چت GPT هم افسردگی فصلی گرفته؟

نظریه‌ای عجیب‌وغریب پخش شده که نشان دهنده آن است که ChatGPT هم با افسردگی فصلی مواجه شده است؛ اما این موضوع چطور ممکن است؟

چت GPT هم افسردگی فصلی گرفته؟

نظریه‌ای عجیب‌وغریب پخش شده که  نشان دهنده آن است که ChatGPT هم با افسردگی فصلی مواجه شده است؛ اما این موضوع چطور ممکن است؟

به گزارش عرشه آنلاین؛ با شروع فصل زمستان، روزها کوتاه‌تر و هوا به‌شدت سرد می‌شود. برای بسیاری از افراد در زمستان و شب‌های طولانی و طاقت‌فرسای آن افسرده می‌شوند که یکی از دلایل مهم آن کمبود ویتامین D است. اکنون ArsTechnica گزارش داده که چت‌بات هوش مصنوعی محبوب ChatGPT نیز از چنین مشکلی رنج می‌برد.

کاربران ChatGPT متوجه شدند این چت‌بات که اخیراً تولد یک‌سالگی خود را جشن گرفته، اکنون تنبل‌تر شده است. درواقع به‌نظر می‌رسد هوش مصنوعی OpenAI از انجام درخواست‌ها خودداری و از کاربر درخواست می‌کند آن‌ها را انجام دهد.

ChatGPT در پاسخ به درخواست یکی از کاربران گفت: «به‌دلیل ماهیت گسترده‌ی داده‌ها، استخراج کامل همه‌ی اطلاعات از آن بسیار زمان‌بر خواهد بود. به‌هر حال می‌توانم فایل را با این ورودی‌ها به‌عنوان الگو ارائه کنم و شما خودتان درصورت نیاز سایر داده‌ها را وارد کنید.»

همان‌طور که بسیاری از کاربران اشاره کرده‌اند، تنبلی هوش مصنوعی با نزدیک‌شدن به فصل تعطیلات کمی عجیب به نظر می‌رسد.

فرانک مک گاورن، بنیان‌گذار شرکت امنیت سایبری با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «من در بیان اینکه به این زودی‌ها به هوش عمومی مصنوعی (AGI) نخواهیم رسید، بسیار مصمم بودم. به‌هر حال ChatGPT به‌معنی واقعی کلمه، به‌خودی خود تنبل و از پاسخ‌دادن به بسیاری از سؤالات و انجام کار برای مردم خسته شده است و این اتفاق، نظر من را تغییر می‌دهد.»

گزارش‌های مرتبط با تنبلی ChatGPT درنهایت نظر OpenAI را به‌خود جلب کردند و این شرکت هفته‌ی گذشته با انتشار بیانه‌ی رسمی گفت «ما همه‌ی نظراتتان را درمورد تنبل‌شدن GPT-۴ شنیده‌ایم! از ۱۱ نوامبر مدل را به‌روزرسانی نکرده‌ایم و این اتفاق قطعاً عمدی نیست. رفتار مدل می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد و ما به‌دنبال رفع آن هستیم.»

آیا ChatGPT واقعاً تنبل‌تر شده یا با نمونه‌ی دیگری از انسان‌سازی الگوریتم و اغراق مواجه هستیم؟ شاید این چت‌بات باتوجه به داده‌های عظیم آموزشی خود می‌داند مردم در فصل تعطیلات میلادی سطح انرژی و انگیزه‌ی پایین‌تری برای انجام‌ کارها دارند و قصد دارد همین موضوع را به‌ ما یادآوری کند.

یکی از کاربران ایکس می‌گوید: «چه می‌شود اگر داده‌های آموزشی به ChatGPT آموخته باشد که افراد معمولاً در ماه دسامبر بی‌انرژی‌تر می‌شوند و انجام پروژه‌ها و کارهای بزرگ را به سال آینده موکول می‌کنند؟ شاید به‌همین‌دلیل است که هوش مصنوعی مذکور تنبل شده است.»

اکنون فرضیه‌ی تنبل‌شدن ChatGPT در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌چرخد و هرکس نظرش را در این مورد بیان می‌کند. البته اثبات تئوری مذکور واقعاً دشوار به‌نظر می‌رسد زیرا محققان OpenAI قبلاً با بروز برخی مشکلات اعتراف کردند که از روش کار دقیق چت‌بات ChatGPT اطلاعی ندارند.

منبع: زومیت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118157

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر