قتل تلخ جنگلبان ۳۸ ساله با شلیک گلوله +جزئیات

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، کشته شدن یک جنگلبان در ارتفاعات شهرستان کردکوی به ضرب گلوله را تایید کرد.

قتل تلخ جنگلبان ۳۸ ساله با شلیک گلوله +جزئیات

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، کشته شدن یک جنگلبان در ارتفاعات شهرستان کردکوی به ضرب گلوله را تایید کرد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ حمید سلامتی ، اظهار کرد: متأسفانه «حسن کابوسی» جنگلبان ۳۸ ساله ساکن «چمن‌ساور » شهرستان کردکوی که دارای سه فرزند بود، حین انجام مأموریت در ارتفاعات این شهرستان با شلیک گلوله جان خود را از دست داد.

وی با بیان این که این حادثه بعدازظهر امروز «پنج شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۲» و پس از آغاز شیفت گشت زنی جنگلبانان شهرستان کردکوی در منطقه «درازنو» رخ داد، افزود: متأسفانه شلیک گلوله سبب جان باختن این جنگلبان جوان شد و تلاش‌های تیم‌های اورژانس و پزشکی برای احیای وی کاملاً بی‌نتیجه ماند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با تأکید بر این‌که ضارب یا ضاربین از صحنه جرم متواری شده و نیروی انتظامی و پزشکی قانونی در حال تحقیقات و انجام وظایف خود در این زمینه هستند، خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس تا زمان حصول نتیجه ادامه خواهد داشت و قطعاً با عامل یا عاملین این جنایت برخورد قانونی می‌شود.

وی ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به جامعه جنگلبانی و منابع طبیعی استان گلستان و خانواده داغدیده این مدافع حریم طبیعت، اضافه کرد: متأسفانه همه ساله تعدادی از جنگلبانان استان گلستان در راستای انجام وظایف ذاتی خود که صیانت از جنگل‌ها و مراتع در مقابل سودجویان، فرصت طلبان و مخربان طبیعت است، مجروح و اغلب دچار نقص عضو می‌شوند.

سلامتی با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت منابع طبیعی، حفاظت از این موهبت الهی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده که در کشور ما این وظیفه خطیر بر دوش جنگلبانان است، تصریح کرد: آیین تشییع و وداع با مدافع حریم طبیعت شهید «حسن کابوسی» پس از هماهنگی با خانواده آن زنده یاد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جنگلبانان قشر پرتلاش و زحمتکشی هستند که در خط مقدم پاسداری از میراث طبیعی کشور قرار گرفته‌اند. فداکاری و ایثارگری‌های جنگلبانان غیر قابل شمارش بوده و در راه حفاظت و صیانت از انفال از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند و به دنبال این فداکاری‌ها امروز عنوان پر افتخار مدافعان حریم طبیعت را برای خود برگزیده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 117113

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر