گلستان، محروم از ورزش و گردشگری

سفر بایدن به منطقه و اظهارات وی همچنان مورد توجه رسانه‌ها و نیز نمایندگان مجلس است. اما وکلای ملت در بهارستان موضوعات سیاسی و اجتماعی دیگری را نیز امروز سوژه توئیت‌های خود قرار دادند که در ادامه آنها را می‌خوانید.

گلستان، محروم از ورزش و گردشگری

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر درباره بازتاب و نتایج سفر رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به منطقه و حضور در عربستان توئیت کرد: «جهت اطلاع آنها که منتظرند پس از سفر بایدن به عربستان "ناتوی عربی" شکل بگیرد: سال ۲۰۰۹ باراک اوباما به مصر و عربستان سفر کرد و قرار بود نتیجه آن، شکل گیری "خاورمیانه جدید" به نفع رژیم صهیونیستی باشد؛ اما چندی بعد از آن سفر، جنبش "بیداری اسلامی" آغاز شد. از قضا سرکنگبین صفرا فزود!»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی هم درباره همین موضوع در حساب توئیتری خود اینطور مرقوم کرد: «سفر بایدن به خاورمیانه هیچ دستاورد امنیتی و اقتصادی علیه ایران نداشت، حتی امارات اعلام کرد دنبال بهبود روابط با تهران و اعزام سفیر است. حالا هم پوتین به تهران می‌آید که حتما این سفر پیام‌های خوبی برای دنیای جدید و چندقطبی دارد.»

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در توئیت امروز خود به مساله کم‌آبی و رعایت نکردن حقابه‌ها اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «در حالیکه آب شرب مردم سیرکان سراوان، از چندصدکیلومتر دورتر بصورت سقایی با تانکر تأمین می‌شود، میلیون‌ها مترمکعب آب رود ماشکیدسفلی در بارندگی‌های موسمی از مرزهای کشور خارج می‌شود. بی‌تدبیری و ترک فعل مسئولین گذشته رنج مردم منطقه را درپی‌داشته که باید با کار جهادیِ دولت جبران شود.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم از تذکر پیشین خود به رئیس‌جمهوری درباره نظارت بر شبکه نمایش خانگی نوشت. او در این توئیت اینطور مرقوم کرد: «وقت آن رسیده است که گره کور تنظیم مقررات و نظارت بر شبکه نمایش خانگی - که امروزه با پیشرفت فناوری بر بستر شبکه در فضای مجازی ارایه می‌شود- با تدوین وتصویب قانون باز شود. پیش از این هم به آقای رئیسی بعنوان رئیس شورای‌عالی فضای‌مجازی این مهم را متذکر شده بودم.»

احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون انرژی هم با انتشار هشتگ هرمزگان بیدار به مشکلات این استان پرداخت و اینطور نوشت: «خبر نشست آقای جباری با جمعی از فرهنگیان مرکز استان و قول پیگیری ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش در شهرستان های خمیر، بندرعباس و قشم را به فال نیک گرفته و از اینکه به این بلوغ رسیده ایم که خودمان را نماینده کل استان بدانیم بسیار خوشحال و خرسندم. پیگیری مسائل و مشکلات مردم فارغ از حوزه انتخابیه نشان از نگاه وسیع، تعاملی و احساس مسئولیت براساس وظایف ذاتی یک‌ نماینده مجلس است.»

رمضانعلی سنگدوینی، ‌‌‌‌‌‌‌‌نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در سه توئیت جداگانه به سه موضوع اصلی پرداخت. او در نخستین توئیت خود اینطور نوشت: «آقای رئیس جمهور باتوجه به نیاز مرکزدرمانی و بیمارستانی دربخش شرقی شهرستان گرگان (متشکل ازسه شهر وبخش عظیمی ازجمعیت روستایی میباشد) وعلیرغم اهدا زمین ده هکتاری توسط خیرین این منطقه، ازسوی وزارت بهداشت هنوزهیچ اقدامی صورت نگرفته است.» این نماینده مجلس در دومین توئیت خود نیز با خطاب قراردادن عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اینطور مرقوم کرد: «مواهب خدادادی زیادی در استان گلستان وجود دارد، اما از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود، بنابراین از وزیر میراث فرهنگی می‌خواهم در این رابطه توضیح دهد که چه کاری برای توسعه گردشگری استان گلستان انجام داده است.» سنگدوینی در سومین توئیت خود نیز به مسائل ورزشی اشاره داشت با خطاب قراردادن وزیر ورزش و جوانان اینطور توئیت کرد: «تیم بسکتبال شهرداری گرگان دو سال پیاپی قهرمان لیگ کشور است، با همه این تفاسیر سالن ورزشی مناسبی ندارد. اگر سالن ۶ هزار نفری گرگان تکمیل شود قطعاً  شاهد یک تحول بزرگ در این رشته ورزشی خواهیم بود، این موضوع مساعدت ویژه وزارت ورزش را می‌طلبد.»

جواد کریمی قدوسی، ‌‌‌نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم به محاکمه یک تبعه ایران در کشور سوئد و حکم حبس ابد برای وی اشاره داشت و در حساب کاربری توئیتری خود نوشت: «وزیر محترم امورخارجه اسناد در دسترس بیان می‌کند پشت پرونده دادگاه فرمایشی و حکم ظالمانه حمید نوری دولت خبیث انگلیس است که متاسفانه اقدامی در برخورد با این رفتار از وزارت خارجه دیده نمی‌شود.»

علی حدادی، ‌‌‌‌‌‌‌‌نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس یازدهم و سخنگو و عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست داخلی هم به مساله شفافیت قوای سه گانه اشاره داشت و در توئیتر نوشت: «ایرادات و ابهامات طرح شفافیت قوای سه‌گانه در کمیسیون رفع و تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است. طرح در دستور هیات رئیسه قرار دارد تا رفع ایرادات در صحن مجلس مطرح شود. در اولین فرصت متن اصلاحی طرح شفافیت قوای سه‌گانه به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.»

 

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30979

ارسال نظر