نیز در برداشت.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تاکید کرد: دسترسی و پرداختن به فناوری اطلاعات و ارتباطات، کاربرد این ابزار را به دانش آموزان و والدین چشاند؛ لذا امروز ذائقه دانش آموزان متفاوت است. امروز، به آسانی نمی‌توانیم تلفن همراه را از دسترس دانش آموزان دور کنیم لذا باید این ابزار را جهت دهی و راهنمایی کنیم. در چنین شرایطی که ذائقه ها تغییر کرده است، ملزم به ارائه برنامه درسی پساکرونا و متفاوت از برنامه درسی سنتی هستیم و باید به پاسخ‌های خود در این راستا بیندیشیم و سوالات را در این بخش پاسخ دهیم.

ملکی گفت: راه شهدای دانش آموز و دانشجو که خون خود را در چنین روزی و برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، اهدا کردند، باید دنبال شود. نباید بگذاریم که خون پاک و راه آنان فراموش شود. کسانی که در تعلیم و تربیت حضور دارند، همان قیام ۱۳ آبان را در بُعد فرهنگ و تربیت دنبال می‌کنند؛ چرا که تداوم انقلاب اسلامی به همان فرهنگی نیاز دارد که دانش آموزان خود را در راه آن فدا کردند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1614

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر