گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره منشا ویروس کرونا

سازمان‌های اطلاعاتی ممکن است هرگز نتوانند منبع پاندمی جهانی کرونا را شناسایی کنند، اما این اتهامات را که کروناویروس به عنوان یک سلاح بیولوژیک طراحی شده است، رد می‌کند.

گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره منشا ویروس کرونا

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده است، می‌گویند کروناویروس جدید یک سلاح بیولوژیک طراحی‌شده نیست، اما ممکن است به طور تصادفی از یک آزمایشگاه چینی به بیرون نشت پیدا کرده باشد.

به گزارش دیلی تلگراف دفتر «ریاست اطلاعات ملی آمریکا»  (ODNI) (که چندین سازمان اطلاعاتی این کشور را هماهنگ می‌کند) در این گزارش آورده است که هر دو فرضیه نشت کرونا ویروس از آزمایشگاه یا انتقال آن از حیوان به انسان می‌توانند توضیحی معقول درباره چگونگی نخستین انتقال  کووید۱۹ به انسان‌ها باشند.

در این گزارش که چین آن را «مضحک» خوانده است، آمده است که سازمان‌های اطلاعاتی ممکن است هرگز نتوانند منبع پاندمی جهانی کرونا را شناسایی کنند، اما این اتهامات را که کروناویروس به عنوان یک سلاح بیولوژیک طراحی شده است، رد می‌کند.

یکی از سازمان‌های اطلاعاتی در این گزارش می‌گوید «در حد متوسطی اطمینان دارد» که نخستین عفونت احتمالا به علت یک حادثه در حین تجربیات روی حیوانات در انستیتوی ویروس‌شنایی ووهان رخ داده است.

سفارت چین در واشنگتن در پاسخ به این گزارش اعلام کرد: «اتکای آمریکا به سازمان اطلاعاتی‌اش به جای دانشمندانش در ردیابی منشا کووید۱۹ یک مضحکه سیاسی تمام‌عیار است.ما از تلاش‌های بر پایه علم برای ردیابی منشا کروناویروس حمایت می‌کنیم و همچنان در این زمینه فعال خواهیم ماند. اما با تلاش‌ها برای سیاسی کردن این موضوع مخالف هستیم.»

چین به خاطر نداشتن همکاری کامل با محققان برای یافتن منشا کروناویروس جدید با انتقاد بین‌المللی روبرو بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1602

ارسال نظر