پیش بینی بورس شنبه ۲۵ آذرماه | روزهای خوب ادامه خواهند داشت؟

بورس در آخرین هفته آذرماه چگونه خواهد بود؟

پیش بینی بورس شنبه ۲۵ آذرماه | روزهای خوب ادامه خواهند داشت؟

بورس در آخرین هفته آذرماه چگونه خواهد بود؟

به گزارش عرشه انلاین؛ تحلیل حاضر از بعد تکنیکال روند پیش روی بورس ایران را مورد بررسی قرار میدهد. طی روزهای اخیر شاهد موج صعودی شاخص کل بوده و توانسته است حجم قابل توجهی از نقدینگی و ورود پول درشت حقیقی را به همراه داشته باشد. که این امر در موج‌های پیشین رخ نداد.

بورس ایران برای رشد به مولفه‌های بسیاری وابسته است و در صورتی که شرایط مهیا شود می‌تواند موجهای خوب حرکتی آغاز نماید.

اولین مولفه ورود حجم بالای نقدینگی می‌باشد که همراه با موج صعودی باید حجم هم صعودی شود و رابطه این دو مولفه مستقیم اسـت. مورد دیگر دلار میباشد که مجدد با صعودی شدن دلار روند صعودی بورس هم تقویت میشود. ســوم رابطه معکوس بورس با نرخ بهره بانکی میباشد. که اگر نرخ بهره کاهش چشمگیر داشته باشد میتواند به صعودی شدن شاخص کمک شایانی نماید.

تا بدین جا شاخص صعودی شده اسـت ولی فقط حجم افزایشی شده است و از همراهی دلار و نرخ بهره خبری نیست. از سوی دیگر شاخص به منطقه مقاومتی مهم خود محدوده ۲۲۰۰رســیده است و این نواحی میتواند باعث شـود که قیمت وارد فاز اصلاحی شود (چه قیمتی- چه زمانی.)

حال اگر این اصلاح ضعیف باشد و این مسیر طی شده راحت پس گرفته نشود میتوان امیدوار بود که شاخص بتواند موج صعودی بعدی خود را بعد از اصلاح آغاز نماید. و سهم‌های که بر روی حمایت خود قرار دارند با این موج صعودی واکنشی از خود نشان دهند.

بورس

از دید تحلیلگر چنین توصیه میشـود که طی روزهای آینده نظاره‌گر بازار بوده و اگر این اصلاح ضعیف و با شیب ملایم بود سهم‌های مد نظر بررسی شود و در صورت تاییده دادن با مدیریت ریسک و سرمایه ورود انجام شــود. در غیر این صورت تا بدین لحظه همچنان باید نظاره‌گر بود.

این مقاله صرفا نظر شخصی تحلیلگر بوده و هیچ گونه سـیگنال خرید یا فروش نمی‌باشد. مسئولیت معاملات برعهده شخص معامله‌گر میباشد.

منبع: افکار نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118158

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر